Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش :

​حوزه های علمیه باید اتاق فکر آموزش و پرورش باشند

شناسه مطلب: 11356
زمان انتشار: يكشنبه 10 شهریور 1398 ساعت 12:00

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش و دبیرستاد همکاری ها شاخص سند تحول آموزش و پرورش و شالوده آن را تربیت دینی دانش‌آموز دانست و خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه باید اتاق فکر و هیئت‌های اندیشه ورز آموزش و پرورش باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاری ها، علیرضا حاجیان زاده در چهارمین گردهمایی اعضای کمیته همکاری های استان خراسان جنوبی که در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: طرح مدارس «امین»، طرحی است که روحانیون به صورت تمام وقت، در مدارس فعالیت فرهنگی و تربیتی داشته باشند و برای این هدف روحانیون باید متناسب با نیازهای پایه های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم آموزش ببینند و گزینش شوند.

وی، با بیان این مطلب که شالوده سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش،بحث دین و دین داری است، تصریح کرد: تربیت دینی را از لحاظ محتوایی و پاسخگویی به نیاز مدارس باید از اهلش دریافت کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش یکی از عناصر مهم تربیت توجه به خانواده و پیوندهای خانوادگی دانست و افزود: پاسخ به نیازهای روز، تولید محتوا وتعامل تقویت و تعالی تربیت دینی در دانش آموزان از مهم ترین رویکردهای ستاد همکاری ها به شمار می رود.

وی، پاسخ به نیازهای روز خانواده ها، دانش آموزان و فرهنگیان به ویژه در بحث مبارزه با آسیب های اجتماعی را ضروری دانست و ادامه داد: در بحث تولید محتوا نیز تکنیک های مختلفی در آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد که حوزه‌های علمیه می توانند  با جهت دهی و هدف گذاری های منطقی و منطبق با اهداف تربیتی – دینی سند تحول بنیادین، برای این تکنیک ها محتوای مناسب ارائه دهند.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، اضافه کرد: برای موفقیت در تبلیغ به ویژه در محدوده سنی دانش‌آموزان باید در گام و قدم اول نیازهای آنان را شناسایی کرده و با توجه به این نیازها و طبق شرایط سنی‌شان درعرصه تبلیغ و دعوت دینی قدم برداریم.

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با بیان این که درارتباط با دانش‌آموز به ویژه در دروه ی ابتدایی باید از عنصر هنر بالاخص شعر و قصه بهره گرفت، ابراز داشت: در ایجاد رابطه صمیمانه با دانش آموز نوجوان نیز باید با او به گفت‌وگوی دوستانه بنشینیم.

حاجیان زاده  برخورداری مبلغ  از تکنیک های ارتباط  با مخاطب در کنار علم و دانش را ضروری دانست و خاطر نشان کرد:  باید مبلغ در مدرسه شرایط را به گونه‌ای پیش ببرد که کودکان و نوجوانان به روحانی و مبلغ اعتماد کنند.

انتهای پیام /



نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

به مناسبت آغازامامت حضرت ولیعصر(عج)

درمحضرغایب حاضر/ ازهمه خبرهاى شما آگاهيم!

امام جمعه اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت آموزش مبتنی برفهم کودک

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

تصاویر/ نشست شورای همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش خوی

رئیس ستاد همکاریها تبیین کرد

شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)

در دوره دانش‌افزایی طلاب آموزش ‌وپرورش

تاکیدامام جمعه قزوین بر تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تفاهم نامه های ستاد همکاریها از آغاز تاکنون

به مناسبت آغازامامت حضرت ولیعصر(عج)

درمحضرغایب حاضر/ ازهمه خبرهاى شما آگاهيم!