به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،
نشست مجازی با اعضای هیات اندیشهورزی با هدف تبیین اهداف تشکیل این هیات و همچنین بحث پیرامون محور گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی برگزار شد.
اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش که به صورت مجازی در این نشست شرکت کرد، اظهار داشت: در مدت فعالیت در معاونت پرورشی و فرهنگی، تلاش کردیم که نظر نخبگان و افراد خط مقدم امور تربیتی را احصا کنیم. تاکنون این کار انجام شده است چراکه نیاز داریم یک گروه نخبگانی داشته باشیم تا معاونت، برخی از مسائل کلان تاثیرگذار خود را در تصمیمگیریهای آتی با افراد در میان گذاشته و نظرات آنان را اخذ کند.
وی افزود: اندیشهورزان باید ویژگیهایی مانند اهل نظر بودن، دارای خلاقیت و تجارب برتر تربیتی باشند این افراد باید دغذغه مسائل انقلابی، جهادی و تربیتی داشته باشند.
باقرزاده بیان کرد: میتوان با به اشتراک گذاشتن نظرات این گروه، دغدغهها و برنامههای آتی معاونت را جمعبندی و آنان را احصا کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: افراد اندیشهورز باید دغدغه این را داشته باشند که اگر معلمی یا مربی نکتهای دارند، جمعبندی کنند و به اطلاع ما برسانند. این افراد یک پل ارتباطی و تنها گروه محتوای علمی و نظری اندیشهای در استانها هستند.
وی ادامه داد: یکی از مسایل کلان که در فضای تربیتی احصا شده این است که دانشآموزان باید هویت تربیتی داشته باشند باید هویت ایرانی، اسلامی و حتی هویت جنسیتی بین دانشآموزان تقویت و بازسازی شود.
وی همچنین ادامه داد: شبکهسازی افراد بسیار مهم است. باید شبکه منسجمی از افراد را شناسایی کنیم تا بتوانند در مدارس کار تاثیرگذار، عمیق و کار فرهنگی انجام دهند.
رضا قمرزاده، مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه بیان کرد: تشکیل هیات اندیشهورز از مربیان و معلمان به عنوان بازوان معاونت در رصد و تحلیل مسائل کمککننده است و این هیات میتواند در سیاستگذاری و برنامهریزی مسائل نیز موثر باشد.
وی همچنین تاکید کرد: این شبکه کمک میکند که به نظام مسائل دسترسی پیدا کنیم.
گفتنی است این جلسه با حضور علی مهدویخواه، رضا قمرزاده و اسماعیل بحریزاده، مشاوران معاون پرورشی و فرهنگی و سعید دهنوی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد.
همچنین در پایان این نشست، افراد اندیشهورز به بیان نقطهنظرات خود پیرامون برنامههای مختلف پرداختند.