به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،وی با قدر دانی از تلاشهای معاونان پرورشی در تحقق برنامه های ستاد همکاریها گفت؛نیاز آموزش و پرورش و حوزههای علمیه به همدیگر به صورت طرفینی بوده و هر دو دستگاه احتیاج به همکاری و همیاری بیشتر با همدیگر دارند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود؛خوشبختانه همکاریها از تفاهمنامهها عبور کرده و برنامههای متعددی در جلسات مختلف در نظر گرفته شده است که هر کدام می تواند تحولات بسیار خوبی را به ارمغان داشته باشد.
دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در ادامه به بیان برخی از برنامه های در نظر گرفته شده در ستاد همکاریها پرداخت و عنوان داشت: درحال حاضر ۱۸ برنامه محوری توسط ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در مدارس کشور اجرا می شود از جمله طرح محراب به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت مساجد کشور در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان می باشد و ان شاءالله در سال تحصیلی جدید این برنامه را با جدیت با همکاری و همراهی معاونان پرورشی دنبال و حمایت خواهیم کرد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه «حضور» بیان داشت: این برنامه برای آشنایی بیشتر افراد و دانش آموزان با مفاخر حوزه و شناخت روش های تعلیم و تربیتی حوزه های علمیه میباشد و باید برای آشنایی بیشتر نسل نو با مفاخر کشور گام های موثر و بهتری برداشته شود.
وی در ادامه با اشاره به تصمیمات گرفته شده درباره کمیت و کیفیت طرح امین افزود: برخی سرفصل ها برای آموزش مبالغان طرح امین در غالب دوره ها برای تقویت کیفی مبلغان در نظر گرفته شده است که آشنایی با علوم تربیتی و فلسفه تربیت مدرسه ای، روانشناسی رشد ناظر به جنسیت و مقطع تحصیلی با تاکید بر مسائل کودک و نوجوان، مبانی، اهداف، اصول و روش های تربیت اسلامی، سیره تربیتی پیامبر اسلام و اهل بیت علیهم السلام و روش کلاس داری از جمله این سرفصل ها می باشد.
.