Print
Zoom In
Zoom Out

با حضور نماینده ولی فقیه:

نشست قطب چهار کشوری ستاد همکاریها در تبریز برگزار شد

شناسه مطلب: 24561
زمان انتشار: دوشنبه 13 آذر 1402 ساعت 14:17

با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، نشست قطب چهار کشوری ستاد همکاریها به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر ضرورت سوق دادن پایان‌ نامه‌ها به سمت مفاد مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: پژوهش‌ها و پایان نامه‌ها در حوزه علمیه خواهران در حال پیش رفتن به سمت مبانی قرآنی، روایی و دلایل تربیتی سند تحول است.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به نقش متربیان در اصول تربیتی ادامه داد: در تربیت چند اصل داریم که اصل متربی و نقش دانش‌آموز در تربیت بسیار مهم بوده و بسیاری از مشکلات توسط خود دانش‌آموزان قابل حل است.

وی در پایان بر ضرورت بررسی نقاط قوت و ضعف طرح امین و تعیین گام‌های اساسی در این خصوص، تاکید کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی نیز در ادامه با بیان اینکه هدف غایی تعلیم و تربیت در اسلام، دستیابی انسان‌ها به مکارم اخلاق و تقرب است، اظهار کرد: با عنایت به منویات امامین انقلاب، کارسازی در عرصه فرهنگی و دینی توسط متولیان امر، ضرورتی انکارناپذیر بوده و کارسازی برای تمدن‌سازی در مدرسه اتفاق خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام روشن‌تن با اشاره به همکاری دوجانبه و مطلوب بین دستگاه تعلیم و تربیت استان و حوزه‌های علمیه، گفت: حوزه علمیه همکاری موثری با آموزش و پرورش دارد و از افرادی با سبقه تعلیم و تربیتی موثر در این خصوص بهره گرفته می‌شود.

وی در پایان بر ضرورت برگزاری دوره برای طلاب حاضر در مدارس با توجه به نیازهای احصا شده به منظور پاسخگویی به سوالات و شبهات دانش‌آموزان، اختصاص ساعت فرهنگی برای مربیان، اتخاذ تدابیری برای تهیه اقلام فرهنگی برای تشویق طلبه‌های حاضر در مدارس، تعیین شهریه هدفمند تبلیغی برای مربیان و بیمه خدمات حوزه‌های علمیه و استفاده از تسهیلات به ویژه برای مربیان خواهر، تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در نشست کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه منطقه ۴ کشوری نیز  با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در چارچوب سند تحول پیش برود و بتواند ساحت‌های شش گانه را متجلی کند؛ گفت: آثار این عمل را باید در جامعه ببینیم.

علی مطهری اضافه کرد: رسالت‌های مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تنهایی از عهده آموزش و پرورش برنمی‌آید و لازم است که از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها به ویژه شرکای تعلیم و تربیت بهره‌مند شد که حوزه‌های علمیه یکی از  مهمترین نهادها در این زمینه است.

وی ادامه داد: همراه کردن خانواده‌ها برای حل چالش های آموزشی و پرورشی بسیار ضروری است و نباید به فعالیت‌های کلاس درس اکتفا کرد. برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت نیز جزو ضرورت‌ها است تا بتوان توفیقات کشور را برای نسل جدید تبیین کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با تاکید بر لزوم حضور مبلغان در مدارس گفت: حضور مبلغین می‌تواند موجب رشد مبانی اعتقادی، قدرت بیان و رفع شبهات شود.

کلام‌الله صفری افزود: مدیریت در آموزش و پرورش در عصر حاضر در مقابل جنگ ترکیبی دشمن، بسیار سخت است و جهاد تبیین تنها راه مقابله این آسیب بوده و انتظار داریم همکارانمان در این حوزه ایفای نقش کنند؛ از این رو ضرورت دارد سایر دستگاه‌ها هم در کنار آموزش و پرورش باشند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مدارس وابسته علوم و معارف اسلامی نیاز به ارتقا و افزایش انگیزه دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی هم با اشاره به قرار گرفتن ۴۳۵ مدرسه استان در حوزه وقفی، گفت: خدمات ارزنده‌ای در حوزه وقف انجام شده است.

سید شهاب‌الدین حسینی با بیان اینکه نگاه تربیتی در آموزش و پرورش باید تقویت شود اظهار کرد: لازم است به محتوا و موضوع‌های مطرح شده در مدارس نیز توجه صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان هم در ادامه جلسه، اظهار کرد: جاری شدن تفکر تربیتی در آموزش و پرورش به نفع فرزندان ما بوده و باعث می‌شود تربیت در مسیری درست و مناسب پیش رود‌.

علی اسماعیلی با اشاره به افزایش همکاری طلبه‌ها با آموزش و پرورش این استان، گفت: ۱۰ طلبه در کل استان به طور غیررسمی مشغول بودند که این تعداد الان سه برابر شده است..

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در ادامه گفت: ما در آموزش و پرورش بر اساس اسناد بالا دستی مانند سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های کلی تحول ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم موظف به تربیت دانش‌آموزان برای حیات طیبه و مقدمه‌ساز ظهور هستیم.

سلمان محمدی ادامه داد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند به این مهم دست پیدا کند و برای اجرای راهبرد اصلی از طرف مقام عالی وزارت باید ضمن داشتن انسجام درون سازمانی، تعامل برون سازمانی نیز داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از جاهایی که می‌تواند به ما برای تربیت دانش‌آموزان بر اساس ویژگی‌های مورد انتظار سند تحول کمک کند، حوزه علمیه است‌.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان هم در بخش دیگری از این جلسه برگزاری اردوی راهیان نور را حرکتی ارزشمند عنوان و بر ضرورت توجه به کیفیت در کنار کمیت تاکید کرد.

شیدایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در پایان از وجود ۱۷ مدرسه وابسته به حوزه علمیه در این استان، خبر داد‌.

به مناسبت هفنه معلم  صورت گرفت

تجلیل دبیر ستاد همکاریها از فرزند شهید ایرانمنش / شهید ایرانمنش را بیشتر بشناسیم

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم