Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس ستاد همکاریهای در خراسان‌جنوبی:

توجه به آموزش و پرورش مهمترین سرمایه گذاری است

شناسه مطلب: 12230
زمان انتشار: پنجشنبه 11 دی 1399 ساعت 16:51

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی مهمترین سرمایه گذاری هر کشوری را سیستم آموزش و پرورش دانست و گفت: دلیل این امر آن است که نسل آینده مطابق آن سرمایه گذاری پاسخ خواهد داد و بقیه امور تحت الشعاع آن قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،حجت الاسلم و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی‌ فقیه در خراسان‌جنوبی، پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته همکاری‌های‌ حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ملانوری، معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش را به عنوان یک سازمان و وزارت خانه مطرح می کنیم، اما بدانیم که یک سرمایه گذاری است.

وی، مهمترین سرمایه گذاری هر کشوری را سیستم آموزش و پرورش دانست و افزود: دلیل این امر آن است که نسل آینده مطابق آن سرمایه گذاری پاسخ خواهد داد و بقیه امور تحت الشعاع آن قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بسیاری از اتفاق ‌ها، اختلاس‌ها، خیانت‌ها و جرم و جنایت‌هایی‌ که در سطح جامعه به وقوع می‌پیوندد، مواردی است که نه آموزش‌ و پرورش، نه خانواده‌ها و نه حوزه‌های علمیه دوست نداشتند که شاهد آن اتفاق باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر این‌که انسان استاندارد در جامعه فعلی حائز اهمیت است، نه مهر استاندارد، خاطرنشان کرد: دلیل این امر آن است که مهر استاندارد را یک انسان غیر استاندارد هم می‌تواند بر روی یک کالا بزند، پس پرورش واقعی یک انسان مهم است.

وی با اشاره به این‌که فرهنگ یک جامعه بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی شکل می‌گیرد، یادآورشد: بعضی عیب‌های و نقص‌های‌ ما حاکی از این است که منزوی بوده‌ ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تاکید بر این‌که یک هزار و ۴۰۰ سال در تاریخ منزوی‌ بوده‌ایم، تبیین کرد: ۴۰سال اول انقلاب را به صورت آزمون و خطا گذرانده‌ایم‌ و حال در گام دوم انقلاب اسلامی بایستی‌ هوشمند بوده‌ و هوشمندانه عمل کنیم.

 همواره آموزش به تنهایی نباید مد نظر آموزش و پرورش باشد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به این مهم که همواره آموزش به تنهایی نباید مد نظر آموزش و پرورش باشد، عنوان کرد: در جهان می‌بینیم تمام افرادی که سبب نا امن شدن زمین و کشتار و خونریزی شده اند افراد بی سواد نیستند، بلکه افرادی هستند که از نظر آموزش در بالاترین سطوح قرار دارند، به نحوی که بمب هایی از قبیل بمب هیدروژنی و اتمی می سازند که باعث از بین رفتن تمام موجودات شده است و باید بدانیم که تا زمانی که ندانیم در آموزش و پرورش چه می‌سازیم،موفق نخواهیم بود.

وی در پایان با بیان این که بایستی زمینه لازم برای پرورش استعدادها فراهم شود، متذکر شد: با مشورت کردن می توان نقاط ضعف و قوت را پیدا کرد.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد