Print
Zoom In
Zoom Out

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛

نظام های رفتاری قرآن باید استخراج و در اختیار دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد

شناسه مطلب: 10308
زمان انتشار: چهارشنبه 01 آذر 1396 ساعت 18:17

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معتقدم مسیر حضور دانش آموزان در حوزه دعوت است و حوزه مانند فیزیک و شیمی نیست که نیازی باشد آن را تقویت کنیم، حوزه باید نظام های رفتاری قرآن را استخراج و آن را در اختیار آموزش و پرورش قرار بدهد تا فرزندانی با تربیت دینی و آموزه های رفتاری قرآن تربیت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، دکتر رضوان حکیم زاده در دومین روز از یازدهمین نشست ملی ستاد همکاریها، اظهارداشت: فعالیت و اقدام در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چیزی نیست که بخواهیم آمار و ارقام را در آن ارائه کنیم.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: همین آمارها و ارقام ها آفت هستند که خیلی ها گرفتار آن هستیم، آنچه باید دغدغه قرار بگیرد میزان اثر بخشی فعالیت ها و سنجش عملکردها می باشد که با این طرح ها و برنامه هایی که انجام داده ایم چه چیزی عایدمان شده است؟

خانم حکیم زاده افزود: نظام آموزشی که از نظام غرب تأسی داشته است آیا با این برنامه ها وفعالیت ها تاثیری بر خورد گرفته است یا خیر؟ 

وی بیان داشت: ما باید سعی کنیم تصویر درستی از اسلام ناب محمدی وسیره اهل بیت(ع) ارائه کنیم چرا که امروز جریان های انحرافی و تکفیری همچون داعش به عنوان یک فکر و با بهره گیری ابزارهای اطلاع رسانی توانستند از این تفکر را نشر داده و از اقصی نقاط دنیا عضو گیری کنند، آیا برای خشکاندن فکر داعشی و تکفیری کاری کرده ایم؟

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این مسئولیت حوزه است که نظام های رفتاری برگرفته از قرآن را استخراج کرده و برای رشد و نمو آن در نسل جوان و نوجوان در اختیار آموزش و پرورش قرار بدهد.

وی با بیان اینکه آن چیزی که اسلام اهل بیت (ع) درباره جایگاه زنان می گوید نقطه مقابل تفکر داعش است، تصریح کرد: در واقع قرآن بهترین سند دفاع از حقوق زنان است و درد امروز جهان اسلام این موضوع است که دیگران عقاید خود را به اسم اسلام معرفی می کنند.
خانم حکیم زاده با بیان اینکه اسلام ناب دور از رفتار داعش است، اظهارکرد:  داعشی ها تصویری که از رسول رحمت ارایه می دهند سرکوب و خشونت گری است که با اسلام واقعی فاصله دارد.
معاون آموزش ابتدایی وزير آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که در این شرایط خاص رسالت بزرگی بر دوش روحانیان است، اظهارکرد: باید به نواجوانان و  نوجوانان نشان داد که اسلام داعش نیست و این موضوع فقط در رفتارهای عملی ما انجام می شود که با کمک ابزارهای تشویقی می توان به این هدف رسید.

انتهای پیام /



تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است