Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله حسینی بوشهری:

شهید مطهری؛ الگوی مناسب در مسئله آموزش و تربیت است

شناسه مطلب: 24514
زمان انتشار: شنبه 20 آبان 1402 ساعت 11:17

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شهید مطهری به عنوان یک الگوی مناسب در مسئله آموزش و تربیت است که باید بیش از پیش به این الگوها توجه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه تاریخ ایران اسلامی مملو از چهره های ارزشمند تعلم و تربیتی با رویکرد دینی است، اظهارکرد: ما باید افرادی را مثل شهید مطهری تربیت کنیم که زمانی که امتحان معقول و منقول شرکت کرده بود گفتند اگر نمره بالاتر از بیست داشتیم به شما میدادیم حیف که نمره بالاتر از بیست نداریم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نیاز کشور به نیروی انسانی کارآمد و انقلابی گفت: ما در کشور کمبود منابع انسانی داریم؛ البته نمی‌گویم نیست ولی بین آنچه هست و آنچه باید باشد فاصله زیاد است. اگر نیروهایی با انگیزه در آموزش و پرورش تربیت شوند، این افراد بعد از ورود به دانشگاه دچار خود باختگی نخواهند شد.

وی افزود: کار آموزش سختی‌های خود را دارد. اساساً تربیت کادر و نیروی مناسب آن هم در جایگاه استاد، کار ساده‌ای نیست.

امام جمعه قم ادامه داد: از مرحله گزینش گرفته تا فارغ التحصیلی و حتی زمانی که شخص در یک محیط دانشگاهی یا مراکز دیگر مشغول به خدمت می‌شود، شما همیشه این دغدغه را دارید که این نیرو آیا آنگونه که از آن انتظار می‌رفته، عمل کرده است یا خیر؟

نباید نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان تعدادی از ویژگی‌های شخصیتی پیامبر گرامی اسلام – صلی الله علیه و آله – پرداخت و خاطر نشان کرد: در حالات پیامبر گفته‌اند که «دائِمَ الفِکرَهِ ، لَیسَت لَهُ راحَه.» یعنی پیغمبر همیشه مشغول فکر و اندیشه بوده‌اند و بی‌تفاوت از کنار مسائل عبور نمی‌کردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: در جای دیگری راجع به ویژگی‌های پیامبر اکرم – صلی الله علیه و آله – آمده است «یُحَسِّنُ الْحَسَنَ وَ یُقَوِّیهِ وَ یُقَبِّحُ الْقَبِیحَ وَ یُوهِنُه.» یعنی پیغمبر اگر کار خوبی را می‌دید که در جامعه انجام شده است، آن را تحسین می‌کرد و علاوه بر تحسین، آن را تقویت می‌نمود. و کار زشت و ناپسند را تقبیح می‌کرد؛ ولی به تقبیح بسنده نمی‌کرد و پایه‌های آن کار زشت را سُست می‌نمود.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر ما بتوانیم فارغ التحصیلانی را با این شیوه و سیره نبی گرامی اسلام – صلی الله علیه وآله- تربیت کنیم، خیلی از مشکلات جامعه ما حل خواهد شد. اگر نیروهایی با انگیزه در آموزش و پرورش تربیت شوند، این افراد بعد از ورود به دانشگاه دچار خود باختگی نخواهند شد.

 



رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

حوزه علمیه، پیشرو درنوآوریهای تربیتی

اپلیکیشن «الفبای مهربانی» کاری ازدفترتبلیغات اسلامی

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است