Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله اعرافی در جمع مدیران کاشان:

مدرسه، حوزه و دانشگاه سه ضلع تحولات جامعه هستند

شناسه مطلب: 24905
زمان انتشار: پنجشنبه 22 شهریور 1403 ساعت 18:22

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: مدرسه، دانشگاه و حوزه سه ضلع تحولات جامعه هستند که باید مورد توجه برنامه‌ریزان قرار بگیرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت‌الله علیرضا اعرافی در جمع مدیران شهرستان کاشان، اظهار داشت: شرایط استعداد درخشان و نخبگان کشور را باید در برنامه توسعه مورد توجه قرار دهیم، چراکه آینده جامعه را مدرسه، دانشگاه و حوزه رقم می‌زنند.

وی افزود: همانطور که وجود امام در جامعه موثر است، وجود یک استاد برجسته هم در کشور اثربخش است و از آنجایی که جوانان مستعد سرمایه‌های اصلی جامعه هستند، لذا باید به آنها توجه کنیم و برای حفظ آنها کوشش و تلاش کنیم.

آیت‌الله اعرافی، با اشاره به اهمیت حفظ نخبگان گفت: خروجی هدفمند برای تامین نیرو و ماندگاری هدفمند برای حفظ درخشان، سیاست کلان حوزه علمیه است.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: ما به عنوان کنشگر اجتماعی باید در برابر آسیب‌های اجتماعی و فکری پاسخ‌گو باشیم و حوزه باید نقش خود را به خوبی ایفا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی اگر مهار نشوند، جامعه را از درون تهی و متزلزل می‌کند، تأکید کرد: تمامی دستگاه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش دارند و باید در یک شبکه پیوسته با هم‌افزایی و همکاری نقش خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به به اینکه شاخص‌های برنامه هفتم توسعه می‌تواند برای توسعه یک منطقه به خصوص در بخش‌های فرهنگی و دانشی موثر باشد، گفت: حوزه در سال‌های اخیر یک منظومه فکری از طرح‌ها آماده کرده که از اسناد بالادستی شروع شده و در قالب ۱۰۰ طرح برنامه‌ریزی شده است که از جمله ۱۵ برنامه در بخش امور طلاب و معیشت آنها و ۲۳ طرح در حوزه پژوهشی است.

آیت‌الله اعرافی ابراز کرد: در حوزه آموزش، ۳۹ طرح مهم و تحولی آغاز شده که از جمله آنها ۴۰۰ رشته در حوزه علوم اسلامی است که فعلاً ۱۰۰ رشته آن اجرا می‌شود.

وی از واسپاری اختیارات به مراکز استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: این مهم همراه با نظارت یک خط کلی است که مدیریت حوزه آن را دنبال می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه ارتقا پایگاه حوزه متناسب با شرایط دنیای جدید و پاسخگوی نیازهای جامعه باید باشد، گفت: درس‌های خارج فقه به صورت تخصصی، آموزش‌های مهارتی و طرح‌های امین و هجرت افزایش یافته است.

آیت‌الله اعرافی، اظهار کرد: پذیرش در حوزه شرایطی دارد که از جمله آنها شرط معدل است که طی پنج سال گذشته از ۱۴ به ۱۷ رسیده و از این شاخص کوتاه نمی‌آییم.



گزارشی از یک نشست

تعامل مسجد با مدرسه برای جذب دانش آموزان با سلیقه های گوناگون

کتاب نهج البلاغه ویژه نوجوانان رونمایی شد

شرکت  ۳۰۰ هزار دانش آموزاصفهانی در مسابقه نهج البلاغه خوانی

ما ملت امام حسینیم

امیدبخشی در دل مستضعفان از آثار توجه به ماه محرم است

به کدامین گناه!

پاسخ به چند سئوال دانش اموزی

چرا خدا رژیم صهیونیستی را گرفتار عذاب نمی‌کند

ره آورد مقاومت

اجابت آه و اشک کودکان یتیم غزه!

در پی شهاد سردارکاظمی

تسلیت مدیر حوزه های علمیه به وزیر آموزش و پرورش

کارشناس حوزوی تعلیم و تربیت بیان کرد

توصیه هایی برای تربیت فرزندان شجاع و سلحشور در شرایط جنگی

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

تقویت همکاری‌ حوزه‌علمیه و آموزش وپرورش یک ضرورت است

دیدارمسئولان مدارس علوم و معارف اسلامی با مدیرکل آموزش‌وپرورش زنجان

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش؛

هفدهمین مدرسه خیرساز آیت‌الله نورمفیدی افتتاح شد

غدیر؛ بزرگترين عيد خدا

فیلم

نشست مدیر حوزه‌ علمیه خراسان با رابطین طلاب شاغل در آموزش و پرورش

فیلم/ همایش تخصصی طلاب وظیفه آموزش و پرورش خراسان رضوی

قابل توجه فرهنگیان و دانش اموزان

مسابقه کتابخوانی «از غدیر تا ظهور» برگزار می‌شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

نقش‌آفرینی طلاب در سنگر تعلیم و تربیت قابل تقدیر است

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»