Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای مازندران:

۷۰۹ دانش آموز در9 مدرسه علوم و معارف اسلامی استان تحصیل می کنند

شناسه مطلب: 12371
زمان انتشار: شنبه 16 اسفند 1399 ساعت 15:30

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی استان گفت: ۷۰۹ دانش آموز در 9 مدرسه علوم و معارف اسلامی استان تحصیل می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستادهمکاریها؛«علیرضا سعدی پور» در نشست مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی استان برگزارشد، با اشاره به تحصیل ۷0۹دانش آموز در 9 مدرسه علوم و معارف اسلامی استان گفت: وجود مدارس علوم و معارف اسلامی، ظرفیتی بزرگ برای تربیت نسل جوان در سایه اندیشه دینی است.

 وی با اشاره به لزوم گفتمان سازی برای توسعه این مدارس تاکید کرد: باید با ایجاد مکانیسمی برای گفتمان سازی، تغییر نگرشی موثر در سطح جامعه نسبت به مدارس علوم و معارف اسلامی ایجاد کنیم.یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و حساس‌ترین موضوعات در مورد این مدارس عدم آگاهی خانواده‌ها نسبت به وجود چنین مدارسی در سطح استان است.

نایب رئیس کمیته همکاریهیا  مازندران با اشاره به اینکه این مدارس از سال ۸۱درسطح کشور تاسیس شده‌اند، اذعان داشت: مدارس علوم و معارف اسلامی به لحاظ کمی و کیفی دچار چالش‌هایی هستند و باید در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توجه بیشتری به این مدارس شود چراکه دو برنامهابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش به این مدارس مربوط می‌شود و بر توسعه کمی و کیفی مجتمع‌های علوم و معارف اسلامی بر حسب شرایط و مقتضیات، و برنامه ریزی و ایجاد تسهیلات برای جذب استعدادهای برتر تاکید دارد.

 سعدی پور با اشاره به مأموریت مدارس علوم و معارف اسلامی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و تربیت نیروهای شاخص در سایه اندیشه دینی از ماموریت‌های مهم این مدارس است. از این‌رو باید در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان توجه ویژه ای  به این مدارس داشته باشیم. در همین راستا باید برای توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی برنامه ریزی مناسب تری صورت پذیرد.

 وی برگزاری تورهای آموزشی با حضور دانش‌آموزان پایه نهم در مدارس علوم و معارف اسلامی را از جمله راهکارهای مناسب برای آگاه‌سازی دانش‌آموزان متوسطه اول برشمرده و افزود: معرفی رشته توسط فارغ‌التحصیلان این مدارس در هفته مشاغل با حضور در مدارس متوسطه اول، تهیه کلیپ‌های مناسب برای معرفی این مدارس و گفتمان‌سازی برای تبیین و تشریح عقایدی که برای ما بسیار ارزشمند است و همچنین ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و اولیا می تواند کمک بزرگی برای تغییر نگاه و نگرش جامعه نسبت به این گونه مدارس باشد

نایب رئیس کمیته همکاریهای مازندران، نقد مشفقانه و دلسوزانه را برای پویایی یک سازمان امری ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: این مدارس در بحث امکانات و تجهیزات، هدایت تحصیلی و به‌ویژه در زمینه تامین نیروی انسانی دچار چالش‌های فراوانی هستند. باید به دنبال شناسایی نیروهای کیفی در شهرستان‌ها برای کادرسازی این مدارس باشیم.



مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه‌های علمیه برگزار می‌کند

کارگاه تخصصی «روش‌های استفاده از هوش مصنوعی در تدریس» برای فعالان عرصه تعلیم و تربیت

بازدید مشاور وزیر آموزش وپرورش ازمرکز نجوم و رصد خانه کانون استان ایلام

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»

معاون وزیرآموزش و پرورش دردیداربا آیات حسینی بوشهری واعرافی

استعدادهای برتر باید در مسیر حل مسائل راهبردی کشور قرارگیرند/ به دنبال تربیت نخبه‌ای هستیم عمیق بیندیشد و متعهدانه عمل کند

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس سمپاد

کشوربیش ازهرجای دیگربه استعدادهای برتر نیاز دارد.

در دیدار رئیس سازمان ملی استعداهای درخشان:

تقدیرآیت الله اعرافی ازتوجه رئیس جمهوربه آموزش و پرورش

گزارش تصویری

همایش تخصصی طلاب شاغل در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان مشهد

رئیس بنیاد نهج البلاغه خبر داد

  شرکت ۳۰۰هزار دانش آموز در طرح فراگیر "قرار نهج البلاغه "

در کرمان

دوره آموزشی اردو داری مربیان کودک و نوجوان

درقم برگزارشد

دوره توانمندسازی طلاب در پاسخ به شبهات اعتقادی

عضو شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها:

تحقق تربیت تراز انقلاب اسلامی، نیازمند طرح‌های تازه است

مدیرحوزه های علمیه

ارتباط و تعامل  چشمگیر روحانیون با دانش‌آموزان از مهم‌ترین جلوه‌های تبلیغ حوزه علمیه است

درکتاب آموزشی احکام دختران بخوانید

نگاهی متفاوت برای آشنایی دختران با احکام شرعی

دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش

خدمات رئیس جمهور شهید تا سالیان متمادی در کشور جاری و ساری خواهد بود.

امام جمعه همدان:

مبلغ طرح امینی موفق است که ملجا همه دانش‌آموزان باشد

به همت نشر معارف

کتاب «شیخ بهایی» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شد

در حاشیه دیدار با معلمان و فرهنگیان

تفقد رهبرمعظم انقلاب ازافتخارآفرینان کاروان دانش‌آموزی امید ایران