Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر کمیته همکاریهای استان کرمان:

حضور یک هزار و 700 روحانی در مدارس استان

شناسه مطلب: 14073
زمان انتشار: سه شنبه 09 اسفند 1401 ساعت 11:57

دبیرکمیته همکاریهای استان کرمان گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ طلبه روحانی در مدارس استان مشغول فعالیت هستند و در این زمینه کرمان جزو استان‌های برتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین سیداصغر سادات‌حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان امروز، در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی بیان کرد: هشتم اسفند‌ماه سالروز تأسیس نهاد تربیتی به دست شهیدان رجایی و باهنر است و امسال با شعار «تربیت، همیشه و همه جا» انتخاب شده است.

وی با اشاره به سندتحول بنیادین آموزش و پرورش و اهمیت اجرایی شدن کامل این سند، افزود: در این سند چند رکن مهم برای تربیت در نظر گرفته شده است که خانواده، رسانه و مدرسه از ارکان مهم تربیت هستند. همه اعضای مدرسه در تربیت دانش‌آموزان نقش دارند اما وظیفه تخصصی تربیت برعهده مربیان و معاونان پرورشی است که فعالیت‌های متعدد فرهنگی و قرآنی و... را در مدارس اجرا می‌کنند. در مدارس با جمعیت کمتر از ۱۵۰ نفر مربیان پرورشی و در مدارس بالای ۱۵۰ نفر، معاونان پرورشی کار تخصصی تربیت دانش‌آموزان را پیگیری می‌کنند.

حجت الاسلام سادات‌حسینی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۴۲۴ مربی، یک‌هزار و ۳۱۰ معاون پرورشی و ۷۲۵ مشاور در سراسر استان کرمان، تصریح کرد: کمبود نیروی تخصصی در حوزه امور تربیتی وجود دارد که بخشی از این کمبود با حضور طلبه وظیفه‌ها جبران می‌شود که امسال ۱۱۵ طلبه وظیفه جذب شده‌اند. همچنین بخشی از این کمبود‌ها با به کارگیری نیروهای آموزشی با تحصیلات مرتبط، جبران می‌شود که در حال حاضر ۱۲۶ نفر از نیروهای آموزشی به کار گرفته شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و تربیتی برای دانش‌آموزان اختیاری است و هر دانش‌آموز با توجه به سلیقه خود در کارهای تربیتی شرکت می‌کند، گفت: در سطح استان ۷۳ کانون فرهنگی تربیتی وجود دارد که مباحث آموزشی مدرسه در این کانون‌ها مطرح نیست و دانش‌آموزان با توجه به علاقه شخصی در این کانون‌ها فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای پیشرفت و بازدید دانش‌آموزان از کارخانه‌های استان اظهار کرد: یکی دیگر از اردوها، برگزاری اردوهای تأثیرگذار راهیان‌نور است که اولین گروه دانش‌آموزی دختران هفتم بهمن‌ماه به مناطق عملیاتی اعزام شدند و امسال بیش از ۴ هزار و ۴۲۰ نفر از دانش‌آموزان در این اردوها شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام سادات‌حسینی در ادامه به ارائه گزارشی فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش کرمان پرداخت و گفت: در سطح استان کرمان ۳۸ دارالقرآن وجود دارد که کار تخصصی حفظ و آموزش قرآن را انجام می‌دهند. دانش‌آموزان مستعد به این درالقرآن‌ها هدایت می‌شوند تا علاوه ‌بر آموزش‌های مدرسه به‌‌صورت تخصصی از آموزش قرآن بهره‌مند شوند. مسابقاتی نیز در این حوزه‌ برگزار می‌شود که بیشترین دستاورد و رتبه‌های دانش‌آموزان استان در رشته‌های پژوهشی مانند احکام، تفسیر و انشای نماز است.

انتهای پیام

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد