Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور :

حوزه علمیّه برای تربیت دینی دانش آموزان هدف گذاری کند

شناسه مطلب: 89
زمان انتشار: شنبه 28 مرداد 1396 ساعت 22:55

حوزه‌های علمیه در هدف گذاری ها باید بسیار دقت کنند تا بتوانند طلاب با تراز امام جماعت مساجد و دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی را تربیت کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاری ها، به نقل از خبرگزاری حوزه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، در جمع روحانیون و مسئولین فرهنگی حوزه علمیّه اصفهان اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در عرصه تربیتی حوزه علمیّه، توجه به آسیب‌ها و کاستی‌ها است.

 

وی با بیان اینکه در مباحث آسیب شناسی موضوعات باید نگاه جامع نگر داشت، گفت: توجه به شرایط زمانی ومکانی و پیچیدگی های اجتماعی در بررسی آسیب‌ها ضروری است.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور تصریح کرد: یکی از نقش های مسئولین حوزوی توجه و تأکید به موضوعات مهم اجتماعی و آسیب‌هایی است که به مرز هشدار رسیده‌اند، طلاق در جامعه یکی از این موارد است که چه بسا به مرز بحران هم رسیده است، ولی در برخی از امور هم وضعیت هوشیار داریم و مشکل خاصی نیست.

 

وی ادامه داد: روحانیون هر آسیب و مشکلی که در جامعه می‌بینند، با توجه به رسالت صنفی و شرعی که بر عهده روحانیت است، باید عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهیم و چه بسا کاستی‌های خود را بررسی کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری خاطرنشان کرد: در بُعد تحلیل آسیب‌های اجتماعی، حوزه علمیه و روحانیت در سه دهه دو خطای راهبردی داشته است، نخست مربوط به فضای آموزش‌وپرورش کشور است، چرا که بسیاری از روحانیون و طلاب مدارس آموزش‌وپرورش را میدان اصلی فعالیت‌های خود نمی‌دانند و با آنها بسیار کمتر ارتباط و آشنایی دارند.

 

وی با تأکید بر اهمیت مدارس آموزش‌وپرورش از مقطع پیش دبستانی تا پیش از دانشگاه و فضای فعالیتی که روحانیون می‌توانند انجام دهند، گفت: حوزه علمیه امروز باید جایگاه مدارس آموزش‌وپرورش و نقشی که روحانیت می‌تواند ایفا کند را تبیین کند.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور افزود: تقویت زیر ساخت‌های ایمانی، شاکله شکل‌گیری شخصیتی و تحکیم مباحث اعتقادی و معنوی همگی در ایام نوجوانی و جوانی است که در مدارس آموزش‌وپرورش است.

 

وی ابراز کرد: حساسیت جایگاهی آموزش‌وپرورش چنان است که بر حوزه علمیه فرض است که طلاب و روحانیونی را برای حضور در میان دانش آموزان تربیت و اعزام کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری اذعان کرد: فضای آموزش‌وپرورش و دانش آموزان بسیار فضای آماده و مهیایی برای انجام تبلیغ و رسالت دینی روحانیت است، فطرت‌ها وجودها در دانش آموزان برای پذیریش اعتقادات و مفاهیم دینی آمده تر است.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور بیان کرد: زمانی که ارزشی‌ها و حوزویان خود را از فضای آموزش‌وپرورش کنار کشیدند، برخی از نااهلان در این میدان نفوذ کردند، آموزش‌وپرورش یک میدان مصون سازو سرچشمه اصلی است که حوزه و حوزویان نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.



مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود

امام جمعه اهواز

مکتب حاج قاسم  حاصل پیوند تربیتی  منزل، مدرسه و مسجد است  

مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

سیزده آبان یادآور آن است که دانش‌آموز می‌تواند سرنوشت سیاسی یک ملت را تغییر دهد.

تصاویر

حضورنماینده ولی فقیه در استان سمنان درمدرسه شهید بهشتی شهرستان شاهرود 

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران

انتصاب دبیر جدیدستاد همکاریها،نویدبخش فصلی تازه در تعامل مؤثر میان حوزه و آموزش و پرورش است.

حضور دبیر ستاد همکاریها در راهپیمایی روز استکبار ستیزی

تازه های نشر

انتشارکتاب الکترونیکی «۱۳ آبان»

نماهنگ روز استکبار ستیزی

روایت رهبرمعظم  انقلاب از تسخیر لانه جاسوسی

تصاویر

دیدار جمعی از دانش آموزان سطح شهر سنندج با نماینده ولی فقیه

تصاویر

دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمان در ماهان

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان:

تعامل باحوزه‌علمیه ارتقا تعلیم و تربیت دینی را به دنبال دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

تقویت جنبه اعتقادی نومعلمان از وظایف شورای همکاریها است.

گزارشی از کارگروه های همکاریهای در لرستان

مدرسه دژ مستحکم مقابله با جنگ نرم دشمن است/ اجرای ۴۶۳ برنامه فرهنگی و تربیتی با همکاری حوزه در آموزش و پرورش لرستان

تصاویر/ شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

همکاری حوزه و آموزش و پرورش ارتقای فرهنگی، تربیتی را به دنبال دارد.

نشست فصلی مبلغان طرح امین خراسان شمالی