Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش

برای تحقق سند تحول نیازمند فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی هستیم

شناسه مطلب: 10509
زمان انتشار: دوشنبه 14 اسفند 1396 ساعت 16:06

دکتر نوید ادهم گفت؛ در تحقق سند تحول نیازمند فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و بهره گیری از ظرفیت حوزه هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، دکتر نوید ادهم  در سومین نشست فصلی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که به ریاست آیت الله اعرافی و سید محمد بطحائی و شرکت مدیران و معاونین وزارتخانه و حوزه های علمیه در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد عنوان کرد: باید نیازهای آموزش و پرورش رصد شود و در جایی بدان پاسخ داده شود .

وی افزود :ما بر اساس سند تحول به دنبال آن هستیم آموزش و پرورشی مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مقتضی بر شرایط زمان و مکان طراحی کنیم در این خصوص به شدت نیازمند نظریات مبانی نظری حوزه می باشیم.

وی خاطرنشان کرد:در  تربیت اسلامی ده ها بخش و زیرمجموعه وجود دارد و ما نیازمند بحث های تئوریک هستیم و حوزه را به یاری می طلبیم .

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش افزود :مثلا در سند تحول، واژه حیات طیبه آمده است، اما کم و کیف و ابعاد متناسب با مراحل رشد دانش آموزان مشخص نیست و در این باره نظریه پردازی نشده است.

وی اظهار داشت:برای نمونه هم اکنون  خبر روز آموزش و پرورش ،ممنوعیت آزمون ها در مدارس و پیامد آن بحث جداسازی دانش آموزان خوش استعداد است که جامعه  از نظر عدالت آموزشی  آن را نقد می کنند.

دکتر ادهم خاطرنشان ساخت ؛اینکه با  کدام وجاهت عقلی و شرعی باید این موضوع را برای ما تبیین کند حوزه علمیه و نظریه پردازی مبتنی  بر آموزه های دینی، فقهی  و کلامی می باشد و این کار حوزه و حوزویان است که باموزش و پرورش را در صدور  در دستورالعملها یاری کنند . 

دکتر نویددر ادامه  بیان کرد: از طرفی بحث مدارس علوم و معارف اسلامی یکی از استراتژی های درست نظام است ، برای تربیت نیرو ونیزبرای  ورود به حوزه های علمیه و تامین نیرو برای آموزش و پرورش  از جایگاه مهمی بر خوردار است .

وی گفت: در این باره اگر مدیریت حوزه علمیه بپذیرند که دانش آموزان یک دوره ای را در این مدارس سپری کنند و غربال گری شوند و افراد واجد الشرایط و دارای اصالت لازم از نظر خانوادگی و فرهنگی و شخصیتی شناسایی شوند و وارد حوزه شوند سرمایه گذاری حوزه اثرپذیر تر است.

وی یادآور شد: به ویژه اینکه از نظر فرهنگی این قشر آسیب پذیر تر هستند و می توان در قالب این طرح از استراتژی وزارت خانه نیز استفاده  کرد.



موشن گرافی نماز / قسمت اول ؛بیمه واقعی

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با آیت الله جوادی آملی:

در کنار ایجاد تحول در برنامه درسی، فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در اولویت برنامه‌ها است

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)

در دوره دانش‌افزایی طلاب آموزش ‌وپرورش

تاکیدامام جمعه قزوین بر تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تفاهم نامه های ستاد همکاریها از آغاز تاکنون

به مناسبت آغازامامت حضرت ولیعصر(عج)

درمحضرغایب حاضر/ ازهمه خبرهاى شما آگاهيم!

موشن گرافی نماز / قسمت اول ؛بیمه واقعی

دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند؛

چهل و ششمین دوره تربیت مربی کودک و نوجوان

فعالیت‌های تبلیغی مدرسه امام صادق(ع) در مدارس شهر تهران

استاندار سمنان در ششمین اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی تأکید کرد؛

لزوم اهمیت ارتباط با خدا و اقامه نماز/ حسرت یک نماز پس از ۴۰ سال

نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه سمنان 

آموزش و پرورش کلید نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و ارزش‌های اسلامی در جامعه است