به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش در این نشست تحول در آموزش و پرورش را تحولی ریشه ای و عمیق توصیف کرد و با اشاره به این آرمان در نظام تعلیم و تربیت، گفت: در این نظام تحولی معلم نقش اساسی و تعیین کننده داشته و مسئولیت خلق فرصت های تربیتی را بر عهده دارد.
نایب رئیس شواری همکاریها با بیان اینکه دانش آموز امانت الهی و دارای کرامت ذاتی است، فطرت الهی در وجود او را نهفته و در عین حال دارای قابلیت فعلیت خواند و افزود: محور تاثیرپذیر در فعالیت های یاددهی یادگیری دانش آموز است.
وی در ادامه سخنان خود با پرداختن به شاخصه های محتوای مطلوب در آموزش و پرورش، لزوم سازگاری آن با ارزش های الهی را از مهم ترین شاخصه های محتوا برشمرد و تصریح کرد: محتوای فعالیت یاددهی یادگیری باید متناسب با نیازهای حال و آینده باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن بیان اشاعه فرهنگ اقامه نماز به عنوان اولویت اول آموزش و پرورش و با اشاره به محدود نبودن یادگیری به مدرسه، سایر محیط های یادگیری را نیز حائز اهمیت دانست و در توصیف مهم ترین آن ها عنوان کرد: خانواده باید در تعامل با مدرسه، زمینه ساز محیط مطلوب یادگیری باشد.
نایب رئیس شواری همکاریها در بخش دیگر سخنان خود و با گریز به موضوع نشست، وظیفه حوزه های علمیه در همراهی با نظام تعلیم و تربیت را رسالتی مهم ارزیابی و آن را مکمل کیفیت بخشی به آموزش و پرورش عنوان کرد.
وی چالش دیگر پیش روی آموزش و پرورش را عدم آشنایی بدنه این نظام با سواد رسانه ای بیان کرد و بر ایجاد بسترهای مناسب جهت استفاده از طرفیت همه دستگاه ها و نهادها از جمله کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در زمینه آموزش نیروی انسانی تاکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش پایانی سخنان خود نیز به راهکارهایی در زمینه رفع چالش ها پرداخت و تصریح کرد: احیای کارکردهای مسجد، ارتقاء جایگاه معلمان و ارتباط موثق میان خانه، مدرسه و مسجد را از جمله راهکارهای عملیاتی در این زمینه بیان کرد.