Print
Zoom In
Zoom Out

از سه شنبه به مدت دوروز در حال برگزاری است

حضور دبیر ستاد همکاری ها در گرد هم آیی مدیران استانی آموزش و پرورش

شناسه مطلب: 10378
زمان انتشار: چهارشنبه 13 دی 1396 ساعت 10:12

نشست مشترك معاونين ومديران كل آموزش وپرورش سراسر كشور با حضور سید محمد بطحایی،از روز گذشته در اردوگاه شهيد باهنر تهران در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها  حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی ملکی دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش نیز  با حضور در این نشست روند همکاری های حوزه و آموزش و پرورش را در رایزنی با معاونین ستادی و مدیران کل استانها پیگیری و مشاوره ها و را حل های اداری را برای سرعت بخشیدن به اجرای برنامه های ستاد به مدیران استانی ارایه می دهد . 

برپایه این گزارش،  در روز نخست این نشست، معاونین، مشاورین و مدیران استانی وزارت آموزش و پرورش به منظور هماهنگی هرچه بیشتر مدیران استانی و اطلاع از آخرین تحولات حوزه ستادی با بررسی مباحثی چون ،استقرار ساختار جديد آموزشي،دانش و مهارت لازم در  مدیریت سازمان،اصلاح ساختار  در وزارت آموزش و پرورش ،خود ارزيابي عملكرد هر حوزه در قبال سند تحول بنيادين،نحوه برگزاری انتخابات نمایندگان معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان ،تعامل با تشكل هاي قانوني و اثر گذار،وراه اندازي تلويزيون تعاملي سينا، با هدف كاهش آسيب هاي اجتماعي و دیگر مباحث کلان آموزشی و تربیتی را به بحث و تبادل نظر گذاشتند.


بررسی و راهکار مبارزه با آسیب های اجتماعی 

از برنامه های قابل توجه این نشست دوروزه، رصد آسیب های اجتماعی و نحوه آگاهی بخشی به والدین است که  مهدي علي اكبر زاده، مشاور معاون حقوقي وزيردر این خصوص اظهار كرد: آنچه در تلویزیون تعاملی سینا  مد نظر ما است؛ آموزش والدین پیرامون آسیب های اجتماعی و آنچه که باید مدیران آگاه باشند، است.

وي ادامه داد: در حوزه خانواده، در تلویزیون تعاملی، برنامه هايي با موضوعات اعتیاد، مسایل بلوغ دختران و پسران، فضای مجازی و اینترنت،خودکشی، عفاف و حجاب تهیه شده است که هر کدام از این برنامه ها به والدینی که دانش آموزان مرتبط با این سنین را دارند، ارایه می گردد.

علي اكبر زاده گفت: لازم است خانواده ها را در بحثآسیب های اجتماعی، آگاه كنيم و راهكار پیشگیری را مطرح كرده و آموزش دهيم و اگر فرزندي درگیر آسیب های اجتماعی شد راهکارهای مدیریت این مساله را به آنها ارایه دهیم.

سند تحول همچنان در اولویت اجرا 

رضا مددی مشاور وزیر و رئيس ستاد اجراي سند تحول بنيادين نیز  درروز اول  اين گردهمايي، گفت: ۱۳۱ راهکار برای سند تحول تولید شده است و از همه حوزه ها خواسته شده بود تا از سال ۹۰ در قبال هر راهکار سند تحول، برنامه هایی را که انجام داده اند را بیان کنند و با "خود ارزیابی"، عملکرد خود را در قبال سند تحول بنيادين بسنجند.

وي ادامه داد:  راهکارهایی هست که چندین برنامه برای آن اجرا شده است ،اما ممکن است اثر بخشی آنها در مدرسه ضعیف باشد که با بررسی این مسایل سعی در اثربخش کردن برنامه ها می کنیم.

مددي اذعان داشت:  اجرای سند تحول  جزاز مسیر اجرای برنامه های توسعه و سنواتی راهکار دیگری ندارد، همه حوزه ها می دانند کدام یک از راهکارهای سند تحول مرتبط با آن ها است و برنامه های اجرایی سنواتی و توسعه ای خود را در این راستا دیده اند.

مشاور وزير گفت: با روش "خود ارزیابی" هر حوزه وظیفه دارد که برنامه های خود و عملکرد برنامه های استان ها را بررسی کند و سپس این ارزیابی ها را پایش کنیم و درستی آن را بررسی نماییم .

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد