Print
Zoom In
Zoom Out

حجة الاسلام والمسلمین محسن قرائتی

معلم، نجات دهنده انسان است/ اگر قدر معلمی را ندانیم کفران نعمت کرده ایم

شناسه مطلب: 12139
زمان انتشار: چهارشنبه 28 آبان 1399 ساعت 11:08

حجة الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، با تاکید بر آمادگی و توانمندی استاد برای رفع برخی شبهات دانشجو معلمان گفت: معلم نجات دهنده انسان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، حجة الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، در ششمین نشست تخصصی مجازی روحانیون شاغل در دانشگاه فرهنگیان،  با مهم خواندن جوهر وجودی هر فرد برای کار و فعالیت تصریح کرد: دارا بودن مدارج عالیه، بدون هنر و جوهره کار فاقد ارزش است.

وی، معلمی را شغل ندانست و گفت: معلم شدن انتخابی صحیح همراه با پذیرش مسئولیتی خطیر است، یک معلم می‌تواند کار پنج مهندس را همزمان به سرانجام برساند. چرا که مهندس در یکی از فعالیت های کشف معدن، استخراج از معدن، ذوب فلزات، قطعه سازی و مونتاژ قطعات فعالیت می کند، در حالی که یک معلم به طور هم زمان تمامی این فعالیت ها را انجام می‌دهد.

استاد قرائتی، تصریح کرد: معلم ابتدا فرد را کشف می کند و پس از آن اقدام به استخراج استعدادهای نهفته در وجود وی می کند. سپس با بهره مندی از اخلاق و برخورد و روش اسلامی، ناخالصی های موجود در فرد را ذوب و در نهایت جامعه ای متحد را شکل می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، نتایج حاصل از گفت و گوی چهره به چهره را بیش از گفت و گوی عمومی دانست و افزود: یک استاد و یا معلم نباید قانع به کلاس های رسمی باشد. باید با توجه به متفاوت بودن روحیات و اخلاق دانش آموزان و یا دانشجو معلمان، هدایت کننده مسیر صحیح زندگی وی باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، آمادگی و توانمندی استاد برای رفع برخی شبهات دانشجو معلمان را ضروری دانست و گفت: معلم نجات دهنده انسان است. دانشجوی امروز ما غرق شبهات است. گذشته از مسائل موجود اقتصادی باید با بهره مندی بیش از پیش سواد روز، نسبت به وظیفه سنگین خود واقف و آگاه باشیم.

استاد قرائتی، با اشاره به وظیفه پیش نماز تصریح کرد: کار پیش نماز، فقط اقامه نماز نیست. باید اقامه کننده قرآن نیز باشد. علاوه بر آن باید نسبت به تفسیر آیه های قرآن و برقراری ارتباط با افراد، برخوردار از مهارت کافی باشد.

مفسر قرآن کریم، پیامبر اسلام (ص) را برخوردار از سه فضیلت مهم دانست و  گفت: ایشان از مردم بود، در مردم بود و با مردم بود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، با معرفی حضرت محمد (ص) به عنوان الگوی جهان اسلام خاطر نشان کرد: اگر دانشجو و یا شاگردی برای حل مسئله به ما مراجعه کرد و ما قادر به پاسخگویی به سئوال وی نبودیم باید با کمک گرفتن از استادان مجرب و عالم در صدد برطرف کردن شبهه فرد باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، در ادامه افزود: دانشجو معلمی که در آینده، معلم کامل این جامعه خواهد شد باید بداند وی احیاگر بشر است. باید قدرت بیان وی برخوردار از دو شرط لازم باشد. عوام بفهمند و خواص نیز بپسندند. در این صورت رابطه ای دائمی بین وی و افراد جامعه برقرار خواهد شد.

استاد قرائتی، معلمی را توفیق الهی و رساندن علم به مغز نسل نو دانست و گفت: اگر قدر معلمی را ندانیم، کفران نعمت کرده ایم.

وی، با اشاره به ضرورت یادداشت مطالب مفید و آموزنده تاکید کرد: همواره کاغذ و قلم به همراه داشته باشیم و جملات و شنیده های زیبا  را یادداشت کنیم.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد