Print
Zoom In
Zoom Out

از طریق ویدئو کنفرانس با حضورمشاورعالی وزیر

نشست رؤسا و اعضای کمیته های همکاری استان هرمزگان برگزارشد

شناسه مطلب: 12365
زمان انتشار: سه شنبه 12 اسفند 1399 ساعت 07:48

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،این نشست با حضور ائمه جمعه شهرستانهای استان، مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش استان ، مدیران استانی حوزه های علمیه برادران و خواهران ، رئیس دانشگاه فرهنگیان بندر عباس ومدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه بر گزار شد. 

در ابتدای این نشست، دبیر کمیته همکاریهای هرمزگان گزارشی از فعالیت های انجام شده ارایه نمود و ضمن خیر مقدم به مدعوین از همکاریهای نهاد روحانیت در تقویت امور تربیتی و پرورش تقدیر و تشکر به عمل آورد. 

در ادامه، بیت اللهی مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان به عنوان نایب رئیس کمیته همکاریها با تقدیر از همکاریهای انجام شده در گذشته خواستار حضور نظام مند روحانیت در بحث تعلیم و تربیت برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین شد.  

وی افزود؛ گرچه در سال جاری تحصیلی به دلیل شرایط کرونایی فعالیت مدارس و به تبع آن حضور روحانیون در کلاسهای درس و محیط مدرسه مانند سالهای گذشته نبود، اما از طریق شبکه شاد هرکجا فرصتی پیش آمده از حضور روحانیون بهره برده ایم و خدا را شاکریم ،حوزه علمیه در ابعاد مختلف از هیچ کوششی برای کمک به دستگاه تعلیم و تربیت دریغ ندارد. 

بیت اللهی خاطر نشان؛ ساخت این نشست را برای برنامه ریزی تربیتی برای سال آینده به فال نیک می گیریم و امیدوریم خروجی و مصوبات آن در سال تحصیلی آینده با عادی شدن شرایط جامعه و با ریشه کنی ویروس کرونا منشا خیر و اثر در دستگاه تعلیم و تربیت استان باشد.  

نایب رئیس کمیته همکاریها،ظرفیت حوزه های علیمه در آموزش و پرورش را بی بدیل خواند و خاطرنشان ساخت؛ تلاش می کنیم طبق برنامه ابلاغی و تفاهم نامه استانی فعالیت های مدون شده را تحقق بخشیم. 

در ادامه این نشست،رئیس دانشگاه فرهنگیان بندرعباس با اشاره به نقش کلیدی این دانشگاه در تربیت نیروی انسانی فاخر گفت؛ رسالت علمی و فرهنگی این دانشگاه ایجاب می کند برای تحقق اهداف خود ظرفیت حوزه های علمیه و روحانیون روشن بین و خوشفکر را برای خود فرصت بداند و نهایت استفاده را از محتوای علمی و اخلاقی حوزه بنماید.

منوچهر ضیایی گفت؛ ذات دانشگاه فرهنگیان ،علمی و فرهنگی است و بر همین اساس برای تربیت معلم در تراز نظام اسلامی، نوزده واحد درسی آن در موضوعاتی چون اخلاق اسلامی،چالشهای تربیت اسلامی، ارزشهای تربیتی در دفاع مقدس، سند تحول بنیادین و...می باشد. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان یاد آور شد؛ برای تکمیل کادرعلمی و آموزشی خود حتما نیازمند روحانیون فاضل و اساتید متبحر برای تدریس در دانشگاه هستیم. 

منوچهر ضیایی  با تقدیرازحوزه علمیه به ویژه مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مبنی براهتمام به فقه تربیت پیشنهاد داد، حوزه علمیه به منظور تامین احتیاجات آموزش و پرورش مرکز تربیت کودک و نوجوان ویژه تربیت روحانیون برای مدارس و دانشگاه فرهنگیان تاسیس کند تا با برنامه ومدون، حضورروحانیون در دستگاه تعلیم و تربیت هدفمند و با برنامه باشد.  

در ادامه این نشست، حجت الاسلام مهدیان مدیرسازمان اوقاف وامور خیریه هرمزگان نیز ازآمادگی این سازمان برای همکاری در تشویق و تجلیل از دانش آموزان و معلمان پر تلاش در عرصه تربیت دینی و اسلامی را اعلام کردوگفت؛ظرفیت بقاع متبرکه برای نیل دانش آموزان به معنویات بی بدیل است و تلاش کرده ایم این ظرفیت را در اختیار حوزه و آموزش و پرورش برای اجرای برنامه های تربیتی بگذاریم.  

حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌رادمدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی نیز گفت؛ یکصدو بیست روحانی مستقردرروستاها، تعامل و همکاری خوبی با آموزش و پرورش و حضور در مدارس مقاطع مختلف دارند و سازمان نیز تلاش کرده است این روحانیون را برای مواجه با شبهات دانش آموزی توانمند و اطلاعات علمی آنان را به روز نماید.  

مدیر حوزه خواهران هم در ادامه این نشست، عملکرد بانوان طلبه در تبلیغ دانش آموزی را خوب توصیف کرد و گفت؛ یکهزاروصد بانوی طلبه فارغ التحصیل همواره آماده تبلیغ در عرصه های گونا گون استان هستند. 

حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری از دانشگاه فرهنگیان استان خواست زمینه حضور آنان در دانشگاه فرهنگیان از طریق ماده 28 دانشگاه فراهم شود زیرا بسیاری از این طلاب علاقه مند کاردرمدرسه و امور تربیتی و تبلیغی هستند.  

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد