Print
Zoom In
Zoom Out

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خبر داد:

۴۰ رشته جدید حوزوی پیرامون آموزش و پرورش طراحی کرده‌ایم

شناسه مطلب: 13964
زمان انتشار: يكشنبه 25 دی 1401 ساعت 12:50

معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: در دوره جدید مدیریت حوزه‌های علمیه درختواره دانشی با بیش از ۴۰۰ رشته، مقطع و گرایش طراحی کرده‌ایم که قریب به ۴۰ رشته آن پیرامون آموزش و پرورش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد، معاون آموزش حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: امروز برای هر چه توانمندتر شدن طلاب در عرصه تعلیم و تربیت و مباحث مربوط به آموزش و پرورش و آمادگی حضور در آزمون‌های استخدامی مرتبط، علاوه بر دوره‌ها و آموزش‌های تخصصی، مرکز تربیت مبلغِ معلم معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه در درختواره دانشی حوزه‌های علمیه بیش از چهارصد رشته علمی تعریف کرده‌ایم که در همین دوره کرونا، تدوین آن تمام شد. در این میان بین ۳۰ تا ۴۰ رشته به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مرتبط با آموزش و پرورش است که دبیری و تربیت مدیر نمونه‌ای از آن است.

وی ادامه داد: ما برای آمادگی هرچه بیشتر حضور طلاب علاقه‌مند در آموزش و پرورش و موفقیت در آزمون‌های مرتبط درصدد سرفصل نویسی رشته‌های تعریف شده هستیم که برخی در حال انجام و برخی برای اجرا رفته است.

رستم‌نژاد به فعالیت ستاد همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این ستاد در فعالیت‌های دوره جدید مدیریت حوزه‌های علمیه، اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه کرده است و شش سال از این اتفاق می‌گذرد و هم‌اکنون موارد مورد تفاهم در برنامه‌ای ۵ ساله تدوین شده که پیش از این سابقه نداشته است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه به برش‌های یکساله همکاری این دو نهاد اشاره کرد و گفت: در ذیل این برنامه ۵ ساله، شاهد برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و یکساله هستیم که فعالیت‌های یکساله مشترک ترسیم شده است.

استاد حوزه‌ علمیه بیان کرد: اینکه برنامه و نقشه راهی وجود دارد که بگوید سال بعد چکار کنیم و تا چه مرحله‌ای پیش برویم، این اتفاقی بود که در همین دوره اتفاق افتاد و نشان دهنده آن است که ما حرکت‌مان به سمت ارتقا و تکامل است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به حضور طلاب مستعد و آموزش دیده در آموزش و پرورش گفت: این موضوع که از اهمیت بالایی برخوردار است طی یکی دو سال اخیر رونق خوبی گرفته و تقریبا بی‌سابقه بوده است و این یک نمونه از موضوعات همکاری بین این دو نهاد علمی و دانشی است که اتفاق افتاده و نشان می‌دهد که مسیر، مسیر موفقیت است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه تصریح کرد: ایام کرونا و عدم ارتباط میان دانش‌آموزان، مدرسه و معلم، همچنین برگزاری جلسات مجازی و انتقال بستر آموزش از حقیقی به مجازی آسیب‎ها و اسباب خودش را دارد و حال که در ایام پساکرونا به‌سر می‌بریم باید بیش از پیش به همدلی، تعامل و هم‌افزایی اهتمام داشته باشیم. اغتشاشات درس بزرگی به ما داد و آن توجه بیش از پیش به نسل جدید است.



در کرمان

دوره آموزشی اردو داری مربیان کودک و نوجوان

در راستای هدایت تحصیلی

تصاویر/ حضور اساتید حوزه علمیه شاهین‌دژ در مدارس آموزش و پرورش

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»

معاون وزیرآموزش و پرورش دردیداربا آیات حسینی بوشهری واعرافی

استعدادهای برتر باید در مسیر حل مسائل راهبردی کشور قرارگیرند/ به دنبال تربیت نخبه‌ای هستیم عمیق بیندیشد و متعهدانه عمل کند

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس سمپاد

کشوربیش ازهرجای دیگربه استعدادهای برتر نیاز دارد.

در دیدار رئیس سازمان ملی استعداهای درخشان:

تقدیرآیت الله اعرافی ازتوجه رئیس جمهوربه آموزش و پرورش

گزارش تصویری

همایش تخصصی طلاب شاغل در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان مشهد

رئیس بنیاد نهج البلاغه خبر داد

  شرکت ۳۰۰هزار دانش آموز در طرح فراگیر "قرار نهج البلاغه "

در کرمان

دوره آموزشی اردو داری مربیان کودک و نوجوان

درقم برگزارشد

دوره توانمندسازی طلاب در پاسخ به شبهات اعتقادی

عضو شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها:

تحقق تربیت تراز انقلاب اسلامی، نیازمند طرح‌های تازه است

مدیرحوزه های علمیه

ارتباط و تعامل  چشمگیر روحانیون با دانش‌آموزان از مهم‌ترین جلوه‌های تبلیغ حوزه علمیه است

درکتاب آموزشی احکام دختران بخوانید

نگاهی متفاوت برای آشنایی دختران با احکام شرعی

دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش

خدمات رئیس جمهور شهید تا سالیان متمادی در کشور جاری و ساری خواهد بود.

امام جمعه همدان:

مبلغ طرح امینی موفق است که ملجا همه دانش‌آموزان باشد

به همت نشر معارف

کتاب «شیخ بهایی» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شد

در حاشیه دیدار با معلمان و فرهنگیان

تفقد رهبرمعظم انقلاب ازافتخارآفرینان کاروان دانش‌آموزی امید ایران