به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا حاجیان زاده در نشست ویدئو کنفرانسی کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش البرز اظهار داشت: یکی از برنامه های جدی در این بخش ورود به عرصه اندیشه ورزی و ژرف اندیشی است و براین اساس کمیته های تخصصی ۶ گانه با حضور صاحبنظران و نمایندگان ستادی وزرات آموزش و پرورش و حوزه های علمیه برای بحث و بررسی مباحث قابل طرح و همچنین نحوه اجرای برنامه پنج ساله تشکیل شده است.
حاجیان زاده خاطرنشان کرد: در دوره جدید فعالیت های تلاش کرده ایم براساس اسناد بالا دستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه های ستاد به سوی اثر گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش برود.
وی یادآورشد: تربیت دینی دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی از مسائل مهمی است که دربرنامه های پیش بینی شده با جدیت دنبال می شود.
حاجیان زاده ادامه داد: حمایت ارکان ستاد همکاریها ازاعضای کمیته های تخصصی یک فرصت است و امیدواریم نهایت همکاری های فکری و اندیشه ورزانه را برای اثر بخشی برنامه ها داشته باشند.
وی افزود: ارتباط بین کمیته همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش می تواند بستر مناسب را برای اجرای کیفی طرح ها و برنامههای تصویب شده درتفاهم نامه ها بوجود آورد.
حاجیان زاده عنوان کرد: اکنون درشرایط خاص کرونایی ، برنامه ها درفضای مجازی برای جامعه هدف آموزش و پرورش دنبال می شود.
وی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند: در برنامه ها براساس سند تحول بنیادین باید نگاه تمام ساحتی حاکم باشد که برای تحقق این هدف مهم نیازبه مشارکت دستگاه ها و ظرفیت برون سازمانی داریم.
در ادامه این نشست ، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این نشست اظهار داشت: پوشش تحصیلی، خدمات سوادآموزی، گسترش ایجاد زیرساخت و گسترش عدالت آموزشی ، ساخت مدارس ، مشارکت خیرین از جمله دستاوردهای انقلاب در آموزش و پرورش است.
نایب رئیس کمیته همکاریهای استان خاطرنشان کرد: شبکه آموزشی شاد یکی از دستاوردهای مهم انقلاب در این شرایط سخت کرونایی است که توانسته ۹۰ درصد از دانش آموزان کشور از جمله استان البرز را زیر پوشش آموزشی قرار دهد.
وی بیان داشت: بازنماندن و عدم ترک تحصیل دانش آموز، کاهش آمار مدارس شبانه روزی، کسب مدال های رنگارنگ درمسابقات جهانی ازدیگردستاوردهای اتقلاب است که شاهدآن هستیم.
وی تصریح کرد: در استان البرز۲۰ هزار دانش آموز تبعه افغانستانی و از پنج کشور دیگر تحصیل می کند.
قاسمی در ادامه به نیاز آموزش و پرورش البرز به همکاری حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: این استان به دلیل مهاجرت پذیری و داشتن جمعیت بالای حاشیه نشینی به انجام فعالیت های فرهنگی و تربیتی بیشتر در مدارس دارد.
وی گفت: کمبود نیروی انسانی درحوزه پرورشی ازجمله مشاوره درمدارس البرز محسوس است.
وی یادآورشد: تولید محتوای آموزشی، ایجاد کارگاه آموزشی قرآن، عترت و نماز، افزایش ۲۵ درصدی حق القدم طلاب و حضور فعال طلاب در اجرای طرح ها و گسترش مدارس صدرا از دیگر فعالیت هایی است که درالبرز مورد پیگیری قرارگرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: درطرح خانه، محله و مسجد نیز فعالیت های خوبی انجام شده است.