Print
Zoom In
Zoom Out

معاون پژوهش وبرنامه ریزی ستاد همکاریها

استان فارس پیشتاز در تاسیس و کیفیت بخشی به مدارس طرح امین

شناسه مطلب: 12206
زمان انتشار: شنبه 06 دی 1399 ساعت 10:47

معاون پژوهش وبرنامه ریزی ستاد همکاری حوزه های علمیه وآموزش وپرورش کشورگفت: استان فارس در تاسیس و کیفیت بخشی به مدارس امین پیشتاز بوده و مدارس امین شیراز به عنوان نمونه های موفق در کشور مطرح هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،علیرضارحیمی در دیدار با ،نماینده مقام معظم رهبری درفارس امام جمعه شیراز وجمعی از مدیران حوزه علمیه وکمیته همکاری های آموزش وپرورش استان گفت: استان فارس در سال گذشته با جذب 127 طلبه در بخش جذب طلاب وظیفه رتبه دوم کشور را کسب نمود.

معاون پژوهش وبرنامه ریزی ستاد همکاریها خاطر نشان ساخت:اولین دوره آموزشی در کشور را برای  روحانیون شاغل در آموزش و پرورش فارس،با حضور شماری از اعضای ستاد همکاری حوزه های علمیه در آموزش و پرورش برگزار نمودیم.

رحیمی افزود:همکاری ها باید تکاملی باشند و امکانات نهادهای حوزوی ( اداره اوقاف، تبلیغات، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، و حوزه های خواهران) و اموزش و پرورش در اختیار یکدیگر قرار گیرد تا به وسیله ی این امکانات اهداف محقق شوند

وی بیان کرد: باید کار همدیگر را تکمیل کنیم تا همکاری ها تعمیق و باعث رشد و شکوفایی تربیت اسلامی مبتنی بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گردد، چرا که در نهادینه کردن امر تربیت طبق سند تحول بنیادین و با تاکیدات مهم مسئولین عالی رتبه کشوری، همه دستگاه های مرتبط از جمله حوزه های علمیه باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

معاون پژوهش وبرنامه ریزی ستاد همکاریها افزود:همچنین باید گفت ظرفیت سازی به این معنا باید باشد که وقتی میخواهیم دانش آموزان را برای ورود به حوزه علمیه تشویق کنیم مدیر مدرسه نظر دانش آموزان را تغییر ندهد و یا اگر طلاب خواستند خدمت آموزشی انجام دهند نگویند افراد دارای مدرک دکتری نیز بیکار هستند و اولویت با آنان است.

رحیمی ادامه داد: باتوجه به اینکه اولویت اول و علاقه مندی تعداد زیادی از دانش آموزان استان، مدارس معارف و علوم اسلامی بوده است، بایستی امکانات توسعه این مدارس را فراهم کنیم.

*دیدار با ستاندار فارس 

علیرضارحیمی همچنین در دیدار با دکتر عنایت الله رحیمی استاندار فارس وجمعی از مدیران حوزه وکمیته همکاری های استان    گفت؛با شیوع بیماری کرونا و توسعه فضای مجازی در شرایط خاص موجود، باید حوزه های علمیه و دستگاه تعلیم و تربیت با همکاری و برنامه ریزی های لازم در جهت برآورده کردن اهداف تعلیم و تربیت اسلامی، همگام و همسو شوند.معاون پژوهش وبرنامه ریزی ستاد همکاری حوزه های علمیه وآموزش وپرورش کشورگفت: خوشبختانه استان فارس در سال گذشته در بخش توسعه مدارس امین و جذب طلاب وظیفه عملکرد درخشانی داشته و امیدوارم به ادامه این روند هستیم.

رحیمی افزود: همکاری بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید تکمیل کننده و برطرف کننده نقایص موجود باشد تا مسیر تعلیم و تربیت از سند تحول خارج نشود.

وی با اشاره به علاقه مندی تعدادی از دانش آموزان به تحصیل در مدارس معارف و علوم اسلامی گفت: همه کادر اجرایی و اداری مدارس اعم از مدیران و معلمین و مشاورین باید در تشویق و حمایت از دانش آموزان برای تحصیل در مدارس امین و علوم و معارف اسلامی اقدام نمایند.

وی تامین منابع برای اجرای طرح مدارس امین و سایر فعالیت های کمیته ی همکاری ها را هم ارزیابی کرد و افزود: امید است که با بهره بردن از منابع مالی ملی و استانی بتوانیم در مسیر توسعه مدارس امین گامی بلند برداریم.


آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد