Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله حسینی بوشهری:

شهید مطهری؛ الگوی مناسب در مسئله آموزش و تربیت است

شناسه مطلب: 24514
زمان انتشار: شنبه 20 آبان 1402 ساعت 11:17

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شهید مطهری به عنوان یک الگوی مناسب در مسئله آموزش و تربیت است که باید بیش از پیش به این الگوها توجه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه تاریخ ایران اسلامی مملو از چهره های ارزشمند تعلم و تربیتی با رویکرد دینی است، اظهارکرد: ما باید افرادی را مثل شهید مطهری تربیت کنیم که زمانی که امتحان معقول و منقول شرکت کرده بود گفتند اگر نمره بالاتر از بیست داشتیم به شما میدادیم حیف که نمره بالاتر از بیست نداریم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نیاز کشور به نیروی انسانی کارآمد و انقلابی گفت: ما در کشور کمبود منابع انسانی داریم؛ البته نمی‌گویم نیست ولی بین آنچه هست و آنچه باید باشد فاصله زیاد است. اگر نیروهایی با انگیزه در آموزش و پرورش تربیت شوند، این افراد بعد از ورود به دانشگاه دچار خود باختگی نخواهند شد.

وی افزود: کار آموزش سختی‌های خود را دارد. اساساً تربیت کادر و نیروی مناسب آن هم در جایگاه استاد، کار ساده‌ای نیست.

امام جمعه قم ادامه داد: از مرحله گزینش گرفته تا فارغ التحصیلی و حتی زمانی که شخص در یک محیط دانشگاهی یا مراکز دیگر مشغول به خدمت می‌شود، شما همیشه این دغدغه را دارید که این نیرو آیا آنگونه که از آن انتظار می‌رفته، عمل کرده است یا خیر؟

نباید نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان تعدادی از ویژگی‌های شخصیتی پیامبر گرامی اسلام – صلی الله علیه و آله – پرداخت و خاطر نشان کرد: در حالات پیامبر گفته‌اند که «دائِمَ الفِکرَهِ ، لَیسَت لَهُ راحَه.» یعنی پیغمبر همیشه مشغول فکر و اندیشه بوده‌اند و بی‌تفاوت از کنار مسائل عبور نمی‌کردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: در جای دیگری راجع به ویژگی‌های پیامبر اکرم – صلی الله علیه و آله – آمده است «یُحَسِّنُ الْحَسَنَ وَ یُقَوِّیهِ وَ یُقَبِّحُ الْقَبِیحَ وَ یُوهِنُه.» یعنی پیغمبر اگر کار خوبی را می‌دید که در جامعه انجام شده است، آن را تحسین می‌کرد و علاوه بر تحسین، آن را تقویت می‌نمود. و کار زشت و ناپسند را تقبیح می‌کرد؛ ولی به تقبیح بسنده نمی‌کرد و پایه‌های آن کار زشت را سُست می‌نمود.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر ما بتوانیم فارغ التحصیلانی را با این شیوه و سیره نبی گرامی اسلام – صلی الله علیه وآله- تربیت کنیم، خیلی از مشکلات جامعه ما حل خواهد شد. اگر نیروهایی با انگیزه در آموزش و پرورش تربیت شوند، این افراد بعد از ورود به دانشگاه دچار خود باختگی نخواهند شد.

 

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس