به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، مهندس اسفندیار چهاربند در سفر یک روزه به قم و بازدید از مراکز علمی و پژوهشی حوزه علمیه قم، اظهارداشت: در سال های اخیر انتظارات از شغل معلمی افزایش یافته و این مسئله استانداردها را تحت تاثیر قرار داده است.
وی افزود: استانداردها در برخی زمینه ها از جمله توانایی ذهنی و قابلیت های جسمی بسیار متفاوت شده است.
مهندس چهاربند با بیان اینکه معلم ستون اصلی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است گفت: معلمان باید راهکارهای سند را اجرا کنند، در حقیقت مطالبات سند مانند باری است که بر دوش معلم گذاشته می شود، در این شرایط نیاز به تقویت معلم داریم چرا که با استانداردهای فعلی، ستون معلم نمی تواند در برابر بار سند تحول دوام بیاورد.
رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمی که استخدام می کنیم باید ۳۰ سال در خدمت آموزش و پرورش باشد و سرعت تحولات در عرصه قابلیت های اجتماعی، برقراری ارتباط و توانایی ذهنی بسیار بالاست و با پیشرفت فضای مجازی، نیاز به معلمان با استانداردهای جدید داریم.
وی با بیان اینکه امروز در حوزه های علمیه و مراکز وابسته، ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری وجود دارد ، اظهارداشت: ما می توانیم در ذیل تفاهم نامه همکاری ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، فعالیت های گسترده ای در راستای تربیت و آموزش معلمان با همکاری دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم.
مهندس چهاربند توجه به مربی و معلم را از اولویت های وزارت خانه به ویژه مرکز برنامه ریزی منابع انسانی توصیف کردو گفت: ما آمادگی داریم با همکاری حوزه علمیه نسبت به تعلیم و تربیت معلمان با هدف ارتقای همه جانبه ایشان گام های موثری برداریم چرا که معلمین ما باید پاسخگو باشند و این پاسخگویی موجب می شود نسلی که تربیت می شوند برای نظام اسلامی ، نسلی کارآمد و پاسخگو باشد.
لازم به ذکر است، رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش که به دعوت ستاد همکاریها به قم سفر کرده بود، از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، مرکز پاسخگویی به سوالات دینی، مرکز آموزش های مهارتی – کاربردی حوزه های علمیه و حوزه علمیه خواهران بازدید کرد.
انتهای پیام /