Print
Zoom In
Zoom Out

تجدید میثاق فرهنگیان استان قم با امام عصر (عج)

شناسه مطلب: 13941
زمان انتشار: شنبه 17 دی 1401 ساعت 10:05

همایش عهد جانان تجدید بیعت فرهنگیان و طلاب طرح امین استان قم با حضرت ولی عصر امام زمان(عج) در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،همایش عهد جانان تجدید بیعت فرهنگیان و طلاب طرح امین استان قم با حضرت ولی عصر امام زمان(عج) در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این همایش خانوادگی که با استقبال پرشور فرهنگیان و طلاب طرح امین استان قم همراه بود، اداره کل آموزش وپرورش استان قم، ستاد بزرگداشت دهه مهدویت، معاونت تبلیغ حوزه‌ علمیه قم و معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران مشارکت داشتند.

بر اساس این گزارش: سخنرانی علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، حجت الاسلام مهدی حسین آبادی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران و سخنرانی میهمان ویژه این همایش معنوی حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، قائم مقام حوزه های علمیه در امور استان ها بود.

این مراسم که هزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) برگزار شد،اجرای نوحه خوانی توسط سیدعلی حسینی نژاد، اجرای تواشیح، تقدیر از برترین خادمیاران رضوی همچنین تجلیل از مقام شامخ مادر شهید مجید عسکری جمکرانی دیگر برنامه های همایش عهد و بیعت فرهنگیان استان قم با امام زمان(عج) بود.

قرائت میثاق نامه فرهنگیان با امام عصر(عج) و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر پایان بخش این مراسم فرهنگی و معنوی بود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد امینیان معاون آموزش و پرورش استان قم نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ‌‌قم ‌با اشاره فرمایشات مرحوم علامه طباطبایی(ره) در ذیل آیه «إِنَّ إِلَیْنَا إِیَابَهُمْ» اظهار داشت: حساب و کتاب هر امتی به ویژه امروز با امام آن امت خواهد بود در دوران سخت غیبت که با فتنه های متعددی از پس و پیش مواجه هستیم بحث تجدید بیعت با امام زمانمان بسیار مهم است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم مقدمه ی بیعت با حضرت حجت را امام شناسی و ابراز محبت به ایشان دانست و تصریح کرد: جامعه امروز ما به شدت نیازمند اطاعت و ابراز محبت به امام عصر(عج) است همانطور که بیعت با امام در زمان های مختلف به اشکال مختلفی رخ داده امروز هم می تواند در قالب تجمعات مردمی و اعلام بیعت صورت بگیرد.

وی فرصت همایش های این چنینی را غنیمت شمرد و افزود: در چنین جمع های دوستانه ای قطعا معرفت ما نسبت به امام زمانمان افزایش خواهد یافت در ثانی پایبندی به عهد با امام برای مردم، برکات بسیاری خواهد داشت.

به‌گفته حجت الاسلام امینیان هماهنگی های لازم برای اجرای طرح مذکور طی جلسات متعددی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون محترم تبلیغ حوزه علمیه، معاونین محترم پرورشی نواحی و مسؤلین محترم تشکل های دانش آموزی و رابطین طرح امین صورت گرفت.

وی پیرامون مسائل و جزئیات طرح یادآور شد: همایش «عهد جانان» در آستانه قیام مردم قم در روز 19 دی به منظور تجدید بیعت فرهنگیان با امام زمان (عج) و امام خامنه ای از سوی اداره کل آموزش و پرورش و همکاری مجموعه ی فرهنگی مسجد مقدس جمکران و دبیرخانه عهد جانان در روز جمعه 16 دی ماه در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

این مسئول فرهنگی حضور کودکان در مهد کودک مهدوی و نمایشگاه انتظار ویژه نوجوانان را از برنامه های جانبی این همایش خانوادگی اعلام کرد و گفت: سخنران این همایش حجت الاسلام والمسلمین ملکی و مداح برنامه سید علی حسینی نژاد خواهد بود که در حاشیه مراسم برنامه های متنوعی چون تجلیل از برگزیدگان برنامه های خادم یاران رضوی در تابستان امسال را نیز خواهیم د‌اشت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»