Print
Zoom In
Zoom Out

مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه:

بهره گیری از منوّیات رهبری از ویژگی های دوره تربیت مدرس سند تحول بنیادین است

شناسه مطلب: 10496
زمان انتشار: شنبه 12 اسفند 1396 ساعت 11:45

​مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه در مسیر اهداف خود در جهان اسلام و شیعه نیازمند تحول و تغییر و به روزرسانی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین مهدی کشوری صبح امروز در آیین افتتاحیه دوره تربیت مدرس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که با حضور مسئولان و نخبگان حوزه و وزارت آموزش و پرورش در مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار شد، اظهارداشت: در بحث تحول و تغییر و نگرش های جدید پیرامون، نکات ارزشمندی وجود دارد از جمله جاهایی که نیاز به تحول و به روز بودن احساس مجموعه های آموزشی و تربیتی است.

مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه افزود: مراکزی است که نسبت به مبانی دانشی و علوم انسانی برنامه ریزی و پایه ریزی دارند یکی از این مجموعه های گران سنگ حوزه های علمیه می باشد.

وی تصریح کرد: برای آن که حوزه های علمیه برای جهان اسلام و شیعه حرفی برای گفتن داشته و تاثر گذار باشد نیازمند آن هستیم تا از منویات و تاکیدات رهبری بهره مند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین کشوری اظهار داشت:معظم له نسبت به امر آموزش و مهارت و فنون توجه ویژه ای داشتند به همین دلیل مرکزی با نام مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه تاسیس شد که متولی امر آموزش و مهارت برای همه حوزویان و دانش آموختگان حوزه شاغل در نهادها و ساماندهی و نظام مند کردن مباحثی که نسبت به توانمندی و کارآمد تر شدن طلاب نیاز است.

وی خاطرنشان کرد:در این 6 ماه که از تاسیس مرکز می گذرد از تجربیات گران سنگی از سوی اساتید و بزرگان و نخبگان استفاده شده است و در بحث برگزاری دوره های مهارتی و آموزشی افتخارات چشمگیری حاصل شد آن چه در کارنامه سال 96 مرکز وجود دارد برگزاری این دوره می باشد.

مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه بیان کرد: گزارشی از روند فعالیت های همکاران در ستاد همکاری ها وجود دارد مبنی بر اینکه اهتمام ویژه ای نسبت به برگزاری دوره داشتند و وزارت خانه نیز جلساتی برگزار گردید و مصوبه ای مبنی بر آموزش ضمن خدمت به مدت 24 برای حوزویان ساعت از سوی وزارت آموزش و پرورش به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: بر اساس تعریفی که برای اساتیدی که در این دوره دعوت شوند نسبت به سند تحول و مبانی آن در استان های خود برای مدیران و معلمان و مدیران در استان ها مبانی را تبیین کنند از هر استان 2 تا 3 نفر دعوت شدند که در حدود 80 نفر در این دوره حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین کشوری عنوان کرد:در این دوره از اساتیدی که خود در تدوین و تحقق سند نقش دارند دعوت به عمل آمد که شامل حجت الاسلام صادق زاده و دکتر مددی و حسنی و مهندس چهاربند می باشند که از حضورشان بهره مند خواهیم شد.

وی گفت: نسبت به این سند کارهای خوبی انجام شده اما نیاز است نگاهی ویژه به تغییر و تحول بیندازیم تا حائز این ویژگی ها باشد چرا که شیوه انبیای الهی و رسول خدا بر رویکرد فردی و اجتماعی در تغییر ئ تحول برگرفته از توحید و طرد طاغوت می باشد و در این مسیر باید از خودسازی خود آغاز کنیم.

مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه عنوان کرد:برای ایجاد دگرگونی در جامعه ابتدا باید از خودمان آغاز کنیم و امروز هم اگر به دنبال تغییر و تحول در نظام آموزشی و تاثیر گذاری طبق مطالبات و دغدغه های رهبری هستیم باید به تحول اهمیت بدهیم.

وی خاطرنشان کرد:معظم له در این باره فرمودند ما به تغییرات جزئی نباید دلخوش باشیم تغییر و تحول باید بنیادین باشد تغییر و تحول باید ارای جایگاه و شور و شوق خاص خود باشد قطعا در این راه با مشکلاتی مواجه است و نباید این دغدغه ها ما را از پای در آورد.

حجت الاسلام والمسلمین کشوری اظهار داشت: یکی از رویکردهای این دوره بهره گیری از منویات رهبری است و اگر خودمان به دنبال تغیر و تحول نباشیم دیگران برای ما تغییر و تحول ایجاد می کنند و سندی مانند سند 2030 که تحمیل شده یونسکو و سازمان ملل است را برای ما دیکته می کنند که برگرفته از قدرت های غربی است.

وی تاکید کرد: آن ها در چنین سندی دنبال شعائر اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) نیستند بلکه چیزی در می نگارند که منافات با مکتب اهل بیت داشته باشد .

مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه عنوان کرد:در مجموعه مرکز آمادگی لازم وجود دارد تا بتوانیم در امور فرهنگی و تبلیغی و فرهنگی و تهذیبی کمک کار همه مجموعه ها به ویژه نهاد آموزش و پروزش باشیم و دست در دست هم برای اجرایی شدن سند تحول قدم برداریم و در مرکز ایفای نقش کنیم.

انتهای پیام /

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد