Print
Zoom In
Zoom Out

در نشست مبانی تربیتی سند تحول ازنگاه شهدا مطرح شد؛

نقش جهان بینی مادران در چرخش تربیتی فرزندان

شناسه مطلب: 10526
زمان انتشار: يكشنبه 27 اسفند 1396 ساعت 11:45

پانزدهمین نشست از سلسله نشست های تخصصی مبانی پنج گانه تربیت در سند تحول بنیادین و معارف قرآنی در وصیت نامه شهدا با حضور بانوان فرهیخته فرهنگی در نمازخانه خواهران ساختمان مركزي وزارت آموزش و پرورش برگزر گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها ،حجت الاسلام درودی در این نشست گفت ؛زیر ساخت های مبانی نظری نظام مقدس جمهوری اسلامی سخت به آموزه های مکلوتی محتاج  است.

*حرفهای تحول آفرین همسران شهدا  

معاون امو استانهای دبیرخانه ستادهمکاریها گفت؛ شهدا حرفهای تحول آفرینی  در عرصه خانواده برای تشکیل جامعه صالح از خود به یادگار گذاشته اند.

وی با اشاره به  وصیت نامه ، فهیمه باباییان پور همسر شهید گفت؛در حالات این بانوی محترم  آمده است ،ایشان شرط  رضایت خود را بر ای ازدواج ، جاری شدن خطبه عقد توسط امام راحل (ره) و دعای برای شهادت عروس و داماد اعلام  نمودند.

سخنران این نشست گفت؛ نگاه آرمان گرایانه این بانوی با فضیلت حاوی این پیام است ،اگر تربیت آخرت محور باشد به هیچ عنوان آسیب های ویرانگراجتماعی و پدیده شوم  طلاق و جدایی زوج های به وجود نیامده  و بازار فساد درفضای مجازی و حقیقی تا این اندازه سیل  بنیان کن نخواهد شد.

*تربیت آخرت محور چالشها را به فرصت تبدیل می کند 

حجت الاسلام درودی یاد آوررشد ؛ تحقق كامل رسالت دين اسلام، علاوه بررشد همه جانبه ارزش های دينی، مستلزم پيشرفت متوازن و همه جانبه ،جامعه صالح است و  اگر رویکرد تربیت، آخرت مدار باشد، حجم بزرگی از چالش های اجتماعی به فرصت ها تبدیل می گردد.

حجت الاسلام درودی درادامه یکی ازدلایل  فضای نا آرام  برخی خانواده ها را رویکرد فرد محور و نگاه مادی دانست و گفت؛ اگر سبک تربیت شهدا را در دستور کار زندگی خود داشتیم، مقوله ازدواج و تشریفات آن برای خوش آمد دیگران  و فخر فروشی پایه ریزی نمی شد که باید با تلخ کلامی اذعان کنیم ،متاسفانه هم اکنون شاهد بالا رفتن سن ازدواج تا مرز 40 سال هستیم . 

*تقوا ،چرخشی  تحول آفرین برای تربیت نسلی پاک 

وی گفت ؛در سند تحول می خوانیم، یکی از چرخش های تحول " از کنترل بیرونی و ایجاد محدویت به خویشتن بانی، (تقوا) ارزش مداری عقلانی مسئولیت پذیری" است، براین اساس راهکار نجات خانواده بعنوان پایه برای رسیدن به جامعه صالح باید در ستور کار برنامه ریزان فرهنگی و آموزشی قرار گیرد.

معاون امور استانهای ستاد همکاری ها یاد آور شد؛، خانم باباییان پور بعد از شهادت همسرش آرمان او را با تشکیل خانوده صالح مطابق با  دستورات اهل بیت علیم السلام ادامه داد و درس صالح بودن را به بانوان سرزمین خود  ابلاغ نمود.

 وی گفت؛ سند تحول با الهام از وصیت نامه شهدا در صفحه 223 سند. (بند7-4-1)  به ما گوشزد می کند "نهاد خانواده، که نقش غير قابل انکاری در تربيت برعهده دارد، يکي از نهادهای بنيادی جامعه به شمار می آيد".

*نسخه شفا بخش سند تحول برای تربیت 

حجت الاسلام درودی افزود ؛ یکی از دلائل اصرار رهبر فرزانه انقلاب  برای عملیاتی شدن سند تحول این است که این سند وزین در ایده پردازی، دارویی را کشف نموده که بر آمده از آموزه های وحیانی وسیره معصومین علیهم السلام  بوده  و آرامش ماندگار را در دوره های مختلف زندگی به انسان هدیه می کند.

معاون امور استانهای دبیرخانه ستاد همکاریها  عنوان نمود؛ یکی از راههای تربیت نیروی انسانی در تراز آموزه های قرآنی و ارزش های انقلاب اسلامی ،خود ارزیابی است که خانم فهیمه باباییان پور در وصیت نامه خود ؛خواسته قلبی خود را چنین ابراز می کند "دلم می خواهد ای آنان که گوش شنوایی برای سخنان حقیر دارید سعی کنید به حساب هر روزتان در شب برسید و علاوه برامید  به خدا خوف از عذابش هم داشته باشید." این همان چیزی است که در سند تحول بنیادین تحت عنوان خود ارزیابی در صفحه 126 (بند5-3-6-1) آمده است . 

فهمیه بابائیان‌پور که بود 

او در فروردین ١٣٤٣ به دنیا آمد و در هفتم فروردین ١٣٦٧ در حادثه‌ای ناگهانی درگذشت.

شهید غلامرضا صادق زاده هم که مشغول پاکسازی مین های به جا مانده در خرمشهر پس از آزادسازی این شهر بود، بر اثر انفجار این مین ها به شهادت رسید. غلامرضا پس از عملیات بیت المقدس و در اواخر خردادماه 61 برای آخرین بار به تهران آمد و فهیمه به خاطر خوابی که در همان روزها دیده بود، اطمینان داشت که پس از این همسرش را نخواهد دید.

پس از انفجار، تنها چیزی که در میان پیکر متلاشی غلامرضا به چشم می خورد، حلقه ازدواجش بود که رویش نوشته شده بود: تنها ره سعادت/ ایمان، جهاد، شهادت...

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد