Print
Zoom In
Zoom Out

در جلسه مسئولان ستاد همکاری ها و دانشگاه فرهنگیان اردبیل تاکید شد؛

تربیت دینی دانش آموزان؛ اصلی ترین رسالت حوزه و آموزش و پرورش

شناسه مطلب: 10148
زمان انتشار: چهارشنبه 22 شهریور 1396 ساعت 01:13

درهم اندیشی هم اندیشی معاونان ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با مسئولان و اساتید دانشگاه فرهنگیان اردبیل، بر لزوم تربیت دینی دانش آموزان به عنوان اصلی ترین رسالت حوزه و آموزش و پرورش تاکید شد

درهم  اندیشی معاونان ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با مسئولان و اساتید دانشگاه فرهنگیان اردبیل، بر لزوم تربیت دینی دانش آموزان به عنوان اصلی ترین رسالت حوزه و آموزش و پرورش تاکید شد 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، نشست معاونان امور استان ها و پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با مسئولان و اساتید دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی(ره) اردبیل، با موضوع بررسی سند تحول بنیادین، تبیین برنامه های ستاد همکاری ها و راهکارهای تربیت دینی دانش آموران، در محل سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

علامه طباطبایی(ره)؛ الگوی تمام عیار طالبان علم و دانش

علیرضا رحیمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در این جلسه، علامه طباطبایی(ره) را مصداق حقیقی و الگوی تمام عیار طالبان علم و دانش عنوان کرد و  بر لزوم پژوهش  و مطالعه در زمینه اخلاق، رفتار، منش، زندگی و سایر ابعاد شخصیتی مرحوم علامه تاکید کرد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در ادامه، علت نگاه سکولار جامعه نسبت به دستگاه های فرهنگی را  عدم هماهنگی و همکاری این نهادها جهت هم افزایی فکری در خصوص اجرای برنامه های مشترک عنوان کرد.

وی، رسالت دانشگاه فرهنگیان را در عرصه تربیت دانش آموزان، حیاتی توصیف کرد و گفت: سلامت تربیتی دانش آموزان در گرو تربیت درست دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلمان آینده تحقق می یابد.

تربیت دینی دانش آموزان؛ اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش است 

حجت الاسلام حسین درودی، معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش هم در این جلسه با تقدیر از فعالیت های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، به بررسی تربیت از دیدگاه قرآن پرداخت و گفت: استفاده از دستورات قرآن در زمینه تربیت دینی دانش آموزان، اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش و نهادهای وابسته از جمله دانشگاه فرهنگیان می باشد 

وی سپس با بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت محوری را از اصول اساسی این سند دانست و افزود: پرداختن به سه ضلع نورانی منشور قرآن، عترت و نماز در متن سند، از ویژگی های آن است.

معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد: باید دانش آموزان توحیدمحور پرورش یابند و از نگاه تک بعدی دانش محور پرهیز گردد.

 استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در اجرای برنامه ها

دکتر احمد نورمند، رئیس دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز با اشاره به فعالیت های فرهنگی این دانشگاه، استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در اجرای برنامه ها را از اولویت های اساسی برشمرد

تحقق برنامه های ستاد همکاریها (21)

گزارشی از اردوی مسجدی‌ها ویژه دانش‌آموزان کرمانشاهی+عکس

تصاویر / شورای همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش همدان

تحقق برنامه های ستاد همکاریها (20)

پایان دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ایرانشهر و دلگان

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

بولتن شماره (82)ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی:

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش آینده کشور را  تضمین می کند

در مصلی امام خمینی(ره) بجنور

گردهمایی بزرگ دانش آموزی یاوران مقاومت و نماز

حسن ختام هفته پژوهش

پژوهش از نگاه پیامبر و اهل بیت علیهم السلام

تصاویر

نشست شورای سیاستگذاری ستاد همکاریهای استان یزد با حضور مشاور وزیر

با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش

نشست  پیاده سازی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین درلرستان برگزارشد

فیلم / گردهمایی ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش استان یزدبا حضور مشاور وزیرآموزش و پرورش  

دبیرستادهمکاریها تاکید کرد

حمایت از راه اندازی کودکستانها و مدارس وابسته به حوزه علمیه

امام جمعه یزد:

تربیت نسل انقلابی، محور حرکت آموزش و پرورش باشد

نشست مشاور وزیرآموزش و پرورش با روسای ادارات استان یزد

تصاویر

دبیرستاد همکاریها در میان دانش آموزان یزدی

بازدید مشاور وزیرآموزش و پرورش از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار یزد