Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش :

​حوزه های علمیه باید اتاق فکر آموزش و پرورش باشند

شناسه مطلب: 11356
زمان انتشار: يكشنبه 10 شهریور 1398 ساعت 12:00

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش و دبیرستاد همکاری ها شاخص سند تحول آموزش و پرورش و شالوده آن را تربیت دینی دانش‌آموز دانست و خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه باید اتاق فکر و هیئت‌های اندیشه ورز آموزش و پرورش باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاری ها، علیرضا حاجیان زاده در چهارمین گردهمایی اعضای کمیته همکاری های استان خراسان جنوبی که در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: طرح مدارس «امین»، طرحی است که روحانیون به صورت تمام وقت، در مدارس فعالیت فرهنگی و تربیتی داشته باشند و برای این هدف روحانیون باید متناسب با نیازهای پایه های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم آموزش ببینند و گزینش شوند.

وی، با بیان این مطلب که شالوده سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش،بحث دین و دین داری است، تصریح کرد: تربیت دینی را از لحاظ محتوایی و پاسخگویی به نیاز مدارس باید از اهلش دریافت کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش یکی از عناصر مهم تربیت توجه به خانواده و پیوندهای خانوادگی دانست و افزود: پاسخ به نیازهای روز، تولید محتوا وتعامل تقویت و تعالی تربیت دینی در دانش آموزان از مهم ترین رویکردهای ستاد همکاری ها به شمار می رود.

وی، پاسخ به نیازهای روز خانواده ها، دانش آموزان و فرهنگیان به ویژه در بحث مبارزه با آسیب های اجتماعی را ضروری دانست و ادامه داد: در بحث تولید محتوا نیز تکنیک های مختلفی در آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد که حوزه‌های علمیه می توانند  با جهت دهی و هدف گذاری های منطقی و منطبق با اهداف تربیتی – دینی سند تحول بنیادین، برای این تکنیک ها محتوای مناسب ارائه دهند.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، اضافه کرد: برای موفقیت در تبلیغ به ویژه در محدوده سنی دانش‌آموزان باید در گام و قدم اول نیازهای آنان را شناسایی کرده و با توجه به این نیازها و طبق شرایط سنی‌شان درعرصه تبلیغ و دعوت دینی قدم برداریم.

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با بیان این که درارتباط با دانش‌آموز به ویژه در دروه ی ابتدایی باید از عنصر هنر بالاخص شعر و قصه بهره گرفت، ابراز داشت: در ایجاد رابطه صمیمانه با دانش آموز نوجوان نیز باید با او به گفت‌وگوی دوستانه بنشینیم.

حاجیان زاده  برخورداری مبلغ  از تکنیک های ارتباط  با مخاطب در کنار علم و دانش را ضروری دانست و خاطر نشان کرد:  باید مبلغ در مدرسه شرایط را به گونه‌ای پیش ببرد که کودکان و نوجوانان به روحانی و مبلغ اعتماد کنند.

انتهای پیام /



نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»

مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه‌های علمیه برگزار می‌کند

کارگاه تخصصی «روش‌های استفاده از هوش مصنوعی در تدریس» برای فعالان عرصه تعلیم و تربیت

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»

معاون وزیرآموزش و پرورش دردیداربا آیات حسینی بوشهری واعرافی

استعدادهای برتر باید در مسیر حل مسائل راهبردی کشور قرارگیرند/ به دنبال تربیت نخبه‌ای هستیم عمیق بیندیشد و متعهدانه عمل کند

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس سمپاد

کشوربیش ازهرجای دیگربه استعدادهای برتر نیاز دارد.

در دیدار رئیس سازمان ملی استعداهای درخشان:

تقدیرآیت الله اعرافی ازتوجه رئیس جمهوربه آموزش و پرورش

گزارش تصویری

همایش تخصصی طلاب شاغل در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان مشهد

رئیس بنیاد نهج البلاغه خبر داد

  شرکت ۳۰۰هزار دانش آموز در طرح فراگیر "قرار نهج البلاغه "

در کرمان

دوره آموزشی اردو داری مربیان کودک و نوجوان

درقم برگزارشد

دوره توانمندسازی طلاب در پاسخ به شبهات اعتقادی

عضو شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها:

تحقق تربیت تراز انقلاب اسلامی، نیازمند طرح‌های تازه است

مدیرحوزه های علمیه

ارتباط و تعامل  چشمگیر روحانیون با دانش‌آموزان از مهم‌ترین جلوه‌های تبلیغ حوزه علمیه است

درکتاب آموزشی احکام دختران بخوانید

نگاهی متفاوت برای آشنایی دختران با احکام شرعی

دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش

خدمات رئیس جمهور شهید تا سالیان متمادی در کشور جاری و ساری خواهد بود.

امام جمعه همدان:

مبلغ طرح امینی موفق است که ملجا همه دانش‌آموزان باشد

به همت نشر معارف

کتاب «شیخ بهایی» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شد

در حاشیه دیدار با معلمان و فرهنگیان

تفقد رهبرمعظم انقلاب ازافتخارآفرینان کاروان دانش‌آموزی امید ایران