Print
Zoom In
Zoom Out

معاون وزیر آموزش و پرورش؛

اسناد بالادستی آموزش و پرورش، نرم افزارهای تمدنی نظام اسلامی هستند

شناسه مطلب: 12328
زمان انتشار: دوشنبه 27 بهمن 1399 ساعت 11:10

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: اسناد بالادستی که بعد از انقلاب اسلام در کشور تولید شده از جمله وزارت آموزش و پرورش، اینها نرم افزارهای تمدنی نظام اسلامی هستند که حرکت به سوی تمدن اسلامی را جهت می دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حسن ملکی در دیدار با مدیر حوزه های علمیه کشورکه در سالن جلسات آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری برگزارشد درسخنانی اظهارکرد: آنچه باید امروز بگویم همراهی و حضور ارزشمند آیت الله اعرافی در هسته اولیه تحول بنیادین آموزش و پرورش است.ایشان از همیاران تعلیم و تربیت تحولی هستند که در دهه 60 بهراه عده ای این بذر را کاشتند و امروز آن بذر درخت شده و در شرف میوه دادن است.

وی افزود: مدیریت حوزه مقدسه قم ، مرکزی بی بدیلی که توسط ایشان اداره می شود، ذخیره علمی، فرهنگی و معرفتی است که از جمیع جهات برای تعامل و همکاری ما بسیار ارزشمند است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اسناد بالادستی که بعد از انقلاب در وزارت خانه های مختلف تولید شد و آموزش و پرورش یکی از آنها بود، در واقع این اسناد حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی و ایرانی را برای ما ترسیم می کند و باید قواعد عمل را از اسناد تحولی بگیریم و به اعتقاد ما اسناد بالادستی همیشه بالای سر ما هستند.

ملکی بیان داشت: در برهه های مختلفی «برنامه درسی ملی» به عنوان سند ثانی تولید شده بودند که عده ای مخالف اسناد و محتوای آنها بودند، برخی به آن اعتنا نمی کردند و برخی هم که متمایل به سند بودند متعهد نبودند، در واقع مواجه های گوناگونی با نرم افزارهای تمدنی در طول ایام صورت گرفته است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهارداشت: اسناد تحولی مبنا هستند و مواد درسی بنا، اگر بتوانیم این اتصال را با کمک شما متصل و مرتبط کنیم و بتوانیم با شواهد و قواعد آن برنامه های درسی که فرزند آن مادر هستند بناهایی بر آن مبنا استوار سازیم در واقع به مقصودمان رسیده ایم.

وی گفت: در سازمان پژوهش مترصد این قاعده هستیم، 2 سال دنبال این راهبرد وسند تحول هستیم چرا که این یک فرض مسلم، راهبرد اصلی و باوری عمیق است و تاحدودی انجام شده است اما از احتیاجات ما یک الگوی مرتبط و تدوین یک برنامه درسی مناسب با این رویکرد است.

ملکی برگزاری جلسات متعدد کارشناسی میان نخبگان حوزوی را یک راهبرد مطلوب توصیف کرد و گفت: در این جلسات و نشست های کارشناسی ابتدا باید به مفاهمه علمی برسیم که تاکنون با همکاری دوستان اقدام به برگزاری 9 کارگاه آموزشی برای کارشناسان کرده ایم، کار، کار ساده ای نیست و بسیار سخت است اما باید انجام شود.

وی تعامل با حوزه علمیه را بسیار راهبردی و ارزشنمد دانست و افزود: اگر به یک نظام ارتباطی معنادار، مؤثر و عمیق با حوزه های علمیه نرسیدم تردیدی نیست که نمی توانیم به هدف های تحولی برسیم لذا با این باور و اعتقاد تأکید دارم که نمایندگان محترم حوزه علمیه در شوراهای برنامه ریزی درسی به عنوان یک عضو نافذ عمل کنند نه یک عضو معمولی چرا که برنامه های درسی تحولی از یک پیکر و روح تشکیل شده اند که روح دینی آن برعهده حوزه و حوزویان است که باید در دروس مختلف تجلی پیدا کند.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد