Print
Zoom In
Zoom Out

درجریان سفر مشاوروزیر صورت گرفت

گزارشی از سرکشی معاونان ستاد همکاریها از کمیته های استان اردبیل

شناسه مطلب: 10160
زمان انتشار: يكشنبه 26 شهریور 1396 ساعت 13:13

سفر سه روزه معاونان ستاد همکاریها در معیت مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد، دستاوردهای قابل توجهی را به دنبال داشت

سفر سه روزه معاونان ستاد همکاریها در معیت مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد، دستاوردهای قابل توجهی را به دنبال داشت ،از حضور در نشست قطب چهار کشوری و تشریح برنامه های استانهای تحت پوشش تا سخنرانی مشاور وزیر در برنامه های رسمی قطب چهار و نیز دیدار ها و بازدیدهای هیئت اعزامی از مناطق مختلف آموزشی و فرهنگی  و جلسات کاربردی با کمیته های استانی و شهرستانی ستاد، با حضور ائمه جمعه ومسئولان ارشد فرهنگی و آموزشی هرمنطقه، باعث جنب و جوش دست اندرکاران کمیته های همکاریها شده و آغاز سال تحصیلی جدید توام با معنویت و علم را دراین استان نوید میدهد .




پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها گزارشی از حضور معاونان ستاد در شهرستانها و مناطق این استان را منتشر میکند . 

کمیته همکاری های  در ناحیه یک اردبیل 

جلسه کمیته همکاری های حوزه علمیه و مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل با حضور حجةالاسلام درودی معاون امور استانهای ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش و کافی راد،معاون پرورشی و فرهنگی استان برگزار گردید.

حجةالاسلام درودی ضمن تقدیر وتشکر از تلاش های مدیران وهمکاران ناحیه یک به مرور اجمالی تاریخچه سیر و تحول سیره تبلیغی و تربیتی مکتب اسلام و گسترش و تداوم آن پرداخت.

وی لزوم تشکیل ستاد همکاری ها و مشارکت حوزه علمیه و متخصصین دینی را در راستای عملیاتی کردن مصوبات فرهنگی و دینی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تبیین مبانی و برنامه های تربیت دانش آموز دانست.

درادامه مصطفی کافی راد ضمن تشریح اهداف تشکیل ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ، بر اهمیت و نقش ستاد در پیوند فکری و معنوی حوزه علمیه و آموزش و پرورش تأکید کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان ، تقویت و تحکیم بنیه ها ، باورهای دینی و اعتقادی دانش آموزان ، تربیت نسل سالم و صالح با استفاده از آموزه های قرآن ، عترت و رویکرد پژوهشی و تأمین منابع علمی و تحقیقی لازم را از برکات همکاری های حوزه و آموزش و پرورش عنوان نمود.

ابراهیمی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل نیز، گزارشی از کمیت و کیفیت اجرای طرح امین و روشنا و هجرت در مدارس مجری طرح ها و آمار ، رتبه ها و موفقیتهای بدست آمده توسط دانش آموزان ناحیه یک در مسابقات استانی و کشوری قرآن ، عترت و نماز ارائه نمود.

 وی اظهارداشت ؛ نتایج و افتخارات بدست آمده حاصل تأثیر تعامل و همکاری تنگاتنگ کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش و برنامه ریزی و اقدامات و فعالیتهای مجدانه معاونت پرورشی و حوزه قرآن ، عترت و نماز ناحیه میباشد..      

 جلسه کمیته همکاریهادر دفتر امام جمعه خلخال

جلسه با حضور معاون امور استانهای ستاد ،مدير آموزش وپرورش ،معاون پرورشي وفرهنگي استان ،در دفتر امام جمعه خلخال برگزار گرديد.



حجه الاسلام درودي در خصوص تفاهم نامه وعرصه هاي همكاري بين حوزه وآموزش وپرورش ،لزوم اجراي برنامه سالانه،ديدار دانش آموزان باعلما وفضلاي حوزه علميه ،آشنايي دانش آموزان با نظام آموزشي مدارس علميه وبازديد از حوزه علميه مطالبي را بیان کرد.

حجه الاسلام والمسلمين رشتبري امام جمعه خلخال نيز ضرورت جلسه بين اعضاي ستاد با هماهنگي قبلي را لازم وضروري دانست وبراي حضور در روزهاي يكشنبه هر هفته در نماز جماعت در مدارس اعلام آمادگي نمود.

سخاوت بيرامي، مدير آموزش وپرورش خلخال ،از فعاليتهاي انجام گرفته در سال تحصيل96-95 وگفتمانهاي برگزار شده با مشاركت وهمكاري ستاد،گزارشي ارائه داد.

در پايان حجه الاسلام درودي به سوالات ائمه جماعات مدارس،مدير حوزه وساير مدعوين پاسخ گفت. 


معاون پ‍‍‍‍ژوهش و برنامه ريزي درپارس آباد  



جلسه هم انديشي و همكاري حوزه علميه و آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد، با حضور معاون پ‍‍‍‍ژوهش و برنامه ريزي ستاد همكاري در جریان سفر به استان اردبیل برگزارشد 

در این جلسه با حضور رييس اداره قران،عترت و نماز اداره كل،مدير آموزش و پرورش،روحانيون حوزه علميه منطقه، مديران حوزه برادران و خواهران ، معاون پرورشي آموزش و پرورش و جمعي از مديران ،معاونان و مربيان پرورشي مدارس حضور داشتند.

عليرضا رحيمي ، معاون پ‍‍‍‍ژوهش و برنامه ريزي ستاد همكاري حوزه علميه و آموزش و پرورش با اشاره به خلاصه و چكيده ي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش كشور گفت؛پيام سند تحول بنيادين آموزش و پرورش كشور اينست كه ما بايد تلاش كنيم ضمن بررسي نواقص و كاستي ها در مسير تربيت اسلامي دانش اموزان،آنان را در مسير "حيات طيبه " قرار دهيم تا به مراتبي از حيات طيبه برسند و در تراز جمهوري اسلامي تربیت شوند. 

رحيمي افزود:در دنياي امروزي دستگاه آموزش و پرورش كشور به تنهايي قادر به انجام امر تعليم و تربيت نيست و به كمك و ياري ساير نهادها و دستگاههاي فرهنكي نياز داردو در جاي جاي سند تحول بنيادين بر استفاده آموزش و پرورش از ظرفيت هاي حوزه علميه به عنوانمتولي اصلي دين تاكيد شده است.

وي ادامه داد:استفاده آموزش و پرورش و حوزه علميه از ظرفيت هاي همديكر بايد متقابل باشد براي اين منظور و عملياتي كردن اين همكاري ها ،ستاد همكاري حوزه علميه و آموزش و پرورش در سطح كشور و كميته همكاري در سطح استان و مناطق تشكيل شده است تا در اين راستا سياست گذاري و برنامه ريزي ها صورت بگيرد.

معاون پ‍‍‍‍ژوهش و برنامه ريزي ستاد همكاري حوزه علميه و آموزش و پرورش كشور ضمن تبيين شيوه نامه تشكيل كميته همكاري شهرستان در يك جمع بندي نهايي خواستارتشكيل جلسات  منظم بين مبلغان و مديران مدارس قبل از اعزام مبلغان به مدارس شد  تا با استفاده از مشاركت صاحب نظران ،زمينه هاي همكاري در اين جلسات مورد بررسي قرار گرفته و راهكارهاي عملي بهرمندي از ظرفيت هاي حوزه و آموزش و پرورش بدست آيد..


حضور در جلسه کمیته شهر کلور

به منظور تعامل  بیش از پیش حوزه و آموزش و پرورش با حضور معاونامور استانها ورئیس اداره آموزش وپرورش منطقه ،معاون پرورشي وفرهنگي استان اردبیل درمحل دفتر امام جمعه شهر کلور برگزار گرديد.

در اين جلسه حجت الاسلام حسین درودي معاون امور استان های ستاد، در خصوص تفاهم نامه وعرصه هاي همكاري بين حوزه وآموزش وپرورش،لزوم اجراي برنامه سالانه،ديدار دانش آموزان باعلما وفضلاي حوزه علميه ،آشنايي دانش آموزان با نظام آموزشي مدارس علميه وبازديد از حوزه سرفصل های برنامه های سال تحصیلی جدید را بیان کرد

مصطفي كافي معاون پرورشي وفرهنگي  اداره کل استان نیز گزارشي اجمالی از نحوه همكاري حوزه علميه وآموزش وپرورش را ارائه نمود

در پایان جلسه مهدی تقی پور رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه شاهرود گزارشی را در خصوص اقامه نماز،قرآن و عترت آموزش و پرورش منطقه شاهرود  از جمله: گفتمان دینی،حفظ موضوعی قرآن کریم و درسهای از قرآن ارائه داد.


دیگر مناطق و شهرستانها 

برپایه این گزارش ،جلسات مشابهی به همین منظور در شهرستانها و مناطق مختلف اردبیل با حضور ائمه جمعه ،روسای ادارات آموزش و پرورش روحانیون فعال در این عرصه ازجمله نمین ،کوثر، مشکین شهر اصلاتدوزو.... برگزار گردید.

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس