Print
Zoom In
Zoom Out

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان باید هویت تربیتی داشته باشند

شناسه مطلب: 14045
زمان انتشار: يكشنبه 30 بهمن 1401 ساعت 09:26

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت یکی از مسایل کلان که در فضای تربیتی احصا شده این است که دانش‌آموزان باید هویت تربیتی داشته باشند، باید هویت ایرانی و اسلامی و حتی هویت جنسیتی بین دانش‌آموزان تقویت و بازسازی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،

نشست مجازی با اعضای هیات اندیشه‌ورزی با هدف تبیین اهداف تشکیل این هیات و همچنین بحث پیرامون محور گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی برگزار شد.

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش که به صورت مجازی در این نشست شرکت کرد، اظهار داشت: در مدت فعالیت در معاونت پرورشی و فرهنگی، تلاش کردیم که نظر نخبگان و افراد خط مقدم امور تربیتی را احصا کنیم. تاکنون این کار انجام شده است چراکه نیاز داریم یک گروه نخبگانی داشته باشیم تا معاونت، برخی از مسائل کلان تاثیرگذار خود را در تصمیم‌گیری‌های آتی با افراد در میان گذاشته و نظرات آنان را اخذ کند.

وی افزود: اندیشه‌ورزان باید ویژگی‌هایی مانند اهل نظر بودن، دارای خلاقیت و تجارب برتر تربیتی باشند این افراد باید دغذغه مسائل انقلابی، جهادی و تربیتی داشته باشند.

باقرزاده بیان کرد: می‌توان با به اشتراک گذاشتن نظرات این گروه، دغدغه‌ها و برنامه‌های آتی معاونت را جمع‌بندی و آنان را احصا کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: افراد اندیشه‌ورز باید دغدغه این را داشته باشند که اگر معلمی یا مربی نکته‌ای دارند، جمع‌بندی کنند و به اطلاع ما برسانند. این افراد یک پل ارتباطی و تنها گروه محتوای علمی و نظری اندیشه‌ای در استان‌ها هستند.

وی ادامه داد: یکی از مسایل کلان که در فضای تربیتی احصا شده این است که دانش‌آموزان باید هویت تربیتی داشته باشند باید هویت ایرانی، اسلامی و حتی هویت جنسیتی بین دانش‌آموزان تقویت و بازسازی شود.

وی همچنین ادامه داد: شبکه‌سازی افراد بسیار مهم است. باید شبکه منسجمی از افراد را شناسایی کنیم تا بتوانند در مدارس کار تاثیرگذار، عمیق و کار فرهنگی انجام دهند.

رضا قمرزاده، مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه بیان کرد: تشکیل هیات اندیشه‌ورز از مربیان و معلمان به عنوان بازوان معاونت در رصد و تحلیل مسائل کمک‌کننده است و این هیات می‌تواند در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مسائل نیز موثر باشد.

وی همچنین تاکید کرد: این شبکه کمک می‌کند که به نظام مسائل دسترسی پیدا کنیم.

گفتنی است این جلسه با حضور علی مهدوی‌خواه، رضا قمرزاده و اسماعیل بحری‌زاده، مشاوران معاون پرورشی و فرهنگی و سعید دهنوی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

همچنین در پایان این نشست، افراد اندیشه‌ورز به بیان نقطه‌نظرات خود پیرامون برنامه‌های مختلف پرداختند‌.

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش