Print
Zoom In
Zoom Out

مدارس معارفی حلقه گمشده تعلیم و تربیت است

شناسه مطلب: 24859
زمان انتشار: شنبه 23 تیر 1403 ساعت 09:57

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مدارس معارف اسلامی سعادت یزد به عنوان حلقه مفقوده آموزش و پرورش یزد به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستادهمکاریها، سید علی المدرسی رئیس دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی یزد پیش از ظهر امروز در نشستی با دکتر رحیمی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد به منظور ارائه گزارش سالیانه مدارس معارف اسلامی سعادت یزد، اظهار داشت: ابعاد کیفی مدارس سعادت یزد مبتنی بر شمسه رشد در گروه سنی مقطع راهنمایی برای دختران و پسران و فرآیندهای تربیتی طی شده در کنار توجه به اصول آموزشی و تعالی بخشی علمی دانش آموزان در سال گذشته می‌باشد.

وی توجه به مدارس سعادت یزد را خواستار شد و افزود: برنامه‌های پیش روی این مدارس مبتنی بر استخراج عوامل مؤثر بر تعلیم و تربیت بر اساس شمسه رشد دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی یزد خواهد بود.

معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، ابراز کرد: شمسه رشد با محوریت اساتید متخصص در حوزه تربیتی در سال‌های گذشته تهیه شد و اکنون قابل استفاده برای حوزه‌های مختلف آموزشی و پرورشی در این دانشگاه است و نقش بسیار جدی و بی‌بدیلی را در اداره امور عرصه‌های تربیتی در مدارس سعادت یزد در سال گذشته داشته است.

المدرسی، ادامه داد: فرایندهای تعلیم و تربیت بر مبنای شمسه رشد ساماندهی، جهت گیری و بهبود بخشی می‌شود و استقبال خانواده‌ها از این مهم بسیار ارزشمند و مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اهداف کیفی و تعالی بخشی آموزشی و پرورشی دانش آموزان، اظهار کرد: مقطع راهنمایی مهم‌ترین مقطع در رابطه با هویت بخشی تربیتی نوجوان و اثربخش‌ترین مقطع در دختران و پسران نوجوان است.

معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، ادامه داد: اهداف و برنامه‌های مدارس سعادت یزد با استقبال مدیر کل آموزش و پرورش مواجه شد و وی گمشده تعلیم و تربیتی را در مجموعه سعادت دانست.

المدرسی از مصوبات این نشست را توسعه مدارس دخترانه و پسرانه سعادت یزد بیان کرد و یادآور شد: از سوی مدیر کل آموزش و پرورش توجه به شاخص‌های کیفی و تعالی بخشی آموزشی و تحصیلی دانش آموزان در این مدارس خواسته شد.

وی اظهار کرد: با همراهی و همدلی و همکاری همه دست اندرکاران، این بنای ارزشمند که با طراحی دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جدیت مسئولین مرتبط در سازمان سما به ثمر نشسته است، امیدواریم توفیقات بیشتری برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورد.

محمدکاظم رحیمی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست، با اشاره به وجود برخی مشکلات در نسل امروز، خاطرنشان کرد: مدارس معارف اسلامی سعادت یزد به عنوان حلقه مفقوده آموزش و پرورش یزد به شمار می‌رود و هرچه برای رسیدن به این اهداف تلاش کنیم کم است.

وی با تقدیر از مؤسسان مدارس سعادت یزد، تصریح کرد: باید دانش آموزان را با فرهنگ و ارزش‌های جامعه و زیست واقعی و اجتماعی آشنا کنیم.

مدیر کل آموزش وپرورش استان یزد، استقبال خانواده‌های یزدی از ثبت نام فرزندانشان در مدارس سعادت را یکی از نقاط قوت توسعه این مدارس عنوان کرد و گفت: تأمین نیروی انسانی این مدارس یکی از مطالبات به‌حق این مدارس است که در حد وسع و توانمان مشارکت می‌کنیم.

رحیمی نژاد تأکید کرد: برنامه‌های درسی مدارس سعادت براساس محتوا و چارچوب‌های درسی آموزش و پرورش باشد و در کنار آن برنامه‌های فوق برنامه و ساعت اضافه براساس اهداف مدارس سعادت دنبال شود.

مدارس معارفی سعادت یزد، حلقه گمشده تعلیم و تربیت است

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (79) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

وزیر آموزش و پرورش:

پیاده سازی سند تحول بنیادین با ریل گذاری صحیح در برنامه های درسی ممکن می شود

کتاب‌هایی برای پاسخ به پرسش‌های توحیدی دانش آموزان

مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند:

چهل و پنجمین دوره تربیت مربی کودک و نوجوان برگزار می شود

آیت الله اعرافی:

نسل جوان حاضر در آموزش و پرورش باید مورد حمایت قرار گیرد

وزیر آموزش و پرورش:

ماموریت اصلی خود را تحقق و اجرای سند تحول بنیادین می‌دانم

برگزاری دوره «دانش‌افزایی علمی اخلاقی و اجتماعی فرهنگیان» در ساوه

در مهارت خانه طلاب:

کارگاه شیوه تأسیس مدارس وابسته به حوزه علمیه آغاز شد

همراه باقافله شور و شعور

چهارده نکته ناب از مضامین زیارت اربعین

دکتر علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش شد

رئیس پژوهشکده زن و خانواده

همکاری حوزه علمیه آموزش و پرورش تهدید را به فرصت تبدیل می کند

رئیس کمیته همکاریهای گناوه؛

فضای فیزیکی مدارس مناسب با شأن دانش آموزان باشد

کارگاه آموزشی شیوه تأسیس و راهبری مدارس وابسته به حوزه علمیه

امضای تفاهم‌نامه راه اندازی مدارس وابسته به حوزه علمیه در مازندران

حجت الاسلام محسن خاکی شرح داد؛

چهار اقدام تحول‌آفرین آموزش و پرورش