Print
Zoom In
Zoom Out

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

شناسه مطلب: 24722
زمان انتشار: شنبه 26 اسفند 1402 ساعت 13:20

آیین افتتاحیه رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در مرکز تخصصی امیرالمؤمنین(ع) اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،  آیین افتتاحیه رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان با حضور حجت الاسلام والمسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سعید دسمی مسئول رشته، حجت الاسلام متوسل مدیر مرکز تخصصی امیرالمؤمنین(ع)، حجت الاسلام مصطفی دزفولی مدیر رشته تبلیغ کودک و نوجوان، اساتید و دانش پژوهان این رشته در مرکز تخصصی امیرالمؤمنین(ع) اهواز برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و والمسلمین بلادیان گفت: تمام زندگی از مرحله تولد تا مرگ همگی محل تربیت مستقیم و غیرمستقیم است. شاید کوچکترین رفتارهایی که از سوی مربی برای تربیت متربی انجام می شود در زندگی متربی تٱثیر بسیار داشته باشد و لذا رفتار و گفتار مربی مورد سوال و بازخواست الهی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: والدین، معلمان و مسئول گروه ها در مساجد همگی مربی هستند و لازم است همواره اصول تربیتی فراگرفته را ارتقاء دهند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: هرچند طلاب و روحانیون در حوزه علمیه و به جهت بهره‌مندی از اساتید مختلف و مطالعات متنوع و کسب تجربه در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اطلاعات اجمالی خوبی در مسائل تربیتی دارند لکن تحولات بشری، رشد تکنولوژی و پیچیدگی اجتماعی، ورود متخصصانه تربیتی را طلب میکند. به همین دلیل حوزه علمیه استان درصدد راه‌اندازی رشته‌های تخصصی انسانی و تربیتی است

وی بر لزوم راه اندازی رشته های تخصصی علی الخصوص رشته های مربوط به تربیت کودک و نوجوان در حوزه علمیه خوزستان تاکید کرد و گفت: امیدوارم که این رشته تخصصی با تولیت حجت الاسلام والمسلمین سعید دسمی که پشتوانه کار تربیتی کشوری دارد، نتیجه خوب و متقنی داشته باشد و به برکت موفقیت این رشته بتوانیم برای کل کشور کادر فاضل،مؤمن و انقلابی تربیت نماییم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سعید دسمی مسئول رشته تبلیغ کودک و نوجوان مرکز تخصصی امیرالمؤمنین(ع) اهواز گفت: امروز حوزه به عنوان مادر انقلاب اسلامی باید هر آنچه که برای پیشرفت انقلاب به عنوان نرم افزار لازم است را فراهم سازد.

وی افزود: حوزه ماقبل عصر امام راحل(ره) حوزه تحقیق بود ولی حوزه در عصر مابعد امام راحل(ره) از مرحله تحقیق گذشته و به مرحله تحقق و پیاده سازی رسیده است و باید در تمام عرصه های حیات بشری، اصول و مبانی را از دین استخراج کرده و به مرحله عمل برساند.

وی گفت: مسئله تربیت یک مسئله زیرساختی است یعنی هر کاری که بخواهیم انجام دهیم مبتنی بر تربیت است پس رشته تربیت یک رابطه طولی با بقیه رشته ها و مسائل جامعه دارد و در عرض آنها نمی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دسمی بیان کرد: ما آماده ایم در این رشته تولید علم کرده و در انتها به یک مدل تربیتی که جوابگوی تمامی مراکز تربیتی باشد(اعم از خانواده،آموزش و پرورش و......) برسیم. ما از دل این رشته می خواهیم کادری تربیت کنیم که هم در عرصه علمی و هم در عرصه اجرایی مسلط و حرفه ای باشد.

وی در ادامه به بیان ضرورت تشکیل این رشته در اهواز پرداخت و گفت: در اهواز منابع انسانی مستعدی برای این رشته وجود دارد چرا که رویکرد مدارس علمیه اهواز رویکرد تربیتی است همچنین مساجد اهواز به درجه ی انسان سازی رسیده اند چرا که الحمدلله ۳۰ سال است که در مساجد اهواز کار تربیتی صورت می گیرد و این شهر از ظرفیت بالایی برای کارتربیتی برخوردار است.

مسئول رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان ادامه داد: از دیگر ظرفیت های موجود برای این رشته در اهواز اساتید برجسته تربیتی موجود در اهواز است که می توان از آنها بهره کافی و وافی برد.

وی گفت: ما می خواهیم با راه اندازی و به ثمر رساندن این رشته، به مراکز تعلیم و تربیت کشور یک الگوی علمی و سند بالا دستی که پشتوانه اش تجربه عملی تربیتی سالهای قبل بوده ارائه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین دسمی ابراز داشت: ما در این رشته تربیت را از منظر دین مطالعه و به تربیت دینی خواهیم پرداخت از این رو درگیر مباحث روانشناسی غربی نخواهیم شد. ما اصرار داریم که بحث های تربیتی را در این رشته از حاق (عمق) دین بگوئیم همچنین رویکرد ما یک رویکرد حکیمانه مبتنی بر دین خواهد بود از این رو تربیت نیرو در رشته ما یک نوع تربیت ولایی خواهد بود.

وی گفت: در این رشته مباحث حول محور سه فصل تربیت، مربی و متربی مطرح می شوند همچنین در کنار کار علمی و تئوری ما در این رشته مباحث عملی نیز خواهیم داشت و مباحث نظری مطرح شده در این رشته را در مساجد و مدارس منتخب اجرایی و پیاده سازی خواهیم کرد تا نتیجه و ثمرات مباحث مشخص شود.

 

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی