Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای آذربایجان شرقی:

نقش تربیتی مادران را هیچ مربی نمی‌تواند ایفا کند

شناسه مطلب: 24999
زمان انتشار: شنبه 05 آبان 1403 ساعت 10:08

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: بسیاری از صفات اصلی انسان از طریق مادر به کودک منتقل می‌شود و بسیاری از خصیصه‌های رفتاری بدون آموزش قبلی در رفتار کودکان و دانش‌آموزان نمود می‌یابد .

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مطهری اصل نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در جمع مربیان تربیتی و تعالی فرزندان ضمن قدردانی از حضور چشمگیر و گسترده بانوان در این همایش با بیان اینکه تعلیم‌وتربیت را نمی‌توان از هم جدا کرد، گفت: تربیت، نیازمند تعلیم بوده و حتی مادران هم در امر تربیت باید توانایی تعلیم داشته باشند. بدون تعلیم نمی‌توان تربیت انجام داد و خود تعلیم هم نیاز به تربیت دارد و چگونگی آموزش هم باید مدنظر باشد و این دو امر وابسته به هم بوده و جداکردن آن کار صحیحی نیست.

وی با اشاره سه اصل تربیتی در بحث تعلیم‌وتربیت، خاطرنشان کرد: وجودی که برای تربیت در نظر گرفته‌ایم باید تربیت‌پذیر باشد و بشود تربیتش کرد که این اصل را حق‌تعالی در وجود انسان قرار داده است. دومین اصل، وجود و تأمین زیرساخت‌های لازم برای پذیرش تربیت و سوم، چیستی محتوای ارائه شده برای عملی‌کردن تربیت در انسان است. وجود انسان به منزله زمین زراعی بوده و وجود خاک و بستر مناسب کاشت، دانه پاشی، شرایط کاشت و عوامل متعدد دیگر در کنار هم سه اصل تربیتی مذکور را محقق می‌سازد.

امام‌جمعه تبریز ادامه داد: در مورد انسان نیز وجود تربیت‌پذیر را خداوند در این موجود نهاده و انسان را خلیفه خود بر روی زمین قرار داده است؛ طور یکه انسان هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی بهترین آفریده خدا بوده و متعالی شدن به نحو مقتضی خصیصه‌ها و اصول تربیتی در انسان بر عهده ما است‌.

وی در بخش دیگری از سخنانش، نقش تربیتی مادران را مورد اشاره قرار داده و افزود: حضور مادران در مشاغل مختلف در برخی موارد، سبب کاهش زمان صرف شده برای تربیت کودکان می‌گردد و والدین چنین تصور می‌کنند، تمامی بار تربیتی فرزندانشان بر عهده مدرسه است؛ درحالی‌که مادران نقشی غیرقابل‌انکار در تأمین زیرساخت‌ها برای تربیت کودکان دارند و هیچ مربی نمی‌تواند جایگزین مادر شود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مطهری اصل، خانواده را مهم‌ترین بخش، قبل از ورود به دانشگاه و مدرسه دانست و افزود: در کل دنیا، خانواده‌ای موفق بچه‌های موفق، تحویل آموزش‌وپرورش و مدرسه می‌دهند. مشکل ما در خانواده است نه در آموزش‌وپرورش. برنامه‌ریزی کمی در خانواده داریم و به نظر می‌رسد برخی مادران، الان وقت کافی صرف تربیت کودکان نمی‌کنند.

امام‌جمعه تبریز در پایان خواستار برگزاری برنامه‌های مناسب، تقویت زیرساخت‌ها و همکاری متقابل آموزش‌وپرورش و اولیا گردید.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز:

تعامل هوشمندانه منزل،مدرسه ومسجد زمینه ساز تربیت نسل مهدوی است 

در دیداربا وزیر آموزش وپرورش عنوان شد

آمادگی آستان قدس رضوی برای میزبانی از برنامه‌های دانش‌آموزی

نشست کمیته حوزوی شورای همکاریهای یزد برکزارشد

اجرای طرح یاران موعود در ۸۲ مدرسه در استان البرز

رئیس کمیته همکاریهای آذربایجان شرقی:

نقش تربیتی مادران را هیچ مربی نمی‌تواند ایفا کند

در یک نشست علمی مطرح شد

ملزومات برپایی نماز جماعت باشکوه در مدارس چیست؟

فیلم | تأثیر برنامه‌های تلویزیونی در تربیت فرزندان

حضور جمعی از دانش آموزان دختر در مرکز پاسخگویی به سوالات دینی + فیلم و عکس

تحصیل بیش از ۳ هزار دانش‌آموز در مدارس امین استان کرمان

رئیس شورای همکاریهای کاشان

تحقق سندتحول  بنیادین آموزش و پرورش مدنظر همه مدیران ارشد باشد

 نشست شورای همکاری های حوزه و آموزش و پرورش یزد برگزار شد

به همت معاونت مطالعات و راهبری ستاد همکاریها؛

سلسله جلسات هماهنگی دبیرخانه شوراهای همکاری استان‌ها برگزار می شود

موسس مدرسه وارثین:

ماموریت مدرسه وارثین تربیت دانش آموزان منتظر است

جلسه هم اندیشی ماهیانه مبلغات طرح امین شهرستان کرمان برگزار شد

به همت معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران صورت می گیرد؛

اجرای طرح منسجم و هماهنگ «نیازسنجی تخصصی مبلغان عرصه کودک و نوجوان»