Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای مازندران:

۷۰۹ دانش آموز در9 مدرسه علوم و معارف اسلامی استان تحصیل می کنند

شناسه مطلب: 12371
زمان انتشار: شنبه 16 اسفند 1399 ساعت 15:30

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی استان گفت: ۷۰۹ دانش آموز در 9 مدرسه علوم و معارف اسلامی استان تحصیل می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستادهمکاریها؛«علیرضا سعدی پور» در نشست مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی استان برگزارشد، با اشاره به تحصیل ۷0۹دانش آموز در 9 مدرسه علوم و معارف اسلامی استان گفت: وجود مدارس علوم و معارف اسلامی، ظرفیتی بزرگ برای تربیت نسل جوان در سایه اندیشه دینی است.

 وی با اشاره به لزوم گفتمان سازی برای توسعه این مدارس تاکید کرد: باید با ایجاد مکانیسمی برای گفتمان سازی، تغییر نگرشی موثر در سطح جامعه نسبت به مدارس علوم و معارف اسلامی ایجاد کنیم.یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و حساس‌ترین موضوعات در مورد این مدارس عدم آگاهی خانواده‌ها نسبت به وجود چنین مدارسی در سطح استان است.

نایب رئیس کمیته همکاریهیا  مازندران با اشاره به اینکه این مدارس از سال ۸۱درسطح کشور تاسیس شده‌اند، اذعان داشت: مدارس علوم و معارف اسلامی به لحاظ کمی و کیفی دچار چالش‌هایی هستند و باید در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توجه بیشتری به این مدارس شود چراکه دو برنامهابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش به این مدارس مربوط می‌شود و بر توسعه کمی و کیفی مجتمع‌های علوم و معارف اسلامی بر حسب شرایط و مقتضیات، و برنامه ریزی و ایجاد تسهیلات برای جذب استعدادهای برتر تاکید دارد.

 سعدی پور با اشاره به مأموریت مدارس علوم و معارف اسلامی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و تربیت نیروهای شاخص در سایه اندیشه دینی از ماموریت‌های مهم این مدارس است. از این‌رو باید در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان توجه ویژه ای  به این مدارس داشته باشیم. در همین راستا باید برای توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی برنامه ریزی مناسب تری صورت پذیرد.

 وی برگزاری تورهای آموزشی با حضور دانش‌آموزان پایه نهم در مدارس علوم و معارف اسلامی را از جمله راهکارهای مناسب برای آگاه‌سازی دانش‌آموزان متوسطه اول برشمرده و افزود: معرفی رشته توسط فارغ‌التحصیلان این مدارس در هفته مشاغل با حضور در مدارس متوسطه اول، تهیه کلیپ‌های مناسب برای معرفی این مدارس و گفتمان‌سازی برای تبیین و تشریح عقایدی که برای ما بسیار ارزشمند است و همچنین ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و اولیا می تواند کمک بزرگی برای تغییر نگاه و نگرش جامعه نسبت به این گونه مدارس باشد

نایب رئیس کمیته همکاریهای مازندران، نقد مشفقانه و دلسوزانه را برای پویایی یک سازمان امری ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: این مدارس در بحث امکانات و تجهیزات، هدایت تحصیلی و به‌ویژه در زمینه تامین نیروی انسانی دچار چالش‌های فراوانی هستند. باید به دنبال شناسایی نیروهای کیفی در شهرستان‌ها برای کادرسازی این مدارس باشیم.



گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدار با اجرای طرح سه میم

گزارشی از کارگروه های همکاریهای در لرستان

مدرسه دژ مستحکم مقابله با جنگ نرم دشمن است/ اجرای ۴۶۳ برنامه فرهنگی و تربیتی با همکاری حوزه در آموزش و پرورش لرستان

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

توسط مؤسسه دارالزهراء (سلام الله علیها)

اجرای درسنامه‌های فاطمیه در بیش از ۵۰ مدرسه قم

مدیر حوزه علمیه خراسان

تحول در آموزش و پرورش به آینده کشور گره خورده است

دیداردبیر جدید ستاد همکاریها با مدیر حوزه علمیه خراسان

تصاویر/ اردوی شبی در حوزه علمیه ویژه دانش آموزان سلماس

درمشهد برگزارشد

دوره جامع و مهارتی «تربیت مبلغان کودک و نوجوان»

برگزاری گفتمان دینی با موضوع حجاب و عفاف در مدارس ایرانشهر

یادداشت/ کریم دلفانی؛

سهم حوزه علمیه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت اسناد محور چهاردهم

گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدار با اجرای طرح سه میم

اپلیکیشن قطار قرآنی

آموزش مفاهیم دینی به زبان کودکانه با فناوری تعاملی

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 فضلا و کارشناسان حوزوی در میان دانش اموزان برای پاسخ به سئوالات گوناگون

نماینده ولی فقیه در استان یزد

آموزش و پرورش نیازمند بازگشت به سه اصل بنیادین تدیّن، تفکر و تعقل است

دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه مبلغین و روحانیون شهرستان دلگان

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش زمینه‌ ساز انتقال مفاهیم اخلاقی و قرآنی باشد

مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود