Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور وزیر آموزش و پرورش در آیین بازگشایی مدارس گرگان :

اولین و مهمترین مکان انتقال فلسفه‌ی عاشورا، مدرسه است.

شناسه مطلب: 10179
زمان انتشار: شنبه 01 مهر 1396 ساعت 14:02

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد ‌همکاری‌ها،حجت الاسلام والمسلمین سیّد مجتبی ملکی، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، در مراسم متمرکز بازگشایی مدارس، ضمن تسلیت ایام محرم و تبریک بازگشایی مدارس، از مدرسه به عنوان مهم‌ترین مکان برای اشاعه فرهنگ عاشورا نام برد و افزود: از آنجایی که در مدارس به دنبال تربیت نسلی میراث‌دار ائمه اطهار هستیم، کلاس های درس مهم‌ترین مکان برای گسترش فرهنگ عاشورا و درس ایثار و شهادت است.

وی افزود: امروز دشمنان نظام و اسلام، با روش های متنوع‌تر از گذشته، تهاجم فرهنگی خود را آغاز نموده اند. از این رو بیش از پیش، آشنایی با فرهنگ عاشورا ضروری است.

دبیر ستاد همکاری‌ها، سند تحول بنیادین را نقشه راه آموزش و پرورش دانست و گفت: این سند در حقیقت سند تحول نظام جمهوری اسلامی است و آموزش و پرورش به نمایندگی از حاکمیت اسلامی، وظیفه اجرایی آن را بر عهده دارد و برای دست یابی به اهداف تعیین شده در این سند، حضور و همکاری همه جانبه عوامل موثر در فرایند تعلیم و تربیت ضروری است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه مبانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از قرآن و عترت گرفته شده است؛ گفت: هدف سند تحول بنیادین، ایجاد بستری مناسب برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه است که این هدف از قرآن کریم گرفته شده و برای دست یابی به این وظیفه دینی و شرعی، همه دستگاه‌های اجرایی و همه عوامل موثر در تعلیم و تربیت باید پای کار باشند.



تصاویر

دیدار جمعی از دانش آموزان سطح شهر سنندج با نماینده ولی فقیه

نشست فصلی مبلغان طرح امین خراسان شمالی

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

توسط مؤسسه دارالزهراء (سلام الله علیها)

اجرای درسنامه‌های فاطمیه در بیش از ۵۰ مدرسه قم

مدیر حوزه علمیه خراسان

تحول در آموزش و پرورش به آینده کشور گره خورده است

دیداردبیر جدید ستاد همکاریها با مدیر حوزه علمیه خراسان

تصاویر/ اردوی شبی در حوزه علمیه ویژه دانش آموزان سلماس

درمشهد برگزارشد

دوره جامع و مهارتی «تربیت مبلغان کودک و نوجوان»

برگزاری گفتمان دینی با موضوع حجاب و عفاف در مدارس ایرانشهر

یادداشت/ کریم دلفانی؛

سهم حوزه علمیه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت اسناد محور چهاردهم

گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدار با اجرای طرح سه میم

اپلیکیشن قطار قرآنی

آموزش مفاهیم دینی به زبان کودکانه با فناوری تعاملی

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 فضلا و کارشناسان حوزوی در میان دانش اموزان برای پاسخ به سئوالات گوناگون

نماینده ولی فقیه در استان یزد

آموزش و پرورش نیازمند بازگشت به سه اصل بنیادین تدیّن، تفکر و تعقل است

دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه مبلغین و روحانیون شهرستان دلگان

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش زمینه‌ ساز انتقال مفاهیم اخلاقی و قرآنی باشد

مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود