Print
Zoom In
Zoom Out

معاون آموزش مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه:

دانش آموزان در تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی دارای نقش محوری هستند

شناسه مطلب: 13752
زمان انتشار: جمعه 13 آبان 1401 ساعت 08:00

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به نقش دانش آموزان در تثبیت و تداوم انقلاب، گفت: باید به این مسأله واقف باشیم که دانش‌آموزان همان گونه که در پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری آن نقش بسزایی داشتند، در تثبیت و تداوم آن نیز دارای نقش محوری هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام علی جباری، معاون آموزش مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه در گفت‌وگویی، اظهار داشت: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، سه رویداد متفاوت رخ داده در این روز هستند اما هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی و تداوم مسیر انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا کردند.

وی ادامه داد: معیار و ملاک هر سه رویداد و رخداد ذکر شده، مبارزه با استکبار و عوامل آن بود و به همین دلیل، این روز «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده شد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه بدون شک، دانش آموزان آگاه و رشید در مبارزه با استکبار، همیشه نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده‌اند، افزود: این عزیزان بودند که در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ از آیینه احساس و شعور مردم انقلابی و مسلمان ایران غبار برگرفتند و هویت مسلمانی، خوداتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان با شعارهای کوبنده و مشت‌های گره خورده، پایه‌های حکومت مزدور پهلوی را سست کردند و لرزه بر اندام زمام داران کاخ‌های کفر انداخته و با قیام و رشادت خویش، به مستضعفان یاد دادند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته خود، باید با ستمگران جهانی مبارزه کنند.

حجت الاسلام جباری تأکید کرد: پیام روز ۱۳ آبان به مسلمانان این می‌تواند باشد که تنها در پیش گاه خدا و دین ناب محمدی سر تعظیم فرود آورند و تا همیشه در برابر ظلم و زورگویی ابرقدرت‌ها سرتسلیم فرود نیاورند و لذا ۱۳ آبان اثبات کرد که دیوار ستم، شکستنی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش دانش آموزان در تثبیت و تداوم انقلاب، تصریح کرد: باید به این مسأله واقف باشیم که دانش‌آموزان همان گونه که در پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری آن نقش بسزایی داشتند، در تثبیت و تداوم آن نیز دارای نقش محوری هستند.

وی افزود: دانش آموزان پس از انقلاب ‌در طول جنگ تحمیلی برای دفاع از کیان اسلام جنگیدند، به طوری که بیش از ۵۵۰ هزار دانش آموز بسیجی در جنگ شرکت کرده که بیش از ۳۶هزار تَن شهید و ۲ هزار و ۸۵۳ تَن مفقود الاثر و جانباز و ۲ هزار و ۴۳۳ تَن نیز آزاده در این راه تقدیم دفاع از وطن کرده‌اند.

حجت الاسلام جباری گفت: حضور دانش آموزان و فداکاری‌های آنها در روزهای منتهی به انقلاب و جنگ تحمیلی توطئه دشمنان را خنثی کرد و از این رو توجه جدی به دانش آموزان و فراهم کردن زمینه‌های پیشرفت همه جانبه‌ آنان تضمینی برای پیشرفت انقلاب اسلامی و تحقق اهداف آن است و بدون همراهی آنان دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی امکان پذیر نخواهد بود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی