Print
Zoom In
Zoom Out

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریها اعلام کرد؛

در فرم های هدایت تحصیلی دانش آموزان مسیر ادامه تحصیل در حوزه های علمیه درج می شود

شناسه مطلب: 11831
زمان انتشار: يكشنبه 28 اردیبهشت 1399 ساعت 11:19

ستاد همکاریها، معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریها گفت: بر اساس مصوبات نشست سیزدهم ستاد همکاریها تلاش می کنیم در فرایند هدایت تحصیلی مسیر ادامه تحصیل دانش آموزان در فرم مربوطه طراحی شود.

علیرضا رحیمی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها با اعلام این خبر افزود: در ایام پذیرش حوزه های علمیه به کمیته های هفتصد گانه همکاریها در سراسر کشور فراخوان داده ایم تا با هماهنگی ائمه جمعه ، مدیران آموزش و پرورش و نیز مدیران واحد های آموزشی نسبت به آگاهی بخشی دانش آموزان و خانواده های آنان جهت راهنمایی دانش آموزان علاقمند به تحصیل در حوزه علمیه همکاری و مشاوره های لازم را انجام دهند.  

وی با بیان اینکه اطلاعیه ها و فرمهای پذیرش حوزه علمیه را در پرتال اصلی وزراتخانه بار گذاری و نیز به استانها تاکید کرده ایم در پرتالهای استانی بارگذاری نمایند گفت؛ گرچه شرایط  کرونایی  فرصت شناسایی دانش اموزان علاقمند به ورود حوزه را تا حدودی از ما گرفته است، اما همه تلاش خود را می کنیم تا این مهم به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد. 

 رحیمی ادامه داد با راه اندازی مدارس پیش حوزوی یا همان مدارس علوم و معارف اسلامی تلاش می شود تا دانش آموزان از مسیر این مدارس وارد حوزه علمیه شوند.

این کارشناس مسائل تعلیم و تربیت ادامه داد: راه اندازی این مدارس با هدف آگاهی بخشی بیشتر و بینشی عمیق تر به دانش آموزان کمک می کند که در پایه نهم و دیپلم زمانی که می خواهند برای آینده خود تصمیم بگیرند با دانش بیشتری برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون 200 مدرسه علوم  معارف اسلامی در سراسر کشور تأسیس شده است، اظهارکرد: تربیت 15 هزار دانش آموز در این مدارس یکی از دستاوردهای ارزشمند حوزه و آموزش و پرورش است که طی سالهای اخیر رقم خورده است که با بخشی از دروس حوزوی آشنا می شوند تا دانش آموزان خود برای آینده شان تصمیم بگیرند.

رحیمی در بخش دیگری از گفت وگوی خود افزود: در راستای همین همکاریها، دو طرح از 4 سال پیش به صورت جدی در مدارس پیاده کرده ایم تا دانش آموزان با نظام آموزشی حوزه و سبک زندگی طلبگی آشنا شوند.

وی ادامه داد: « بازدید از مدارس علمیه »، «دیدار با علما  و فضلای حوزه های علمیه» دو طرح ارزشمند است که برای دانش آموزان پایه 9 و دیپلم برگزار می شود و سالانه 300 هزار دانش آموز شامل 30درصد ظرفیت دانش آموزان مستعد و دارای ویژگی های علمی خاصی هستند را پوشش می دهیم.

معاون ستاد همکاریها بیان کرد: در حال حاضر 715 کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش در سراسر کشور فعال است که مجری این طرح می باشند تا بتوانند با اجرای دقیق و مطلوب دو طرح فوق الذکر آگاهی بخشی و تقویت بینش دانش آموزان را نسبت به حوزه علمیه و سبک زندگی طلبگی توسعه دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای نمونه می توان به دانش آموز نخبه نهبدانی از توابع استان خراسان اشاره کرد ، این دانش آموز با اینکه دارای رتبه علمی بالایی بود و امکان ادامه تحصیل در دانشگاه را داشت اما حوزه را انتخاب کرد و برای ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه شد.

رحیمی گفت: امروزه نیازمند نیروهای متعهد و متخصص در مدیریت اسلامی انسانی هستیم  و آموزش و پرورش با همکاری حوزه های علمیه به دنبال  تربیت مدیرانی در تراز جمهوری اسلامی است، تا با بهره گیری از علوم انسانی اسلامی برای آینده ایران اسلامی خدمت کنند. 

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد