Print
Zoom In
Zoom Out

در جلسه مسئولان ستاد همکاری ها و دانشگاه فرهنگیان اردبیل تاکید شد؛

تربیت دینی دانش آموزان؛ اصلی ترین رسالت حوزه و آموزش و پرورش

شناسه مطلب: 10148
زمان انتشار: چهارشنبه 22 شهریور 1396 ساعت 01:13

درهم اندیشی هم اندیشی معاونان ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با مسئولان و اساتید دانشگاه فرهنگیان اردبیل، بر لزوم تربیت دینی دانش آموزان به عنوان اصلی ترین رسالت حوزه و آموزش و پرورش تاکید شد

درهم  اندیشی معاونان ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با مسئولان و اساتید دانشگاه فرهنگیان اردبیل، بر لزوم تربیت دینی دانش آموزان به عنوان اصلی ترین رسالت حوزه و آموزش و پرورش تاکید شد 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، نشست معاونان امور استان ها و پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با مسئولان و اساتید دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی(ره) اردبیل، با موضوع بررسی سند تحول بنیادین، تبیین برنامه های ستاد همکاری ها و راهکارهای تربیت دینی دانش آموران، در محل سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

علامه طباطبایی(ره)؛ الگوی تمام عیار طالبان علم و دانش

علیرضا رحیمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در این جلسه، علامه طباطبایی(ره) را مصداق حقیقی و الگوی تمام عیار طالبان علم و دانش عنوان کرد و  بر لزوم پژوهش  و مطالعه در زمینه اخلاق، رفتار، منش، زندگی و سایر ابعاد شخصیتی مرحوم علامه تاکید کرد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در ادامه، علت نگاه سکولار جامعه نسبت به دستگاه های فرهنگی را  عدم هماهنگی و همکاری این نهادها جهت هم افزایی فکری در خصوص اجرای برنامه های مشترک عنوان کرد.

وی، رسالت دانشگاه فرهنگیان را در عرصه تربیت دانش آموزان، حیاتی توصیف کرد و گفت: سلامت تربیتی دانش آموزان در گرو تربیت درست دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلمان آینده تحقق می یابد.

تربیت دینی دانش آموزان؛ اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش است 

حجت الاسلام حسین درودی، معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش هم در این جلسه با تقدیر از فعالیت های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، به بررسی تربیت از دیدگاه قرآن پرداخت و گفت: استفاده از دستورات قرآن در زمینه تربیت دینی دانش آموزان، اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش و نهادهای وابسته از جمله دانشگاه فرهنگیان می باشد 

وی سپس با بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت محوری را از اصول اساسی این سند دانست و افزود: پرداختن به سه ضلع نورانی منشور قرآن، عترت و نماز در متن سند، از ویژگی های آن است.

معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد: باید دانش آموزان توحیدمحور پرورش یابند و از نگاه تک بعدی دانش محور پرهیز گردد.

 استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در اجرای برنامه ها

دکتر احمد نورمند، رئیس دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز با اشاره به فعالیت های فرهنگی این دانشگاه، استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در اجرای برنامه ها را از اولویت های اساسی برشمرد

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد