Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) موعود قم:

حضور مبلغان مهدویت در بیش از 800 مدرسه استان قم

شناسه مطلب: 11465
زمان انتشار: شنبه 02 آذر 1398 ساعت 09:59

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی(عج) موعود قم گفت: باید پاسخگوی نسل جوان در شبهات و مسائل مهدویت باشیم؛در این مسیر تعامل حوزه و آموزش و پرورش می تواند زمینه را برای پاسخگوئی به شبهات فراهم کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در دیدار با مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش اظهار کرد: از ابتدای سال 90 مجموعه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) موعود تشکیل شد و اصل کار با سرپرستی حاج آقا قرائتی به صورت افتخاری اداره می‌شود، اما جایگاه حقوقی دارد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) موعود قم افزود: در هر استانی این بنیاد به صورت افتخاری با حضور جمعی از افراد دلسوز فعالیت هایی دارد و مدیر را انخاب می کنند،در این زمینه دفتر مرکزی در تهران است و مدیر عاملی آن آقای دکتر متوسل داماد آقای قرائتی است.

وی تصریح کرد: هر استان نیز تشکیلات مستقل به خود را دارد و فعالیت های خوبی در تعامل با آموزش و پروش داریم در آموزش پرورش چند بخش نامه و تفاهم نامه داشته ایم که در مسیر گسنترش معارف مهدویت در بدنه آموزش و پرورش از پیش دبستانی تا مقاطع بالاتر و خانواده فرهنگیان است.

حجت الاسلام شهیدی بیان کرد: همچنین چند تفاهم نامه با قرآن و عترت داریم و برخی از استان ها فعال است، در قم با توجه به اینکه امین جعفری مدیر کل قبلی آموزش و پرورش فعالیت خوبی داشت،کتابی برای سال دوم و سوم راهنمایی تدوین و دوره مهدویت برای مربیان پرورشی برگزار شد.

وی گفت:در سالهای قبل، فعالیت ها گسترده بود البته در زمان شیخ الاسلام مدیر کل فعلی آموزش و پرورش قم نیز تعامل در تداوم است و تاکنون 8 تفاهم نامه با قم امضا کرده ایم و بیش از 800 مدرسه در قم اعزام کارشناس و مبغ مهدویت و نشست های تخصصی داشته ایم.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) موعود قم افزود: تیم 30 نفره بانوان به مدارس اعزام می شود، در شهرستان ها نیز درخواست‌هایی داریم که در مقابله با آسیب های مهدویت و فرق انحرافی فعالیت‌هایی را انجام می دهیم، هر چند در محدوده قم فعالیت هایی داریم ولی برکاتی در استان های دیگر داشتیم و توانسته ایم در نظام و مسیر ولایت خدمت کنیم.

وی اظهار کرد: مهم ترین دغدغه‌ در مسیر خدمت، کمبود اعتبارات است به طوری که حتی هزینه های تردد و رفت آمد مبلغان به مدارس را نداریم، ضمن اینکه فاقد فضای مناسبی برای برنامه ها و فعالیت‌ها خود هستیم.

حجت الاسلام شهیدی عنوان کرد: مدارسی که در ایام تابستان تعطیل است می توانند ظرفیتی برای برگزاری دوره های آموزشی برای طلاب باشد تا در قم،مبلغ مهدویت پرورش دهیم،می‌توان از ظرفیت این مبلغان حتی در برگزاری نماز جماعت نیز استفاده کرد.

وی گفت:قم در بسیاری ازعرصه ها مظلوم واقع شده است و به همین دلیل مورد هجمه های زیاد قرار می گیرد و باید به لحاظ فرهنگی و دینی به تولید محتوای مناسب در مقابله با آسیبها و هجمه ها پرداخت.


انتهای پیام /

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد