Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله اعرافی در جمع مدیران کاشان:

مدرسه، حوزه و دانشگاه سه ضلع تحولات جامعه هستند

شناسه مطلب: 24905
زمان انتشار: پنجشنبه 22 شهریور 1403 ساعت 18:22

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: مدرسه، دانشگاه و حوزه سه ضلع تحولات جامعه هستند که باید مورد توجه برنامه‌ریزان قرار بگیرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت‌الله علیرضا اعرافی در جمع مدیران شهرستان کاشان، اظهار داشت: شرایط استعداد درخشان و نخبگان کشور را باید در برنامه توسعه مورد توجه قرار دهیم، چراکه آینده جامعه را مدرسه، دانشگاه و حوزه رقم می‌زنند.

وی افزود: همانطور که وجود امام در جامعه موثر است، وجود یک استاد برجسته هم در کشور اثربخش است و از آنجایی که جوانان مستعد سرمایه‌های اصلی جامعه هستند، لذا باید به آنها توجه کنیم و برای حفظ آنها کوشش و تلاش کنیم.

آیت‌الله اعرافی، با اشاره به اهمیت حفظ نخبگان گفت: خروجی هدفمند برای تامین نیرو و ماندگاری هدفمند برای حفظ درخشان، سیاست کلان حوزه علمیه است.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: ما به عنوان کنشگر اجتماعی باید در برابر آسیب‌های اجتماعی و فکری پاسخ‌گو باشیم و حوزه باید نقش خود را به خوبی ایفا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی اگر مهار نشوند، جامعه را از درون تهی و متزلزل می‌کند، تأکید کرد: تمامی دستگاه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش دارند و باید در یک شبکه پیوسته با هم‌افزایی و همکاری نقش خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به به اینکه شاخص‌های برنامه هفتم توسعه می‌تواند برای توسعه یک منطقه به خصوص در بخش‌های فرهنگی و دانشی موثر باشد، گفت: حوزه در سال‌های اخیر یک منظومه فکری از طرح‌ها آماده کرده که از اسناد بالادستی شروع شده و در قالب ۱۰۰ طرح برنامه‌ریزی شده است که از جمله ۱۵ برنامه در بخش امور طلاب و معیشت آنها و ۲۳ طرح در حوزه پژوهشی است.

آیت‌الله اعرافی ابراز کرد: در حوزه آموزش، ۳۹ طرح مهم و تحولی آغاز شده که از جمله آنها ۴۰۰ رشته در حوزه علوم اسلامی است که فعلاً ۱۰۰ رشته آن اجرا می‌شود.

وی از واسپاری اختیارات به مراکز استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: این مهم همراه با نظارت یک خط کلی است که مدیریت حوزه آن را دنبال می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه ارتقا پایگاه حوزه متناسب با شرایط دنیای جدید و پاسخگوی نیازهای جامعه باید باشد، گفت: درس‌های خارج فقه به صورت تخصصی، آموزش‌های مهارتی و طرح‌های امین و هجرت افزایش یافته است.

آیت‌الله اعرافی، اظهار کرد: پذیرش در حوزه شرایطی دارد که از جمله آنها شرط معدل است که طی پنج سال گذشته از ۱۴ به ۱۷ رسیده و از این شاخص کوتاه نمی‌آییم.



گزارشی از یک نشست

تعامل مسجد با مدرسه برای جذب دانش آموزان با سلیقه های گوناگون

کتاب نهج البلاغه ویژه نوجوانان رونمایی شد

شرکت  ۳۰۰ هزار دانش آموزاصفهانی در مسابقه نهج البلاغه خوانی

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است