به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجتالاسلام حمید نیکزاد در گفتوگویی اظهار کرد: «مربیان طرح امین که از میان زبدهترین مبلغان دغدغهمند در زمینه آموزشوپرورش انتخاب میشوند در هر 2 جنبه کمّی و کیفی، رشد و ارتقاء داشته و در کنار مربیان پرورشی به تحقق ساحتهای تربیتی بهویژه در حوزه اعتقادی و دینی میپردازند.»
وی با اشاره به شیوه تامین مربیان طرح امین خاطرنشان کرد: «ستاد همکاری حوزههای علمیه و آموزشوپرورش به عنوان سیاستگذار و مجری طرح امین در سطح مدارس همسو با رویکرد تحولی مدیران آموزشوپرورش، خود را ملزم به هماهنگی بیشتر با اسناد بالادستی یعنی سیاستهای کلی ایجاد تحول در آموزشوپرورش و سند تحول بنیادین میداند و تمام برنامهها و طرحهای خود را ناظر به این مهم بازنگری کرده است.»
حجتالاسلام نیکزاد با بیان اینکه اصلاح فرآیند جذب، آموزش، ارزیابی و توانمندسازی مبلغان طرح امین از جمله اقدامات تحولی است، افزود: «کیفیت در جریان بهکارگیری مربیان طرح امین، مقدم بر کمیت قرار گرفته است.»
دبیر ستاد همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: «انجام مصاحبههای تخصصی، برگزاری آموزشهای مهارتی و سنجش آموختهها ملاک آغاز فعالیت خواهد بود ضمن آنکه پس از ارزیابیهای دورهای که توسط نظرسنجی از ذینفعان و همچنین اخذ آزمون جامع در ماههای اخیر صورت گرفت بر اساس واقعیتهای میدانی برای توانمندسازی مبلغان و جبران کاستیهای احتمالی برنامهریزی میشود.»
وی گفت: «گسترش حضور طلاب توانمند در سطح مدارس، برکات خوبی داشته و از طلاب نخبه و شاخص حوزه علمیه در بخشهای مختلف استفاده میشود و در حدود 40 برنامه مشترک همکاری بین حوزههای علمیه و آموزش و پرورش وجود دارد.»