Print
Zoom In
Zoom Out

در جلسه مسئولان ستاد همکاری ها و دانشگاه فرهنگیان اردبیل تاکید شد؛

تربیت دینی دانش آموزان؛ اصلی ترین رسالت حوزه و آموزش و پرورش

شناسه مطلب: 10148
زمان انتشار: چهارشنبه 22 شهریور 1396 ساعت 01:13

درهم اندیشی هم اندیشی معاونان ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با مسئولان و اساتید دانشگاه فرهنگیان اردبیل، بر لزوم تربیت دینی دانش آموزان به عنوان اصلی ترین رسالت حوزه و آموزش و پرورش تاکید شد

درهم  اندیشی معاونان ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با مسئولان و اساتید دانشگاه فرهنگیان اردبیل، بر لزوم تربیت دینی دانش آموزان به عنوان اصلی ترین رسالت حوزه و آموزش و پرورش تاکید شد 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، نشست معاونان امور استان ها و پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با مسئولان و اساتید دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی(ره) اردبیل، با موضوع بررسی سند تحول بنیادین، تبیین برنامه های ستاد همکاری ها و راهکارهای تربیت دینی دانش آموران، در محل سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

علامه طباطبایی(ره)؛ الگوی تمام عیار طالبان علم و دانش

علیرضا رحیمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در این جلسه، علامه طباطبایی(ره) را مصداق حقیقی و الگوی تمام عیار طالبان علم و دانش عنوان کرد و  بر لزوم پژوهش  و مطالعه در زمینه اخلاق، رفتار، منش، زندگی و سایر ابعاد شخصیتی مرحوم علامه تاکید کرد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در ادامه، علت نگاه سکولار جامعه نسبت به دستگاه های فرهنگی را  عدم هماهنگی و همکاری این نهادها جهت هم افزایی فکری در خصوص اجرای برنامه های مشترک عنوان کرد.

وی، رسالت دانشگاه فرهنگیان را در عرصه تربیت دانش آموزان، حیاتی توصیف کرد و گفت: سلامت تربیتی دانش آموزان در گرو تربیت درست دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلمان آینده تحقق می یابد.

تربیت دینی دانش آموزان؛ اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش است 

حجت الاسلام حسین درودی، معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش هم در این جلسه با تقدیر از فعالیت های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، به بررسی تربیت از دیدگاه قرآن پرداخت و گفت: استفاده از دستورات قرآن در زمینه تربیت دینی دانش آموزان، اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش و نهادهای وابسته از جمله دانشگاه فرهنگیان می باشد 

وی سپس با بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت محوری را از اصول اساسی این سند دانست و افزود: پرداختن به سه ضلع نورانی منشور قرآن، عترت و نماز در متن سند، از ویژگی های آن است.

معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد: باید دانش آموزان توحیدمحور پرورش یابند و از نگاه تک بعدی دانش محور پرهیز گردد.

 استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در اجرای برنامه ها

دکتر احمد نورمند، رئیس دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز با اشاره به فعالیت های فرهنگی این دانشگاه، استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در اجرای برنامه ها را از اولویت های اساسی برشمرد



مدارس لاهیجان در ایام فاطمیه میزبان مبلّغان خواهند بود

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

وزیر آموزش و پرورش:

امروز میدان اصلی جنگ دشمن، باورهای نسل جوان است

تصاویر/ همایش مبلغان دانش آموزی فاطمیه موسسه انوار طاها

مدیر حوزه علمیه فارس

طرح امین سند همکاری موفق حوزه و آموزش و پرورش است

مرکز تربیت معلم - مبلغ منتشر کرد

کتاب «خشت اول معلمی» با بیش از ۱۲۰۰ نکته کاربردی

باز نشر / تحولی شگرف درعرصه همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

دوهزار و 16 مدرسه تحت برنامه های فرهنگی تربیتی یک مجتهد

نشست نمایندگان معاونت های وزارت آموزش و پرورش با دبیر ستادهمکاریها

تصاویر/ برگزاری اجلاس نماز دانش‌آموزی در آموزش و پرورش ناحیه دو همدان

امام جمعه کاشان تاکید کرد:

لزوم مطالعه کتاب تعلیم و تربیت استاد شهید مطهری

خیزبلند حوزه علمیه برای تربیت تخصصی طلاب تعلیم و تربیتی

دبیرستاد همکاریها

هرگونه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش از رهگذربرنامه پنج ساله خواهد بود

مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد

نیازمند کارگاه‌های مهارتی و دانش‌افزاییبرای طلاب طرح امین هستیم

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح

تجربه نشان داده است حضور یک روحانی در مدرسه برنگرش دانش‌آموزان اثر مثبت دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی کهگیلویه و بویر احمد خبرداد

فعالیت 800 روحانی در آموزش و پرورش استان

مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویر احمد

ستاد همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش از ظرفیت‌های مهم برای تحقق اهداف تربیتی است

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

ضرورت گسترش همکاری آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه/ تربیت نسل آینده نیازمند هم‌افزایی علمی و تربیتی است