به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجتالاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر، در نشست کمیته همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پروش اظهار کرد: تعالی دانشآموزان در حوزههای دینی و اعتقادی باید مهمترین دغدغهای باشد که در بین معلمان قرار دارد.
وی با بیان اینکه فردی که دین نداشته باشد به فکر دنیا و آخرت خودش نیست و برای دیگران ارزشی قائل نخواهد بود، گفت: اگر فردی متدین باشد قطعا متعهدانه فعالیت میکند و برای رضای خدا همیشه به فکر دیگر افراد جامعه هم است.
حجتالاسلام برقراری با اشاره به نقش طلاب در حوزه تعلیم و تربیت و مباحث دینی، اظهار کرد: طلاب با خلوص جلو آمدهاند تا با کمک به آموزش و پرورش بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشند.
وی خطاب به روحانیون تصریح کرد: باید اولویتهای آموزش و پرورش نیازسنجی شده و حوزه علمیه و روحانیت برای آن برنامهریزی کنند و در عرصههای مختلف متناسب با نیاز آموزش و پرورش در کنار این نهاد سرنوشتساز باشند.
برقراری بر توسعه همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش به طلاب به چشم همکارانی بنگرد که با تمام توان به کمک آنها شتافته تا در کنار هم گامهای مؤثری در مسیر تعلیم و تربیت بردارند.
همچنین محمدرضا بشری، مدیر آموزشوپرورش ملایر نیز با بیان اینکه محور اصلی فعالیتهای آموزش و پرورش تحقق هر شش ساحت سند تحول بنیادین است، افزود: آموزشوپرورش و حوزه علمیه در تربیت جامعه نقش و وظیفه بسیار مهمی بر دوش دارند که در شرایط کنونی کشور در پی ممنوعیت برگزاری آموزشهای حضوری اهمیت آن دوچندان شده است.
وی پیوند بین حوزههای علمیه و آموزشوپرورش را پیوند مبارکی دانست و افزود: همکاری این دو نهاد تسهیلگر حرکت تربیتی دانشآموزان در راستای اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و سندتحول خواهد بود.
بشری تصریح کرد: آموزشوپرورش به دنبال رشد دانشآموزان تمام ساحتی و تکامل یافته است و روحانیون و علما در مباحث تربیتی دانشآموزان یاریگر آموزشوپرورش هستند.
وی گفت: ما در ساحت عبادی و اعتقادی سند تحول، تقویت مبانی دینی و اعتقادات دانشآموزان را دنبال می کنیم تا شهروندانی متعهد، خدوم و مسئولیتپذیر تحویل جامعه دهیم تا با اعتقاد به خدمت به هم نوع، جامعه را به حیات طیبه نزدیک و نزدیکتر کنند.
مسلم بیات معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزشوپرورش ملایر نیز با اشاره به فعالیتهای متنوع حوزه پرورشی از زمان آغاز شیوع کرونا تا کنون، گفت: اگر چه غیرحضوری شدن مدارس سرعت اجرای برنامههای حوزه پرورشی را برای مدت اندکی کند کرد اما با تشکیل کارگروههای تخصصی تمامی برنامهها با در نظر گرفتن وضعیتهای متفاوت از نظر شیوع کرونا به روزرسانی و با جدیت دنبال شدند که از نمونههای آن می توان به نماز جماعت خانوادگی و گفتمان های دینی مجازی و ... اشاره کرد.
بیات به تعامل و همکاری خوب بین حوزه و آموزشوپرورش اشاره کرد و گفت: از نمونههای این همکاری اعزام ۸ روحانی به مدارس در قالب طرح امین برای پیگیری مباحث تربیتی و دینی، جذب ۸ روحانی وظیفه به عنوان مربی و معاون پرورشی در سال جاری و مساعدت در برگزاری طرحهای مختلف حوزه قرآن، عترت و نماز است.
انتهای پیام