Print
Zoom In
Zoom Out

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

پیش بینی جذب بیش از 5 میلیون دانش آموز در پایگاه های تابستانی اوقات فراغت

شناسه مطلب: 10617
زمان انتشار: دوشنبه 28 خرداد 1397 ساعت 15:48

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان 97 را تشریح کرد وگفت: پیش بینی می شود بیش از 5 میلیون دانش آموز در 33 هزار پایگاه تابستانی جذب شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها ،علیرضا کاظمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان شهید رجایی ؛ اظهار کرد: آموزش و پرورش رکن رکین اوقات فراغت کشور است و بیشترین سهم را در جذب مخاطبین اوقات فراغت دارد.

وی افزود: اوقات فراغت بهترین فرصتی است تا دانش آموزان رشد همه جانبه شخصیت خود را داشته باشند و روحیه خودباوری و رشد و شکوفایی را در خود تقویت کنند و به جنبه های تربیتی که در طول سال تحصیلی نتوانسته اند به آن بپردازند در این کلاس ها به آن پرداخته شود و خلأهای ایجاد شده در سال تحصیلی برطرف شود.

کاظمی، تعلیم و تربیت تمام ساحتی، حمایت از کالای ایرانی، تمرکز بر مناسبت های نرم فرهنگی، نشاط آفرینی، توجه به مناطق محروم، توجه به هم افزایی و ظرفیت های بومی را از جمله رویکردهای اوقات فراغت تابستان 97 برشمرد و تصریح کرد: مهارت های معرفتی – بصیرتی، فرهنگی – هنری ، فعالیت های مشاوره ای و اردویی، مهارت های حرفه ای و توجه به اشتغال، مهارت های اقتصادی و ورزشی از جمله مهارت هایی است که در پایگاه های اوقات فراغت تابستانی به

دانش آموزان آموزش داده می شود.

*پیش بینی ایجاد 33 هزار پایگاه اوقات فراغت تابستانی در کشور

وی ادامه داد: پایگاه های اوقات فراغت شامل مدارس فعال، منتخب و توانمند، 1200 واحد کانون فرهنگی – تربیتی،

کانون های ورزشی درون و برون مدرسه ای، 750 واحد دارالقرآن و کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان

می شود و پیش بینی می کنیم 33 هزار پایگاه اوقات فراغت در سراسر کشور به جذب و آموزش حدود 5 میلیون نفر از

دانش آموزان بپردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: به دستور وزیر، برای اولین بار تمام برنامه های مربوط به اوقات فراغت در حوزه های مختلف تجمیع و در قالب یک بسته سیاسی به استان ها ابلاغ شد، لذا این بسته شامل  37 برنامه از معاونت پرورشی و فرهنگی، 14 برنامه از اتحادیه انجمن های اسلامی، 6 برنامه از سازمان دانش آموزی، 4 برنامه مربوط به بسیج دانش آموزی، 10 برنامه مربوط به معاونت تربیت بدنی و سلامت و در نهایت، 9 برنامه نیز از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می شود.

*9تیرماه آغاز فعالیت های تابستانی  دانش آموزان درسال 97

وی مدت زمان فعالیت پایگاه های تابستانی را 8 هفته اعلام و عنوان کرد: یک هفته آمادگی و 7 هفته زمان برگزاری کلاس ها ست و خانواده ها می توانند با مراجعه به سایت Tabestan97.medu.ir فرزند خود را در نزدیک ترین پایگاه تابستانی ثبت نام کنند.

عضو شورای معاونین آموزش و پرورش، زمان آغاز فعالیت های اوقات فراغت تابستانی را 9 تیرماه اعلام و خاطرنشان کرد: به خانواده ها توصیه می کنیم اجازه دهند فرزندانشان رشته موردعلاقه را براساس ذائقه خود انتخاب و از اجبار و تحمیل به فرزندشان، خودداری کنند.

*ضرورت همکاری سایر دستگاه ها با آموزش وپرورش درغنی سازی اوقات فراغت

وی از برگزاری آئین افتتاحیه فعالیت های تابستانی اوقات فراغت در کانون فرهنگی – تربیتی سلمان فارسی منطقه 10 در

9 تیرماه خبر داد و اظهار کرد: منابع و امکانات آموزش و پرورش محدود است، لذا خواهشمند است سایر دستگاه ها و نهادها برای غنی سازی بهتر اوقات فراغت دانش آموزان، امکانات خود را دراختیار آموزش و پرورش قرار دهند و همکاری لازم را دراین زمینه داشته باشند.

*اجرای 17 برنامه ملی در حوزه معاونت پرورشی وفرهنگی

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: در حوزه پرورشی، 17 برنامه ملی داریم که؛ برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و  نماز با شرکت 7 میلیون دانش آموز در سطح مدارس و 5 هزار دانش آموز در سطح ملی، برگزاری مسابقات قرآن ویژه فرهنگیان، برگزاری اردوهای زیارت اولی ها باحضور یکصدهزار دانش آموز، اردوی بنیاد علوی با حضور 100 هزار دانش آموز در مناطق محروم، اردوی راهیان نور و مناطق مرزی، برگزاری اردوهای طرح هجرت 3 و جهادی، کنگره ملی پرسش مهر، مسابقات کتاب خوانی و برگزاری جشنواره مسابقات فرهنگی – هنری و ... مهم ترین این برنامه هاست.

وی افزود: راه اندازی 110 هزار کلاس کانون درون وبرون مدرسه ای با جذب یک میلیون و پانصدهزار دانش آموز، برگزاری بازی های بومی – محلی، برقراری ایستگاه سلامت و آئین و پیاده روی از جمله فعالیت های معاونت تربیت بدنی در اوقات فراغت تابستان 97 خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی از راه اندازی 270 پایگاه اوقات فراغت توسط اتحادیه انجمن های اسلامی سراسر کشور خبرداد و افزود: سازمان دانش آموزی 1516 پایگاه اوقات فراغت را راه اندازی می کند و برنامه هایی مانند، اردوهای زیارتی ، اردوهای ملی پیشتاز و فرزانه را در دستور کار خواهد داشت.

وی از برگزاری اردوهای طرح هجرت توسط بسیج دانش آموزی خبر داد و تصریح کرد: این اردوها با شرکت بیش از 40 هزار نفر و در قالب اردوهای 3 و7 روزه برگزار می شود و تشکیلات هلال احمر نیز ششمین دوره مسابقات المپیاد را در تابستان برگزار می کند.

کاظمی از انجام 13 هزار و پانصد اردوی دانش آموزی از مهر96 تاکنون خبرداد و افزود: 1544 مورد با قطار، 169 سفر با هواپیما، 33 مورد سفر دریایی و 22071 مورد با اتوبوس انجام شده و از این تعداد، 1409 مورد برون استانی و 8 هزار و 996 مورد درون استانی بوده است.

*ارتقای ضریب امنیت اردوها مهم ترین سیاست وزیر آموزش وپرورش

وی ادامه داد: ارتقای ضریب این است اردوها مهم ترین سیاستی است که وزیر آموزش و پرورش آن را در دستور کار قرارداده و دراین راستا، ایجاد مرکز کنترل اردویی در تهران، آموزش 160 هزار مربی و همکار فرهنگی دست اندرکار اردوها، بازنگری در شیوه نامه اردوها و سامان دهی فرآیند اردویی از جمله؛  اقداماتی بود که منجر به کاهش 30 درصد حوادث اردویی شد.

*راه اندازی اردوهای یک روزه در منطقه

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص اردوها لحاظ می شود و توجه به مناطق محروم، برگزاری اردوهای یک روزه درون منطقه ای با رویکرد حمایت از کالای ایرانی، نشاط آفرینی، بازدید از مکان صنعتی، تجاری و تولیدی موجود در هر شهرستان از جمله برنامه های معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است.

وی از طراحی و معرفی ظرفیت های اردویی با مشارکت بخش خصوصی خبرداد و خاطرنشان کرد: اردوهای یک روزه قرآنی، ورزشی، کارآفرینی و ... که در روزهای پنجشنبه برگزار می شود از جمله برنامه های این معاونت خواهد بود و مدرسه با توجه به علاقه دانش آموزان می تواند نوع اردوی یک روزه را انتخاب و اجرا کند.

*آموزش فضائل اخلاقی در مدرسه

کاظمی توجه به مهارت های اجتماعی و فضائل اخلاقی را از جمله سیاست های جدید حوزه پرورشی دانست و اظهار کرد: این سیاست در قالب برنامه درس ملی و هم چنین در فوق برنامه اجرایی  می شود،و در درس تفکرو پژوهش و سبک زندگی اسلامی، آدابی مانند دوست یابی، مهارت نه گفتن، حل مسئله، درک متقابل، کنترل خشم، استرس و اضطراب و... به دانش آموزان آموزش داده می شود و توانمندسازی روانی و اجتماعی و مدرسه دوستدار زندگی نیز شامل فوق برنامه هاست.

*ایجاد مدارس دوستدار زندگی هراستان یک مدرسه

وی از فعالیت یک مدرسه دوستدار زندگی در هر استان خبر دادو تصریح کرد: با کمک سازمان بهزیستی در استان ها این مدرسه فعالیت خود را در زمینه آموزش فضائل اخلاقی به دانش آموزان آغاز می کند.

*به صورت متمرکز هیچ شهریه ای برای ثبت نام دانش آموزان در پایگاه های تابستانی تعیین نشده است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: به صورت متمرکز هیچ هزینه ای برای حقّ جذب

دانش آموزان در پایگاه های تابستانی تعیین نشده است و پایگاه باتوجه به شرایط و امکانات می توانند به ارائه فعالیت بپردازند.


نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»