Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست خبری؛

چاپ ۱۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب درسی/ تغییرات در ۲۰۰ عنوان کتاب درسی

شناسه مطلب: 13629
زمان انتشار: سه شنبه 22 شهریور 1401 ساعت 12:54

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به تشریح برنامه‌های این سازمان پرداخت و گفت: تاکنون ۱۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب درسی سفارش چاپ داده‌ایم که فرایند چاپ از مهر ۱۴۰۰ شروع شده است و از ۱۰ شهریور نیز توزیع کتاب‌ها از مناطق به مدارس آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نخستین نشست خبری خود که در این سازمان برگزار شد به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پرداخت و اظهار کرد: رویکردها و سیاست‌های کلی سازمان با توجه به تعامل جدی با دیگر حوزه‌های ستادی وزارتخانه؛ توجه به تحولات اجتماعی جامعه و حمایت از تولیدات داخلی و عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در این خصوص؛ مباحث اصلی بود که رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این نشست مطرح کرد.

چارچوب سیاست‌ها و مأموریت‌های سازمانی؛ تعامل اثربخش با حوزه‌های ستادی مانند دانشگاه فرهنگیان، معاونت ابتدایی، معاونت پرورشی و فرهنگی، معاونت متوسطه و دیگر حوزه‌ها؛ آموزش ترکیبی؛ همسان‌سازی آموزش متناسب با زیست‌بوم پساکرونا؛ مشارکت‌پذیری حداکثری ذینفعان در فرایند تألیف کتاب‌های درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری؛ بهره‌گیری از توان و ظرفیت معلمان و پیشکسوتان و به‌طورکلی همه کارشناسان تعلیم و تربیت؛ توجه به حمایت از اجرا و اشاعه برنامه درسی ملی؛ از دیگر مواردی بود که در این نشست تشریح شدند.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اجتماعی سازی و تهیه پیوست‌های عملیاتی سازی اجرای اسناد تحولی در مدارس؛ تکالیف ارائه‌شده از سوی اسناد بالادستی در این حوزه فعالیتی؛ فرایند تهیه و تدوین بسته‌های تربیت و یادگیری؛ را تشریح کرد.

لطیفی با اشاره به انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه صورت گرفته با دو شرکت داخلی به‌منظور تهیه کاغذ و مقوای جلد کتاب‌های درسی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری بیان داشت: طبق تفاهم صورت گرفته و به‌منظور بهره‌گیری از توان و ظرفیت شرکت‌های داخلی و حمایت از آن‌ها، قرار است۳۰ هزار تن کاغذ تحریرکتاب‌ها و همچنین تمام مقوای جلد کتاب‌ها توسط این شرکت‌ها تهیه شود و سال آینده به دست دانش آموزان این مرزوبوم برسد.

وی گزارش کاملی از وضعیت ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲؛ فرایند چاپ و توزیع کتاب‌ها؛ میزان ثبت‌نام دانش آموزان در سامانه توزیع کتاب‌ها ارائه کرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به بهسازی و روزآمدسازی محتوای کتاب‌های درسی اشاره کرد و افزود: این برنامه باهدف ایجاد زمینه ارتقاء دانش ملی برای نسل‌های آینده و بنیان نهادن زیرساخت‌های علمی کشور و تحول در آن و به‌طورکلی تربیت و پرورش نسل‌های آینده است. همه این اقدامات پیرو منویات رهبر معظم انقلاب است که تأکید داشتند نقطه عطف تحول در محتوای کتاب‌های درسی برای دهه پیش رو است.

طرحواره امتداد برنامه درسی تا سطح مدرسه متمرکز بر ترجمه اسناد بالادستی جهت عملیات سازی مورد دیگری بود که لطیفی آن را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیشروی سازمان برشمرد و گفت: این طرحواره در هشت گام تهیه شده و تعدادی از خرده پروژه‌ها را درون خود دارد که اقدامی ارزشمند است.

بازنگری جدول عناوین درسی؛ بازطراحی دوره‌های تحصیلی؛ آغاز فرایند نگارش بسته‌های تربیت و یادگیری از دیگر توضیحات ارائه‌شده در این نشست بود.

آیت‌ الله اعرافی در جمع خیرین مدرسه ساز:

آموزش و پرورش هسته اصلی و کانون تربیت و آینده سازی است

با حضور وزیر و مشاور وزیر

میز خدمت آموزش و پرورش در نماز جمعه تهران برپا شد

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (75) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

بارویکرد دانش آموزی

کتاب "سفیر محبت" منتشر شد

دهمین دوره توانمندسازی طلاب امین شهرستان‌های تهران برگزار شد

درقم برگزارشد

آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های «پرسش و پاسخ دانش آموزی» با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

تصاویر/ رونمایی از دوره ۵ جلدی کتاب «پرسش و پاسخ های دانش آموزی»

با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

از مجموعه کتاب‌های "پرسش و پاسخ دانش آموزی" رونمایی شد

وزیر آموزش و پرورش:

راه رسیدن به قله؛ تربیت دانش آموزان فکور و چند ساحتی نه تست زن!

گفتاری از آیت الله العظمی جوادی آملی

چرا بهای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها بهشت است

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «پرسش و پاسخ‌های دانش‌آموزی(اخلاق)» روانه بازار نشر شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف خبر داد:

برگزاری جشن تکلیف ۵ هزار دختر نومکلف در حرم بانوی کرامت

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)؛

شعبه ای ازشفاخانه اهل بیت علیهم السلام

زیارت نامه حضرت معصومه(س) و شاخص‌های حیات طیبه

رضامراد صحرایی در دیدار با خانواده شهید عسگری جمکرانی:

۱۳۷۴ فرزند شهید در مدارس شاهد کشور تحصیل می‌کنند/امروز اصلی ترین قدرت فرهنگی ما شهدا هستند