Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله رجبی در جمع معاونان پرورشی مراکز استانها:

خلاقیت، نوآوری و ابتکار لازمه امور پرورشی و فرهنگی است

شناسه مطلب: 24368
زمان انتشار: دوشنبه 30 مرداد 1402 ساعت 14:01

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: امر پرورش برای نظام و جامعه یک موضوع مهم و حیاتی است، لذا رسالت معاونین پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، رسالتی مهم، ارزشمند، اثرگذار و خطیر می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله محمود رجبی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه و رئیس مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با دبیران کمیته های همکاری استان های کشور (معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استانها) در سخنانی اظهار کرد: رسالت معاونین پرورشی و فرهنگی ، رسالتی مهم، حیاتی ، ارزشمند و خطیری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود:کار تعلیم و تربیت همت بلندی را می طلبد و همه کسانی که در جامعه ما دارای شخصیت بالنده و اخلاقی هستند، در واقع کسانی هستند که در نقطه تربیتی در اوج هستند.

وی افزود؛ امروز در جامعه ما و نسل جوان و نوجوان ما ابعاد مختلف اخلاقی و تربیتی وجود دارد و مورد توجه است و اگر نتوانیم به خوبی این ابعاد را تأمین کنیم، طرف مقابل ما که کارشان ایجاد خدعه، انحراف و گمراهی است و اتفاقاً از نظر علمی نیز بسیار فعالند، دست به کار بوده و کاستی ها را به نفع خود رقم می زنند.
آیت الله رجبی با اشاره به فتنه های دوران خاطرنشان کرد: اگر فتنه های دوران را بررسی کنید ، تمامی کسانیکه محور این فتنه یا همراهان این فتنه بوده اند، از نظر تربیتی، معرفتی، بینشی مشکل داشتند و این مشکلات آنها را به این مرحله رسانده است، لذا اهمیت امر پرورش و تربیت بر کسی پوشیده نیست و شما به عنوان متولیان امر امور پرورشی ، فرهنگی و تربیتی نقش بسیار پراهمیتی دارید،

وی خاطر نشان ساخت خلاقیت، نوآوری و ابتکار لازمه امور پرورشی و فرهنگی است که باید نسبت به آن با علم و دانش ورود جدی تری داشته باشید.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: شما به عنوان مسئولان پرورشی و فرهنگی باید دو نکته را مورد توجه مؤکد قراردهید، نخست؛ کتب مربوط به پرورش جوانان و اخلاق جوانان را بخوانید و به دانش آموزان معرفی کنید و سپس از خودتان غافل نشوید، اینکه یک مربی نسبت به مباحث علمی  و دانشی تربیتی مجهز و مسلط باشد بدون تردید خروجی و نتیجه را مطلوب تر رقم می زند، لذا این به روز بودن کمک می کند تا بهتر در برابر شبهات ایستادگی کرده و آن را دفع کنید، همچنین بهترین خروجی را برای مسائل اخلاقی و تربیتی داشته باشید.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه توسل به ائمه اطهار(ع) باید مورد توجه معاونین پرورشی و فرهنگی باشد، ادامه داد: این توسل می تواند در حد یک سلام و صلوات بر ائمه اطهار(ع) و به ویژه مولا و مقتدایمان امام عصر(عج) باشد که حضرت را ناظر برنامه های خود بدانیم و دعای حضرت را برای پیشبرد بهتر اهداف الهی و متعالی همراه داشته باشیم.
در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش وپرورش و دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گزارشی از روند فعالیت های ستاد همکاریها ارائه کرد.

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم