Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر حوزه های علمیه خواستار شد

طرح ۵ساله تعامل بیشتر حوزه و آموزش و پرورش در ستاد همکاری ها مصوب شود

شناسه مطلب: 10508
زمان انتشار: يكشنبه 13 اسفند 1396 ساعت 17:34

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: در ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ،طرح ۵ساله جهت تعامل بیشتر حوزه و آموز ش و پرورش مصوب شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز13 اسفند 96  در سومین نشست فصلی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش  که در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد عنوان کرد:حوزه علمیه خود را نهادی اجتماعی و پاسخگو به نیازها می داند و در این راه از هر تلاشی فروگذار نمی کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:خدمت به مردم بخش مهمی از وظایف حوزه های علمیه را تشکیل می دهد همچنین حوزه خود را ملزم می داند که طبق منویات و بر اساس مطالبات رهبری و مراجع حرکت کند و با شناخت نیازها و آسیب ها در این مسیر گام بردارد.

هویت حوزه علمیه  پاسخگوئی و مطالبه گری است 

وی اظهار داشت:هویت حوزه های علمیه در پاسخگوئی و مطالبه گری خلاصه می شود و فلسفه وجودی ما این است از حوزه بهره ای در فرهنگ و معنویت واخلاق به جامعه برسانیم.

رئیس ستاد همکاریها خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مهم ترین نهاد اجتماعی  است و در تحقق اهداف آن نیز باید از رهنمودهای رهبری و علما بهره گرفت در واقع آموزش و پرورش محور و پایه فرهنگ سازی در جامعه و خانواده و امور اجتماعی است.

طرح ۵ساله  ارتباط بیشتر حوزه و آموز ش و پرورش ارائه شود

مدیر حوزه های علمیه گفت:در حوزه طرح های خوبی مانند طرح آمایش، مهارتی و ده ها طرح راه اندازی شده، پیشنهاد این است ،طرح 5ساله مشترک برای ارتباط بیشتر با دو نهاد در مسائل مختلف متون و آموزش و آسیب ها و راهکارها ارائه شود.

آیت الله اعرافی بیان کرد:با توجه به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش هر اقدام ما باید مبتنی بر مبانی علمی و سنجیده استوار باشد تا حوزه بتواند در آموزش و پرورش اثر گذار باشد، ضمن اینکه در جهت تعامل حوزه و آموزش و پرورش باید از شیوه های کارآمد استفاده کرد در این باره لازم است طرح ۵ساله برای ارتباط بیشتر حوزه و آموز ش و پرورش ارائه شود.

وی افزود:تربیت دینی زمانی در آموزش و پرورش شکل می گیرد که با شناخت آسیب ها و رفع آن و ایجاد الگوی اسلامی و دینی حرکت کرد،بی شک هر اقدامی باید سنجیده، همراه با تفکر و اندیشه علمی باشد و از همه مهمتر خود را مقید می دانیم در چارچوب منویات رهبری حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: در پاسخگوئی متناسب با مأموریت های محوله، باید اقدام کرد و حوزه، مهمترین نهاد اجتماعی را آموزش و پرورش می داند، چون پایه و قطب مسائل اجتماعی است و به همین دلیل  بایدبه تمام معنا درخدمت  این نهاد اجتماعی تلاش کند.

رشته  های فقهی ناظر به آموزش و پرورش طراحی شود 

امام جمعه قم بیان کرد:در بحث تولید نظریه و فکر در حوزه های مختلف فقه در ارتباط با آموزش و پرورش کارهایی شده، ولی کم است و حتی  کم کاری هایی نیز شده، بنابراین  باید رشته  های فقهی و کلامی که ناظر به آموزش و پرورش است در دستور کار حوزه قرار گیرد و راه اندازی شود.

وی تاکید کرد:یکی از نکات قابل توجه این است گروه های مختلف مانند زیست شناسی در آموزش و پرورش است که در ارتباط با معارف اسلامی است و حوزه معتقد است در این رابطه کار خاصی صورت نگرفته، در این راستا نیز  باید از سوی حوزه فکر و نظریه تولید شود.

وی عنوان کرد: پایه حوزه را ولایت و مرجعیت می دانیم و در چارچوب مقام معظم رهبری ،مراجع و نهاد های تصمیم ساز حوزه حرکت می کنیم و مطالبات آن ها را  در آموزش و پرورش پیگیری می کنیم 

مدیر حوزه های علمیه  در مورد سند تحول بنیادین نیز یادآور شد:برای اندیشه های فقهی باید بابی باز شود و مطالعات علمی و فقهی صورت گیرد بنده به دانشگاه فرهنگیان رای دادم ،مشروط به اینکه چند بند اضافه شود و یکی از بندها این بود با تولیدات فکر و اندیشه حرکت کند رشته های فقهی و کلامی در دستور کار قرار گیرد

آیت الله اعرافی متذکر شد:سند تحول در تربیت صاحب نظران نیز اهمیت دارد از این رو باید طبق آن اهتمام ویژه ای به مدارس علوم و معارف صورت بگیرد و  تصمیم گیری شود.

بعد بین المللی آموزش و پرورش بعد مهمی است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت:به نظر می رسد در گروههای آموزش و پرورش ،کار جدی انجام نگرفته است از طرفی بعد بین الملل آموزش و پرورش بعد مهمی است و می توان از  ظرفیت جامعه المصطفی  استفاده کرد به ویژه اینکه طلاب آن از 130 ملیت در کشور حضور دارند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بیان کرد:با هماهنگی کل نهادها که عضو ستاد هستند ،می توان محورهایی را پیش برد ،ما طرح کار ویژه حوزه و آمایش حوزه را به پایان رساندیم و نظام جامع آموزشی در حال اتمام است و مرکز آموزش های مهارت حوزه راه اندازی شده و ده ها طرح جدید در دست اقدام است

وی تاکید کرد:باید کارگروه تدوین  برنامه 5 ساله در ارتباط با آموزش موزش و پرورش مشخص شود ، پس از طرح اولیه در بین اعضای  ستاد همکاری ها  آسیب شناسی و سپس مصوب شود . 

انتهای پیام /



مدیرحوزه های علمیه

ارتباط و تعامل  چشمگیر روحانیون با دانش‌آموزان از مهم‌ترین جلوه‌های تبلیغ حوزه علمیه است

در راستای هدایت تحصیلی

تصاویر/ حضور اساتید حوزه علمیه شاهین‌دژ در مدارس آموزش و پرورش

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»

معاون وزیرآموزش و پرورش دردیداربا آیات حسینی بوشهری واعرافی

استعدادهای برتر باید در مسیر حل مسائل راهبردی کشور قرارگیرند/ به دنبال تربیت نخبه‌ای هستیم عمیق بیندیشد و متعهدانه عمل کند

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس سمپاد

کشوربیش ازهرجای دیگربه استعدادهای برتر نیاز دارد.

در دیدار رئیس سازمان ملی استعداهای درخشان:

تقدیرآیت الله اعرافی ازتوجه رئیس جمهوربه آموزش و پرورش

گزارش تصویری

همایش تخصصی طلاب شاغل در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان مشهد

رئیس بنیاد نهج البلاغه خبر داد

  شرکت ۳۰۰هزار دانش آموز در طرح فراگیر "قرار نهج البلاغه "

در کرمان

دوره آموزشی اردو داری مربیان کودک و نوجوان

درقم برگزارشد

دوره توانمندسازی طلاب در پاسخ به شبهات اعتقادی

عضو شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها:

تحقق تربیت تراز انقلاب اسلامی، نیازمند طرح‌های تازه است

مدیرحوزه های علمیه

ارتباط و تعامل  چشمگیر روحانیون با دانش‌آموزان از مهم‌ترین جلوه‌های تبلیغ حوزه علمیه است

درکتاب آموزشی احکام دختران بخوانید

نگاهی متفاوت برای آشنایی دختران با احکام شرعی

دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش

خدمات رئیس جمهور شهید تا سالیان متمادی در کشور جاری و ساری خواهد بود.

امام جمعه همدان:

مبلغ طرح امینی موفق است که ملجا همه دانش‌آموزان باشد

به همت نشر معارف

کتاب «شیخ بهایی» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شد

در حاشیه دیدار با معلمان و فرهنگیان

تفقد رهبرمعظم انقلاب ازافتخارآفرینان کاروان دانش‌آموزی امید ایران