Print
Zoom In
Zoom Out

جذب دانشجو در رشته‌های حوزه آموزش و پرورش در دانشگاه باقرالعلوم

شناسه مطلب: 13601
زمان انتشار: جمعه 11 شهریور 1401 ساعت 10:51

در نشست دفتر تبلیغات حوزه علمیه و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، نماینده دانشگاه باقرالعلوم از شکل گیری رشته‌های مرتبط با فعالیت‌های آموزش و پرورش در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، در نشستی که با حضور نمایندگان دفتر تبلیغات حوزه علمیه و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، برگزار شد، نماینده دانشگاه باقرالعلوم از رشته‌های در حال ایجاد در این دانشگاه در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: تأسیس این رشته‌ها از خروجی و نتایج برگزاری نشست‌های میز آموزش و پرورش در دفتر تبلیغات حوزه علمیه است.

وی در ادامه گفت: رشته برنامه‌ریزی درسی، معارف، علوم اجتماعی، فلسفه، از جمله رشته‌های مرتبط با فعالیت‌های آموزش و پرورش است که این دانشگاه در دست تأسیس و جذب دانشجو دارد. سیاست‌گذاری فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش نیز از دیگر رشته‌های جدیدی است که در مقطع دکتری در این دانشگاه به تازگی تأسیس شده است.

نماینده دانشگاه باقرالعلوم برای راه‌اندازی رشته‌های کاربردی با رویکرد ملی و بین‌المللی در حوزه آموزش و پرورش و مطابق با نیاز‌های آموزش و پرورش اعلام آمادگی کرد.

در ادامه این نشست، نماینده قطب دفتر تبلیغات نیز ضمن معرفی میز‌های اخلاق، سبک زندگی مستقر و فعال در این دفتر به محور‌های مصرف کالای فرهنگی، مناسک دینی، رسانه و زیست مجازی، سلامت و بهداشت، اوقات فراغت، معاشرت و روابط اجتماعی، زندگی شهری، جذابیت مدیریت بدن و زیبایی به‌عنوان محور‌های زیرمجموعه میز سبک زندگی اشاره کرد و آمادگی لازم در خصوص به اشتراک گذاردن محتوا‌های تولید شده با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را اعلام کرد.


وی همچنین به ظرفیت ۱۳ پژوهشکده پژوهشگاه دفتر تبلیغات حوزه علمی اشاره کرد و آمادگی این دفتر را برای همکاری در برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی، نشست‌های تخصصی، کرسی‌های ترویجی با حضور اعضای هیأت علمی دو مجموعه، تقویت دانش معلمان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، بهره‌مندی از ظرفیت منابع پایگاه مدیریت اطلاعات اسلامی و نشریات پژوهشگاه اعلام کرد.

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز با اشاره به بازطراحی محتوای آموزشی، شایستگی‌های آموزشی و مجموعه اقداماتی که در راستای رویکرد‌های تحولی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در دوره جدید به آن توجه می‌شود؛ از ظرفیت دفتر تبلیغات حوزه علمیه برای هم‌افزایی و تقویت محتوا‌های کتاب درسی به خصوص در محور‌های مطالعات تطبیقی، برای بازطراحی عناوین دروس و ساعت‌های اختصاص یافته‌ی هر درس و بازآرایی برنامه درسی استقبال کرد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی همچنین به ظرفیت‌های دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در بخش جشنواره‌ها و مجلات رشد، انتشارات مدرسه و سامان‌دهی کتاب اشاره کرده و گفت: در دوره جدید با توجه به رویکرد‌های حمایتی وزیر آموزش و پرورش از فعالیت‌های سازمان و توجه ویژه به تعاملات درون وزارتخانه، زمینه برای هم‌افزایی همه ظرفیت‌های بین وزارت آموزش و پرورش و دفتر تبلیغات فراهم است.

در ادامه این نشست نمایندگان دفتر تبلیغات حوزه علیمه قم به بیان مأموریت‌های دفاتر خود و حوزه‌های تحت تصدی پرداختند و پیشنهادات و زمینه‌های همکاری دو جانبه در راستای تقویت محتوای برنامه درسی به ویژه در حوزه علم و فناوری، زیست عفیفانه پژوهش‌های بنیادی و مطالعات کاربردی ارائه کردند.

در پایان این نشست مقرر شد نمایندگان دو مجموعه با تعامل عملیاتی نسبت به ظرفیت‌شناسی بیشتر اقدام کنند.

آیت‌ الله اعرافی در جمع خیرین مدرسه ساز:

آموزش و پرورش هسته اصلی و کانون تربیت و آینده سازی است

با حضور وزیر و مشاور وزیر

میز خدمت آموزش و پرورش در نماز جمعه تهران برپا شد

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (75) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

بارویکرد دانش آموزی

کتاب "سفیر محبت" منتشر شد

دهمین دوره توانمندسازی طلاب امین شهرستان‌های تهران برگزار شد

درقم برگزارشد

آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های «پرسش و پاسخ دانش آموزی» با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

تصاویر/ رونمایی از دوره ۵ جلدی کتاب «پرسش و پاسخ های دانش آموزی»

با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

از مجموعه کتاب‌های "پرسش و پاسخ دانش آموزی" رونمایی شد

وزیر آموزش و پرورش:

راه رسیدن به قله؛ تربیت دانش آموزان فکور و چند ساحتی نه تست زن!

گفتاری از آیت الله العظمی جوادی آملی

چرا بهای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها بهشت است

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «پرسش و پاسخ‌های دانش‌آموزی(اخلاق)» روانه بازار نشر شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف خبر داد:

برگزاری جشن تکلیف ۵ هزار دختر نومکلف در حرم بانوی کرامت

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)؛

شعبه ای ازشفاخانه اهل بیت علیهم السلام

زیارت نامه حضرت معصومه(س) و شاخص‌های حیات طیبه

رضامراد صحرایی در دیدار با خانواده شهید عسگری جمکرانی:

۱۳۷۴ فرزند شهید در مدارس شاهد کشور تحصیل می‌کنند/امروز اصلی ترین قدرت فرهنگی ما شهدا هستند