Print
Zoom In
Zoom Out

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خبر داد:

۴۰ رشته جدید حوزوی پیرامون آموزش و پرورش طراحی کرده‌ایم

شناسه مطلب: 13964
زمان انتشار: يكشنبه 25 دی 1401 ساعت 12:50

معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: در دوره جدید مدیریت حوزه‌های علمیه درختواره دانشی با بیش از ۴۰۰ رشته، مقطع و گرایش طراحی کرده‌ایم که قریب به ۴۰ رشته آن پیرامون آموزش و پرورش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد، معاون آموزش حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: امروز برای هر چه توانمندتر شدن طلاب در عرصه تعلیم و تربیت و مباحث مربوط به آموزش و پرورش و آمادگی حضور در آزمون‌های استخدامی مرتبط، علاوه بر دوره‌ها و آموزش‌های تخصصی، مرکز تربیت مبلغِ معلم معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه در درختواره دانشی حوزه‌های علمیه بیش از چهارصد رشته علمی تعریف کرده‌ایم که در همین دوره کرونا، تدوین آن تمام شد. در این میان بین ۳۰ تا ۴۰ رشته به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مرتبط با آموزش و پرورش است که دبیری و تربیت مدیر نمونه‌ای از آن است.

وی ادامه داد: ما برای آمادگی هرچه بیشتر حضور طلاب علاقه‌مند در آموزش و پرورش و موفقیت در آزمون‌های مرتبط درصدد سرفصل نویسی رشته‌های تعریف شده هستیم که برخی در حال انجام و برخی برای اجرا رفته است.

رستم‌نژاد به فعالیت ستاد همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این ستاد در فعالیت‌های دوره جدید مدیریت حوزه‌های علمیه، اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه کرده است و شش سال از این اتفاق می‌گذرد و هم‌اکنون موارد مورد تفاهم در برنامه‌ای ۵ ساله تدوین شده که پیش از این سابقه نداشته است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه به برش‌های یکساله همکاری این دو نهاد اشاره کرد و گفت: در ذیل این برنامه ۵ ساله، شاهد برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و یکساله هستیم که فعالیت‌های یکساله مشترک ترسیم شده است.

استاد حوزه‌ علمیه بیان کرد: اینکه برنامه و نقشه راهی وجود دارد که بگوید سال بعد چکار کنیم و تا چه مرحله‌ای پیش برویم، این اتفاقی بود که در همین دوره اتفاق افتاد و نشان دهنده آن است که ما حرکت‌مان به سمت ارتقا و تکامل است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به حضور طلاب مستعد و آموزش دیده در آموزش و پرورش گفت: این موضوع که از اهمیت بالایی برخوردار است طی یکی دو سال اخیر رونق خوبی گرفته و تقریبا بی‌سابقه بوده است و این یک نمونه از موضوعات همکاری بین این دو نهاد علمی و دانشی است که اتفاق افتاده و نشان می‌دهد که مسیر، مسیر موفقیت است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه تصریح کرد: ایام کرونا و عدم ارتباط میان دانش‌آموزان، مدرسه و معلم، همچنین برگزاری جلسات مجازی و انتقال بستر آموزش از حقیقی به مجازی آسیب‎ها و اسباب خودش را دارد و حال که در ایام پساکرونا به‌سر می‌بریم باید بیش از پیش به همدلی، تعامل و هم‌افزایی اهتمام داشته باشیم. اغتشاشات درس بزرگی به ما داد و آن توجه بیش از پیش به نسل جدید است.



آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تفاهم نامه های ستاد همکاریها از آغاز تاکنون

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)

در دوره دانش‌افزایی طلاب آموزش ‌وپرورش

تاکیدامام جمعه قزوین بر تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تفاهم نامه های ستاد همکاریها از آغاز تاکنون

به مناسبت آغازامامت حضرت ولیعصر(عج)

درمحضرغایب حاضر/ ازهمه خبرهاى شما آگاهيم!

موشن گرافی نماز / قسمت اول ؛بیمه واقعی

دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند؛

چهل و ششمین دوره تربیت مربی کودک و نوجوان

فعالیت‌های تبلیغی مدرسه امام صادق(ع) در مدارس شهر تهران

استاندار سمنان در ششمین اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی تأکید کرد؛

لزوم اهمیت ارتباط با خدا و اقامه نماز/ حسرت یک نماز پس از ۴۰ سال

نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه سمنان 

آموزش و پرورش کلید نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و ارزش‌های اسلامی در جامعه است