Print
Zoom In
Zoom Out

دیدار دبیر ستاد همکاریها با رئیس مرکز ارتباطات دولت با حوزه و روحانیت

شناسه مطلب: 13608
زمان انتشار: دوشنبه 14 شهریور 1401 ساعت 15:36

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با حجت الاسلام ابوالقاسمی رئیس مرکز ارتباطات دولت با حوزه و روحانیت دیدار کرد

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،در این دیدار حجت الاسلام حمید نیکزد با تشریح و معرفی ماموریت های ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت؛ستاد همکاریها پس از حدود دودهه فعالیت اثر گذار، منشا خدمات فرهنگی و مذهبی قابل قبولی در دستگاه تعلیم و تربیت شده و این ستاد با محوریت مدیرحوزه های علمیه و وزیر آموزش و پرورش به عنوان رؤسای عالی ،معاونت ها و مراکز، هر دو مجموعه را برای راهبری و کمک به اجرای برنامه های مصوب، موظف نموده اند.

وی افزود؛ کمک به توانمند سازی روحانیون مرتبط با آموزش و پرورش ،برگزاری کارگاه های توانمند سازی معلمان  و روحانیون برای  پاسخ گویی به نیاز های متفاوت دانش آموزان،برگزاری گردهم آیی ها و .. از برنامه های ستاد همکاریها جهت تقویت حضور روحانیت در آموزش و پرورش است.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش بیان داشت ؛ همه تلاش خودرا جهت تسهیل ورود روحانیون وتوسعه استقرار روحانی در مدارس جهت تداوم تبلیغ دانش آموزی ، ادامه طرح تبلیغی امین، ایجاد مدارس خاص بومی به تناسب شرایط فرهنگی و مذهبی مناطق و توسعه مدارس علوم ومعارف اسلامی به کار خواهیم بست.

وی ایجاد پیوند مدرسه و مسجد را از طرح های راهبردی این ستاد و معاونت فرهنگی و پرورشی وزرات آموزش و پرورش دانست و بیان داشت؛ با ترکیبی که اعضای کمیته های همکاری در صف و ستاد دارد، تقریبا همه ادارات مرتبط با فرهنگ و دین اعم از مدیران ارشد حوزه و آموزش و پرورش تا نمایندگان ولی فقیه در استانها ،مدیران استانی حوزه های علمیه برادران و خواهران ، سازمان تبلیغات اسلامی،ادارات کل آموزش و پرورش و... همه دست به دست هم داده است تا فصل جدیدی از همکاریهای اثر گذار این دو نهاد کلان کشوری برای تربیت دینی رقم بخورد.

حجت الاسلام نیکزاد،ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش را یکی از سنگرهای موثر برای مقابله با دشمن در جنگ نرم  دانست و خاطرنشان ساخت؛ این ستاد بستر خوبی را برای جریان تبلیغی موثر در حوزه دین و تربیت دینی فراهم کرده و امیدواریم در دور جدید با فراهم ساختن زمینه حضور روحانیت بیش از گذشته در مبارزه با جنگ نرم دشمن موفق شویم.

وی خاطر نشان ساخت؛ نقش مرکزارتباطات دولت با حوزه و روحانیت برای تقویت ستاد همکاریها موثر می باشد و امید واریم با توجه به ارتباط خوب این مرکز ابا ارکان  حوزه علمیه و نیز دولت، بتواینم برنامه های تدوین و تصویب شده در قالب برنامه پنج ساله همکاریها را با همکاری و پشتیبانی این مرکز بیش از گذشته عملیاتی و محقق کنیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی با مهم توصیف کردن ارتباط آموزش و پورش با حوزه های علمیه گفت؛روح تعلیم و تربیت اقتضای ورود حوزه علمیه به ان را دارد و اساسا یکی از رسالتهای مهم روحانیت تبلیغ آموزه های دینی برای مربیان و متربیان است.

وی بابیان این که ظرفیت حوزه علمیه به گونه ای است که می تواند در همه سطوح آموزش و پرورش از صف تا ستاد مثمر ثمر باشد افزود؛ کارهای فاخر تعلیم و تربیتی از سوی مراجع عظام تقلید و موسسات وابسته به بیوت انجام شده که هرکدام می تواند منشا تحولاتی در عرصه همکاریها باشد.

عضو خبرگان رهبری حضور هوشمندانه و از سر خیر خواهی حوزه علمیه را منشا برکات فراوان تعلیم و تربیتی دانست و بیان داشت؛ ستاد همکاریها در برنامه ریزی های خود می تواند به این حضور غنای فکری بصیرتی و علمی ببخشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»