به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام درودی ، در جمع مدیران دوره های سه گانه تحصیلی ناحیه سه، ضمن تبیین برنامه های جامع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به ارائه راهکارهای مهم و سازنده اجرایی این سند پرداخت.
معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش در این نشست گفت؛برای رسیدن به نقطه کنونی، شهدا، آزادگان و ایثارگرانی گرانمایه، از جمله شهیدان رجایی و باهنر را تقدیم راه پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی کرده ایم و امروز با تبیین این سند آینده ساز، راهی را ادامه می دهیم که انسان های بزرگی برای رسیدن به اهداف والای آن، از همه چیز خود گذشته اند
گردهمایی مدیران دوره های ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در ارتباط با تدوین برنامه های مدارس بر مبنای سند تحول، در راستای برنامه های مربوط به این سند مهم برگزار شد و در این دوره، مطالب و چالش های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این گردهمایی که با حضور تمامی مدیران مدارس و کارشناسان ناحیه سه آموزش و پرورش برگزار شد، محمد کماندار مدیر این ناحیه با اشاره به واقعه عاشورا در ارتباط با اهمیت نقش افراد در تغییر شرایط بر تربیت دانش آموزان در ساحتهای مختلف تربیتی بر مبنای سند تحول، تاکید کرد.
کماندار گفت:تمامی تئوریسین های بزرگ دنیا، پس از فوت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، این زمان را «عصر خمینی» نامیدند. در کلام امام خمینی(ره) بسیاری از راهکارهای عملیاتی برای این سند وجود دارد. تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کاری بس مهم و تاثیر گذار است و یکی از وظایف اساسی ما، حفظ دستاوردهای انقلاب، با توجه به راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وی افزود:برای رسیدن به نقطه کنونی، شهدا، آزادگان و ایثارگرانی گرانمایه، از جمله شهیدان رجایی و باهنر را تقدیم راه پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی کرده ایم و امروز با تبیین این سند آینده ساز، راهی را ادامه می دهیم که انسان های بزرگی برای رسیدن به اهداف والای آن، از همه چیز خود گذشته اند. این میراث گرانبها نیاز به توجه و به کارگیری دارد. ما به عنوان عاملان اصلی این سند، راهی جز اقدام موثر و مدبرانه آن در سطح آموزش و پرورش کشور نداریم.