به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، محمد علی واقعی در سفر یک روزه به شهرستان طبس و دیدار با امام جمعه بخش دیهوک اظهار کرد: با گفتمان سازی سند تحول، بین مجریان و جامعه مخاطب زمینه اجرای متوازن و همه جانبه سند و دستیابی به اهداف دوره های تحصیلی تسهیل می شود.
وی، از شبکه شاد به عنوان مهم ترین دستاورد نظام تعلیم و تربیت در دوران کرونا یاد کرد و ادامه داد: برای تربیت جامع، متوازن و یکپارچه ساحت های تعلیم و تربیت و رسیدن به اهداف دوره های تحصیلی، ضرورت برنامه ریزی، اجرای بهینه و استفاده مدیریت شده دانش آموزان از فضای مجازی به عنوان یک اولویت اجتناب ناپذیر می باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به تبیین راه ها و روش های کنترل، و نظارت مستمر اولیا بر فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی، تصریح کرد: نقش و کارکردهای تربیتی معلمان، نقش و جایگاه خانواده در تربیت رسمی، مبانی نظری نظام تربیت رسمی و عمومی، تشریح شناسنامه تفصیلی و تبیین چگونگی تنظیم برنامه شهرستانها از مهمترین موضوعاتی است که باید به طور جد در تریبون نهای نماز جمعه به آن پرداخته شود.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، برخورداری از ظرفیت هوش قوی، استعدادهای ناب، توانمندی بالا و هنر را از بارز ترین و شاخص ترین ویژگی های دانش آموزان استان برشمردو خاطر نشان کرد: کسب عنوان 2 رتبه دوم کشور در رشته های اذان و طراحی اپلیکیشن سفیران سلامت و یک رتبه سوم کشور در نوجوان سالم توسط دانش آموزان دارالعباده طبس خود گواهی بر این ادعا است.
به گفته واقعی، همراهی و هماهنگی والدین با سیستم آموزش مجازی و نظارت مستمر ایشان بر فعالیت های دانش آموزان در این فضا،نه تنها باعث بالا رفتن سطح آموزش و یادگیری دانشآموزان میشود؛ بلکه بهترین مانع برای جلوگیری از تهدیدات و آسیبهای فضای مجازی علیه دانشآموزان است.
شایان ذکر است بازدید از مدارس روستاهای زنوغان، مرغوب، اسفندیار دهنو و عرب آباد از دیگر برنامه های سفر واقعی به شهرستان کویری طبس بود.