به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،مدیر کل آمورش و پروش استان قم، در جمع رابطان کميته های استاني ستادهمکاریها های حوزه علميه و آموزش و پرورش گفت؛خوشبختانه همه ارکان آموزش و پرورش از مدرسه گرفته تا عالی ترين مقام اجرایی و سیاست گذاری و نيز حوزه های علميه و حتی جامعه هدف که والدین و دانش آموزان باشند به اين نتيجه رسیده اند که برای تربیت دانش آموز تراز اسلام ناب، نیازمند همکاری حوزه علميه و نهاد رسمی تعليم و تربيت کشور هستیم .
علیرضا رحیمی با بيان اينکه استقبال از برنامه های همکاریها در چند سال اخیر، اميد بخش و ثمر دار است گفت؛ لازمه توسعه اين امر، بهره گيري از منبع وحی و أهل بيت عليهم السلام است که تعلیم و تربیت توام با شناخت حقایق دین و انسانیت را رقم میزند.
وی با اشاره به نقش رابطان کميته های استاني ستادهمکاریها گفت؛ برای رسیدن به برنامه های فاخر با بهره از امام حسن مجتبی علیه السلام، گذشته ها را جوري بشناسیم که گويا در آن زندگی کرده ایم.
مدیر کل آمورش و پروش استان قم با انتقاد از کنکور محور بودن نظام آموزشی دوران دبیرستان گفت؛در شرایطی که همه تلاش دشمن منحرف کردن اذهان برای دوری از اخلاق و معنویت است، ايجاد فرصت تربیتی بايد کمتر از آموزشی نباشد که متأسفانه این مهم ديده نشده و اميد واریم بتوانيم اصلاح کنیم.
رحيمي با بیان گزارشی از نحوه حضور مبلغین در مدرسه گفت؛ممکن است اعزام های مختلفی از طریق نهادهای حوزوی و دینی داشته باشیم که به نظرم آموزش و پرورش ظرفیت همه این اعزام ها را دارد.
مدیر کل آمورش و پروش قم خاطرنشان ساخت: براي فاصله انداختن دانش آموزان با فضای مجازی، طرح هر مدرسه یک روحانی در ايام تابستان در قم اجرا شد و در اين خصوص بیش از سه هزار طلبه خواهر و برادر را مصاحبه و گزینش کردیم و براي آنان دوره های توانمند سازی گذاشتیم. خوشبختانه توفیقات قابل قبولی را به دست آوردیم.
وی گفت؛ نگاه تحولی درهمکاریها نیازمند آموزش ها و توانمندسازیطلاب و روحانیون فعال در این عرصه است که امیدواریم در دور جدید شاهد رونق بیش از گذشته آن باشیم .
رحیمی گفت؛ نظام آموزشی کشور باید از حوزه علميه الگو بگيرد زيرا اين نظام شعار و عمل را توامان در بر دارد و تنها به آموزش صرف توجه نکرده و تعلیم تربیت مورد نظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مستلزم این گونه نظامي است.
وی تصریح کرد: جهاد تبیین که مورد تاکید قرار گرفته یعنی واقع بینی و اینکه سفیدی ها و نقاط قوت را نشان دهیم نه اینکه نقطه ضعف ها گفته شود زیرا موجب ناامیدی بخصوص در نسل جوان دانش آموز می شود.
رحیمی تأکید کرد: دانش آموزان، ورودی فکری خوبی از جهت نقاط مثبت ندارند و نمیتوانیم انتظار خروجی خوب از آنان داشته باشیم باید خوراک فکری و فرهنگی مناسبی برای دانش آموزان و نسل جوان تامین کنیم تا باورها تقویت شود و دشمنان این نقطه ضعف را فهمیدهاند و از طریق فضای مجازی انواع خوراک فکری نامناسب را به راحتی در اختیار جوانان قرار می دهند و ما باید قبل از دشمنان، اقدام کنیم.