Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر حوزه های علمیه خواستار شد

طرح ۵ساله تعامل بیشتر حوزه و آموزش و پرورش در ستاد همکاری ها مصوب شود

شناسه مطلب: 10508
زمان انتشار: يكشنبه 13 اسفند 1396 ساعت 17:34

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: در ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ،طرح ۵ساله جهت تعامل بیشتر حوزه و آموز ش و پرورش مصوب شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز13 اسفند 96  در سومین نشست فصلی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش  که در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد عنوان کرد:حوزه علمیه خود را نهادی اجتماعی و پاسخگو به نیازها می داند و در این راه از هر تلاشی فروگذار نمی کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:خدمت به مردم بخش مهمی از وظایف حوزه های علمیه را تشکیل می دهد همچنین حوزه خود را ملزم می داند که طبق منویات و بر اساس مطالبات رهبری و مراجع حرکت کند و با شناخت نیازها و آسیب ها در این مسیر گام بردارد.

هویت حوزه علمیه  پاسخگوئی و مطالبه گری است 

وی اظهار داشت:هویت حوزه های علمیه در پاسخگوئی و مطالبه گری خلاصه می شود و فلسفه وجودی ما این است از حوزه بهره ای در فرهنگ و معنویت واخلاق به جامعه برسانیم.

رئیس ستاد همکاریها خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مهم ترین نهاد اجتماعی  است و در تحقق اهداف آن نیز باید از رهنمودهای رهبری و علما بهره گرفت در واقع آموزش و پرورش محور و پایه فرهنگ سازی در جامعه و خانواده و امور اجتماعی است.

طرح ۵ساله  ارتباط بیشتر حوزه و آموز ش و پرورش ارائه شود

مدیر حوزه های علمیه گفت:در حوزه طرح های خوبی مانند طرح آمایش، مهارتی و ده ها طرح راه اندازی شده، پیشنهاد این است ،طرح 5ساله مشترک برای ارتباط بیشتر با دو نهاد در مسائل مختلف متون و آموزش و آسیب ها و راهکارها ارائه شود.

آیت الله اعرافی بیان کرد:با توجه به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش هر اقدام ما باید مبتنی بر مبانی علمی و سنجیده استوار باشد تا حوزه بتواند در آموزش و پرورش اثر گذار باشد، ضمن اینکه در جهت تعامل حوزه و آموزش و پرورش باید از شیوه های کارآمد استفاده کرد در این باره لازم است طرح ۵ساله برای ارتباط بیشتر حوزه و آموز ش و پرورش ارائه شود.

وی افزود:تربیت دینی زمانی در آموزش و پرورش شکل می گیرد که با شناخت آسیب ها و رفع آن و ایجاد الگوی اسلامی و دینی حرکت کرد،بی شک هر اقدامی باید سنجیده، همراه با تفکر و اندیشه علمی باشد و از همه مهمتر خود را مقید می دانیم در چارچوب منویات رهبری حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: در پاسخگوئی متناسب با مأموریت های محوله، باید اقدام کرد و حوزه، مهمترین نهاد اجتماعی را آموزش و پرورش می داند، چون پایه و قطب مسائل اجتماعی است و به همین دلیل  بایدبه تمام معنا درخدمت  این نهاد اجتماعی تلاش کند.

رشته  های فقهی ناظر به آموزش و پرورش طراحی شود 

امام جمعه قم بیان کرد:در بحث تولید نظریه و فکر در حوزه های مختلف فقه در ارتباط با آموزش و پرورش کارهایی شده، ولی کم است و حتی  کم کاری هایی نیز شده، بنابراین  باید رشته  های فقهی و کلامی که ناظر به آموزش و پرورش است در دستور کار حوزه قرار گیرد و راه اندازی شود.

وی تاکید کرد:یکی از نکات قابل توجه این است گروه های مختلف مانند زیست شناسی در آموزش و پرورش است که در ارتباط با معارف اسلامی است و حوزه معتقد است در این رابطه کار خاصی صورت نگرفته، در این راستا نیز  باید از سوی حوزه فکر و نظریه تولید شود.

وی عنوان کرد: پایه حوزه را ولایت و مرجعیت می دانیم و در چارچوب مقام معظم رهبری ،مراجع و نهاد های تصمیم ساز حوزه حرکت می کنیم و مطالبات آن ها را  در آموزش و پرورش پیگیری می کنیم 

مدیر حوزه های علمیه  در مورد سند تحول بنیادین نیز یادآور شد:برای اندیشه های فقهی باید بابی باز شود و مطالعات علمی و فقهی صورت گیرد بنده به دانشگاه فرهنگیان رای دادم ،مشروط به اینکه چند بند اضافه شود و یکی از بندها این بود با تولیدات فکر و اندیشه حرکت کند رشته های فقهی و کلامی در دستور کار قرار گیرد

آیت الله اعرافی متذکر شد:سند تحول در تربیت صاحب نظران نیز اهمیت دارد از این رو باید طبق آن اهتمام ویژه ای به مدارس علوم و معارف صورت بگیرد و  تصمیم گیری شود.

بعد بین المللی آموزش و پرورش بعد مهمی است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت:به نظر می رسد در گروههای آموزش و پرورش ،کار جدی انجام نگرفته است از طرفی بعد بین الملل آموزش و پرورش بعد مهمی است و می توان از  ظرفیت جامعه المصطفی  استفاده کرد به ویژه اینکه طلاب آن از 130 ملیت در کشور حضور دارند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بیان کرد:با هماهنگی کل نهادها که عضو ستاد هستند ،می توان محورهایی را پیش برد ،ما طرح کار ویژه حوزه و آمایش حوزه را به پایان رساندیم و نظام جامع آموزشی در حال اتمام است و مرکز آموزش های مهارت حوزه راه اندازی شده و ده ها طرح جدید در دست اقدام است

وی تاکید کرد:باید کارگروه تدوین  برنامه 5 ساله در ارتباط با آموزش موزش و پرورش مشخص شود ، پس از طرح اولیه در بین اعضای  ستاد همکاری ها  آسیب شناسی و سپس مصوب شود . 

انتهای پیام /

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی