به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،حجت الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش، در این نشست گفت: "نگاه به تربیت باید فاخر و دقیق باشد"
وی کار در آموزش و پرورش را بسیار دشوار توصیف کرد و از تمامی مسئولین خواست تا بر نیت خود راسخ باشند و با جدیت به وظایف خود عمل کنند.
دبیر ستاد همکاریها افزود: کار تربیت نیازمند مشورت و نظرخواهی است و خواستار ارتقای سطح معارف دینی در مدارس و تربیت مربیان زبده به عنوان یکی از اولویتهای آموزش و پرورش شد.
در ادامه، علی دهقان بهاءآبادی، مدیرکل آموزش و پرورش، حضور مشاورین در مدارس ابتدایی را ضروری دانست و آن را از اولویتهای برنامه خود معرفی کرد. وی تاکید کرد: "با شعار دادن نمیتوان نظام تعلیم و تربیت را اداره کرد و باید به صورت عملی در این راه قدم برداشت." دهقان بهاءآبادی بیان داشت که برای هر مدرسه باید تصمیمات مناسب همان مدرسه گرفته شود و برگزاری عالیترین شوراهای آموزش و پرورش در مدارس را از اهداف خود برشمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش همچنین خواستار تغییر رویکرد و نظارت بیشتر بر کودکستانها شد. وی گفت: " دوران کودکی دوران بازی،نشاط و شادابی است نه آموزش و یادگیری حروف و کودکان باید در یک فضای شاد بازی کنند. دهقان بهاءآبادی همچنین اولین راه برای تغییر در نظام تعلیم و تربیت را تغییر نگرش در بین دانشآموزان و والدین آنها دانست.
در ادامه این نشست، اکبر قلمسیاه، پیشکسوت فرهنگی، نیز سخنانی درباره اهمیت تجربه در کنار دانش در ارتقای نظام آموزشی بیان کرد. وی تاکید کرد: بهرهگیری از تجربیات معلمان و مدیران باسابقه میتواند نقش مهمی در بهبود فرآیندهای آموزشی و تربیتی داشته باشد. گفتنی است این نشست با هدف بررسی و ارتقای کیفیت آموزش و تربیت دینی در مدارس استان یزد برگزار شد.