به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،در این نشست هاشمی ضمن تجلیل از برنامه های ستاد همکاریها و نقش آن در تحقق تربیت اسلامی و دینی گفت؛ با توجه به شناختی که از این ستاد و فعالیت های آن دارم نقش آن در تسریع و تاثیر گذاری برنامه های تربیتی مدارس اثر گذار و قابل توجه است.
مدیر کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش اجرای موفق و حمایت از طرح امین ، برگزاری دوره های ضمن خدمت با نگاه بصیرت افزایی و توانمندسازی فرهنگیان، طلاب سرباز معلم و نیز کمیته های استانی و شهرستانی ستاد همکاریها را از فعالیت های شاخص این ستاد برشمرد و گفت؛ دراداره کل ارزیابی عملکرد وزارتخانه تلاش خواهیم کرد شاخص های ارزیابی ستاد همکاریها با نگاه میدانی به فعالیت ها اانجام شود و فقط به شاخص های آماری اکتفا نکنیم.
وی با بیان اینکه وزیرآموزش و پرورش تسلط خوبی بر شیوه های رایج ارزیابی و عملکرد دارد افزود؛ متاسفانه نگاه برخی به ارزیابی و عملکرد صرفا آمار سازی و یا آماده کردن یک گزارش برای رفع تکلیف است ،اما در دور جدید و با توجه به نگاه ویژه وزیر به این مهم در هماهنگی با سایر بخشها تلاش خواهیم کرد این بخش از وزارتخانه به الگوی دیگر دستگاه ها تبدیل شود.
هاشمی با بیان این که ارزیابی یک علم و مهارت است گفت ؛ارایه گزارشهای متقن و نظارت های دقیق موجب اعتماد و امنیت شغلی و اثر گذاری فعالیت ها می شود و همکاران ما در صف و ستاد باید ارزیابی و نظارت را یک فرصت برای تحول آفرینی و اثرگذاری و نیز اصلاح رویه های خود بدانند.