به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاری ها، علیرضا حاجیانزاده در گفتو گو با خبرنگار پانا از خراسان جنوبی گفت: پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان و سوالات و شبهات آنها باید از راه دین باشد تا هم پاسخ درستی به نیازهای فرد داده شود و هم نوجوان دچار سردرگمی نشود.
وی ادامه داد: ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش برنامه های مختلفی را در این راستا اجرا می کند که حضور روحانیون مسلط به مسائل تربیتی کودکان و نوجوانان در مدارس و ارائه مشاوره به دانش آموزان از رویکرد های اصلی این ستاد است.
دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در ادامه درباره مدارس امین گفت:3هزارو 700 مدرسه در کشور این طرح را اجرا میکنند که در هرکدام از این مدارس، یک روحانی مستقر است.
وی افزود: علاوه بر مشاورههای مذهبی و پاسخ به سوالات دانشآموزان، روحانیان حاضر در این مدارس که باید سه روز را به صورت تماموقت در مدارس حاضر باشند، برنامههای فرهنگی، تربیتی و ورزشی برای دانشآموزان اجرا میکنند.
حاجیانزاده با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، تاکید زیادی بر تربیت دینی دانشآموزان شده است، گفت: ارتباط روحانیت با آموزش و پرورش یکی از راهکارهای موثر برای اجرایی شدن هدف تربیت دینی است.
شیوههای نوین تربیتی، تسهیلکننده راه آموزش
دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: در صورتی که بخواهیم در این راه موفق باشیم، می بایست از شیوههای نوین و جدید برای ارائه و انتقال مطالب به دانشآموزان استفاده کنیم که نمایش، فیلم، تئاتر، قصهگویی و استفاده از فضای مجازی راهگشاست.
به گفته دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، خراسان جنوبی طبق ارزیابیهای صورت گرفته، پیشرفت های خوبی را در فعالیت های مربوط به این ستاد داشته است.
دو مدرسه طرح امین در خراسان جنوبی فعال است که در شهرستانهای نهبندان و طبس قرار دارند.
منبع پانا