Print
Zoom In
Zoom Out

علیرضا رحیمی تشریح کرد

سه شرط موفقیت طلاب دریک مدرسه آموزشی

شناسه مطلب: 11011
زمان انتشار: چهارشنبه 26 دی 1397 ساعت 10:36

مسلم است طلاب محترم حوزه هدف از انتخاب آموزش و پرورش برای گذراندن دوران خدمت ضرورت ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها،معاون پژوهش و برنامه‌ریزی دبیرخانه ستاد همکارها  در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی طلاب وظیفه در آموزش و پرورش گفت؛شرایط حضور موفق طلاب وظیفه در فضای  کلاس ومدارس را تشریح کرد.

*هدف مقدس طلاب از کار در آموزش و پرورش 

وی با اشاره به رسالت تبلیغی طلاب گفت ؛ مسلم است طلاب محترم حوزه هدف از انتخاب آموزش و پرورش برای گذراندن دوران خدمت ضروری را فقط به لحاظ پایان خدمت گرفتن نمی دانند بلکه ضمن این کار به دنبال هدف مقدس تری تحت عنوان ارشاد و راهنمایی دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور اسلامی مان هستند.

 *شرط موفقیت طلاب در مدرسه

علیرضا رحیمی شرط موفقیت طلاب در مدرسه را رصد فرصت‌های موجود در عناصر مختلف مدرسه از جمله کتاب‌های درسی، مراسم صبح‌گاه، فرصت نماز جماعت، معلمان حاضر در مدرسه، امکانات موجود، ظرفیت اولیا دانش‌آموزان و خود دانش‌آموزان دانست.

 وی گفت؛استفاده از فرصت‌های موجود بجای ایجاد فرصت‌های جدیدو نیزانجام فعالیت‌های تکمیلی برای فعالیت مدارس بجای تعریف فعالیت‌های جدید از دیگر شروط موفقیت یک طلبه دغدغه مند در فضای مدرسه است. 

وی خاطرنشان کرد: سعی کنیم نسل نوجوان و جوان را با دو مقوله نماز و قرآن با شیوه و روش‌های جذاب و جدید بیشتر آشنا کنیم که این عنصر آنها را از هر گزندی بیمه خواهد کرد که در این زمینه استفاده از برقرار ارتباط چهره به چهره با دانش‌آموزان باید حداکثر بهره راببریم.  

*چهل سال اقتدار و مظلومیت 

وی در بخش دیگری از سخنان خودبا اشاره به فرا رسیدن  چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی گفت:از مظلومیت های نظام اسلامی آن است که از  دستاوردها، نقاط قوت و امتیازات سخنی به بیان نمی‌آید و هر کس با هر نقطه ضعفی مواجه می‌شود آن را با شیوه‌های مختلف و در مکان‌های مختلف بیان می‌نماید. 

 وی افزود؛ بسیاری از افراد جامعه با ضعف‌های موجود آشنا هستند ولی نقاط قوت، دستاوردها،  جایگاه جمهوری اسلامی در مجامع جهانی، تفاوت‌های شگرفی که نسبت به قبل از انقلاب در حوزه‌های مختلف ایجاد شده آشنایی ندارند.

علیرضا رحیمی خاطرنشان ساخت: مهمتر از کارهای سخت‌افزاری نظام که به نوبه خود قابل تحسین و افتخار است دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی است.

 *توسعه شگرف نظام تعلیم و تربیت

وی گفت؛توسعه شگرف نظام تعلیم و تربیت چه در سطح رسمی و عمومی و چه در سطح عالی یکی از نکات برجسته نظام اسلامی است،پوشش تحصیلی بالای 99 درصد در حوزه کودکان و نوجوانان،ارتقا سطح سواد جامعه بویژه درحوزه زنان ازدستاوردهای انقلاب اسلامی است.

*تخصصی شدن حوزه‌های علمیه

وی خاطرنشان ساخت ؛تخصصی شدن حوزه‌های علمیه، وجود بیش از صدها موسسه تخصصی مرتبط با حوزه‌های علمیه، حضور بیش از 3725 طلبه ثابت و تمام وقت در مدارس، حضور 25 هزار طلبه در مناسبت‌های ملی و دینی در سطح مدارس، توسعه حوزه علمیه خواهران در اقصی‌نقاط کشور، وجود بیش از 5 میلیون دانشجو از جمله دستاوردهای مهم علمی کشور است.

*نهال نوپای طرح طلاب وظیفه 

معاون پژوهش و برنامه ریزی دبیر خانه ستاد همکارهای گفت: یکی از اقدامات خوب در حوزه تعلیم و تربیت صدور مجوز حضور طلاب حوزه‌های علمیه در قالب نظام وظیفه برای فعالیت در عرصه زیبا، دوست‌داشتنی و تاثیرگذار تعلیم و تربیت رسمی است.

وی گفت: اکنون که این شرایط فراهم شده باید حداکثر استفاده از فضای مهیا شده صورت بگیرد.

گفتنی است دوره آموزشی طلاب وظیفه با حضور 130 نفر از 14 استان کشور در قم برگزار شد.






گزارشی از کارگروه های ستاد همکاریها درآذربایجان شرقی

تصاویر/ نشست شورای همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش خوی

دو انتصاب جدید در ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش

نویسنده کتاب «چلچراغ نماز و مدرسه»

۹۰ درصد دانش آموزان نماز خوان، از مادر یاد گرفته اند

با حضورنماینده ولی فقیه در استان فارس

طرح «نماز الفبای تربیت» در شیراز اجرا شد

مشاوروزیرآموزش و پرورش

سرمایه‌گذاری در نظام آموزشی و تربیتی تضمین  کننده رشد و پیشرفت کشور است.

حضورامام جمعه زابل در بین دانش آموزان

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

ایجاد اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان از رسالت‌های مهم مربیان است

هدف مدارس صدرا تربیت دانش آموزان متعهد و آینده ساز است

گزارشی از کارگروه های ستاد همکاریها درآذربایجان شرقی

اجرای پویش «سلام به آینده» با مشارکت مدرسه علمیه امام صادق(ع) تهران

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

مدرسه، کانون نور و دانایی است

سال تحصیلی  و رسالت سنگین مدارس امین؛

از ارتباط با نسل z تا فعالیت ۱۵۰ فرقه در ایران و تمرکز فرقه‌ها بر روی زنان و کودکان

مشاور وزیر آموزش و پرورش

تنوع مخاطبان مربیان طرح امین در مدارس فرا تر از طیف مخاطبان رسانه ملی است

گزارشی از فعالیت های گروه تبلیغی انصارالحسین(ع)؛

از طرح تربیت محور درمدارس تا پیوند مسجد ، مدرسه و منزل

پیوند مدارس با مراکز دینی و فرهنگی تقویت شود.

گام‌های مهم حوزه علمیه خراسان در توسعه مدارس امین