به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها ،حجت الاسلام حسین درودی معاون امور استانهای دبیرخانه ستاد همکاری های در نشست فصلی مدیران ناحیه یک بهارستان گفت ؛آموزه های قرآنی مدیران آینده پژوه را توانمند نموده تا در کف مدارس، دانش آموزان 6 ساحتی تربیت کنند
*هشدار نسبت به دنیا سالاری
وی گفت؛ داستان های حکیمانه پیامبران الهی در کتاب وحی الگوهایی را در آغوش خود دارد که پاسخگوی نیازهای همه جانبه انسان می باشد.
معاون اموراستانهای دبیرخانه ستاد افزود؛ یکی از دلایل آسیب پرور جامعه بشری امروز، آخرت انکاری و دنیا سالاری است و عقیده تک بعدی به عالم هستی تعلیم و تربیت را دنیا سالارانه کرده است.
*رفاه زدگی مبانی تربیت بشر را تهدید می کند
سخنران این نشست افزود؛ متاسفانه رفاه زدگی مبانی تربیت بشر را به سمت و سویی هدایت می کند که انسان را در بستر دنیا طلبی و مادیگرایی آماده سازی می کند.
وی با شاره به ساحت اقتصادی و حرفه ایی سند تحول بنیادین گفت؛ داستان حضرت سلیمان نبی علیه السلام در قرآن کریم از تربیت نیروی انسانی و دیگر کارگزارانی خبر می دهد که حیات طیبه را در قالب ساحت های فردی و جمعی و هم چنین ارتباط بین المللی و کار آفرینی آماده سازی می کنند که سخن هایی برای برنامه های شش ساحتی یک آموزشگاه دارد.
حجت الاسلام درودی خاطرنشان ساخت؛ نوع آموزش نیروهای لشکری و کشوری حضرت سلیمان نبی علیه السلام ایده آل بودن سند تحول را در نزد برخی ناقدین پاسخگو است.
*وصیت نامه شهدای 8 سال دفاع مقدس مبنای تربیت دینی
معاون امور استانهای دبیرخانه ستاد همکاریها در ادامه با اشاره به وصیت نامه شهدای 8 سال دفاع مقدس گفت ؛سجایای اخلاقی علمی و سیاسی شهید ابراهیم هادی نیز به رئالیسم بودن سند تحول اشاره دارد به همین جهت اگر قرار است فارغ التحصیلان مدارس بعد از وداع با آموزشگاه بی انگیزه و بیکار نباشند نیاز است راهکار 3-1 سند تحول بینادین در مدارس به گونه ایی طرح ریزی شود که متربیان از اضطراب در رقابت های آموزشی که نمونه آن غول کنکور و افسردگی های واپسین آن می باشد رهایی یابند.
وی افزود؛ دست اندرکاران و و سیاستگذاران تعلیم و تربیت به سمتی حرکت نکنند که دانش آموز را به آخرت گریزی و معنویت ستیزی بکشاند
*آموزش تک ساحتی تهدید است
حجت الاسلام درودی با انتقاد از دانشگاه سالاری و شکاف نسلی و فرار مغزها در فرایند جاری تعلیم و تربیت گفت؛ نباید فراموش کنیم آموزش تک ساحتی دانش آموزان، شهروندانی نا کار آمد و ناسازگار تربیت می کند.
وی یکی از شایستگی های کم نظیر سند تحول را پشتوانه قرآنی آن دانست و گفت؛ بندها و بخش های مختلفی از سند به آیات قرآن مزین شده است، اگرچه هنوز جای کاری بسیاری به چشم می خورد.
سخنران این نشست ادامه داد؛ از جمله دلائلی که اجرایی شدن سند تحول را با کندی و کاستی مواجه نموده است تک ساحتی بودن بخش نامه های آموزشی و دستوالعمل های اقتصاد سالار است. باید مدیران مدارس به این مهم توجه داشته باشند که نیروی انسانی ناخواسته در خدمت جبهه های تکفیری و هم چنین سردمداران بی درد و بی تفاوت سازمان ملل که فارغ التحصیلان محیط های آموزشی تک سحتی هستند قرار نگیرد
*تقدیر از مدیران حامی سند تحول بنیادین
معاون امور استانهای دبیرخانه ستاد همکاریها خاطرنشان ساخت؛مدیران حامی سند تحول بنیادین که قرآن را به صورت شش ساحتی در برنامه ریزیهای آموزشی خود متعهد هستند افتخار تطهیر مربیان و متربیان را از آفات سبک زندگی غربی و آسیب های آن را در پرونده خویش ذخیره کنند.
وی در پایان گفت ؛ درچهلمین رویش انقلاب اسلامی دانش آموزان مبلغ شهروند قرآنی و در تراز ارزشهای انقلاب اسلامی و بر آمده از ساحت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می تواند تمدن اسلامی را پایه ریزی نموده وعده حکومتی مهدوی در سند را بشارت بدهند.