Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای مازندران:

۷۰۹ دانش آموز در9 مدرسه علوم و معارف اسلامی استان تحصیل می کنند

شناسه مطلب: 12371
زمان انتشار: شنبه 16 اسفند 1399 ساعت 15:30

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی استان گفت: ۷۰۹ دانش آموز در 9 مدرسه علوم و معارف اسلامی استان تحصیل می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستادهمکاریها؛«علیرضا سعدی پور» در نشست مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی استان برگزارشد، با اشاره به تحصیل ۷0۹دانش آموز در 9 مدرسه علوم و معارف اسلامی استان گفت: وجود مدارس علوم و معارف اسلامی، ظرفیتی بزرگ برای تربیت نسل جوان در سایه اندیشه دینی است.

 وی با اشاره به لزوم گفتمان سازی برای توسعه این مدارس تاکید کرد: باید با ایجاد مکانیسمی برای گفتمان سازی، تغییر نگرشی موثر در سطح جامعه نسبت به مدارس علوم و معارف اسلامی ایجاد کنیم.یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و حساس‌ترین موضوعات در مورد این مدارس عدم آگاهی خانواده‌ها نسبت به وجود چنین مدارسی در سطح استان است.

نایب رئیس کمیته همکاریهیا  مازندران با اشاره به اینکه این مدارس از سال ۸۱درسطح کشور تاسیس شده‌اند، اذعان داشت: مدارس علوم و معارف اسلامی به لحاظ کمی و کیفی دچار چالش‌هایی هستند و باید در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توجه بیشتری به این مدارس شود چراکه دو برنامهابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش به این مدارس مربوط می‌شود و بر توسعه کمی و کیفی مجتمع‌های علوم و معارف اسلامی بر حسب شرایط و مقتضیات، و برنامه ریزی و ایجاد تسهیلات برای جذب استعدادهای برتر تاکید دارد.

 سعدی پور با اشاره به مأموریت مدارس علوم و معارف اسلامی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و تربیت نیروهای شاخص در سایه اندیشه دینی از ماموریت‌های مهم این مدارس است. از این‌رو باید در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان توجه ویژه ای  به این مدارس داشته باشیم. در همین راستا باید برای توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی برنامه ریزی مناسب تری صورت پذیرد.

 وی برگزاری تورهای آموزشی با حضور دانش‌آموزان پایه نهم در مدارس علوم و معارف اسلامی را از جمله راهکارهای مناسب برای آگاه‌سازی دانش‌آموزان متوسطه اول برشمرده و افزود: معرفی رشته توسط فارغ‌التحصیلان این مدارس در هفته مشاغل با حضور در مدارس متوسطه اول، تهیه کلیپ‌های مناسب برای معرفی این مدارس و گفتمان‌سازی برای تبیین و تشریح عقایدی که برای ما بسیار ارزشمند است و همچنین ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و اولیا می تواند کمک بزرگی برای تغییر نگاه و نگرش جامعه نسبت به این گونه مدارس باشد

نایب رئیس کمیته همکاریهای مازندران، نقد مشفقانه و دلسوزانه را برای پویایی یک سازمان امری ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: این مدارس در بحث امکانات و تجهیزات، هدایت تحصیلی و به‌ویژه در زمینه تامین نیروی انسانی دچار چالش‌های فراوانی هستند. باید به دنبال شناسایی نیروهای کیفی در شهرستان‌ها برای کادرسازی این مدارس باشیم.

معرفی تنها نرم افزار موبایل کتابخوان تخصصی خردسال و کودک

جلسه تدوین نقشه راه کمیته همکاریها در سال 1403 برگزارشد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود