Print
Zoom In
Zoom Out

حجت الاسلام توانایی در جمع مشاورین، معاونین و مربیان پرورشی ناحیه ۲ زاهدان؛

سیستان و بلوچستان رتبه نخست کشور در گستردگی رعایت پوشش اسلامی را دارد

شناسه مطلب: 13513
زمان انتشار: دوشنبه 03 مرداد 1401 ساعت 09:03

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسین توانایی در کارگاه توانمندسازی مشاورین، معاونین و مربیان پرورشی ناحیه ۲ زاهدان با موضوع «عفاف و حجاب»، گفت: استان سیستان و بلوچستان در بین همه استان های کشور از نظر گستردگی رعایت پوشش اسلامی دارای رتبه اول است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین توانایی در کارگاه توانمندسازی حوزه پرورشی ناحیه دو که در محل کانون شهید مسلم کیخا برگزار شد، اظهار کرد: تشویق برای بچه ها یک التزام اجتناب ناپذیر است زیرا هرگاه عزت نفس در بچه ها افزایش یابد، آنان به دنبال نمایش و خودآرایی در مقابل دیگران نمی روند.
وی افزود: بهترین و موثرترین راه تشویق و ترغیب دانش آموزان و جامعه به رعایت حجاب و عفاف در سه مقوله مهم نهفته است.
وی اولین راهکار برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف میان دانش آموزان را تشویق عنوان کرد و افزود: تشویق دانش آموزان برگزیده و منتخب، الگویی مناسب و موفق برای جوانان و نوجوانان در جامعه است.
این استاد و مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بایستی دانش آموزان منتخب علمی، پژوهشی و المپیاد های برتر که دارای حجاب مناسب هستند در مکانهای عمومی، بیشتر از سایرین تشویق شوند زیرا آنان الگوی مناسب و موفق برای جوانان، نوجوانان، جامعه و بزرگسالان هستند.
وی ادامه داد: دومین راهکار در این خصوص آن است که به منظور افزایش عزت نفس در میانه بچه ها، تمام دانش آموزان یک مدرسه به بهانه هایی همچون هنر، ورزش، مهارت های فنی، فعالیت های مشارکتی، بهداشت، انضباط و.. تشویق شوند.
حجت‌الاسلام توانایی خاطرنشان کرد: هر گاه عزت نفس در بچه ها افزایش یابد بچه ها به دنبال نمایش و خودآرایی در مقابل دیگران نمی شوند زیرا کسانی که خودآرایی می‌کنند از عزت نفس پایینی برخوردارند و به دنبال خود آرایی و جلوه گری از راه های دیگر هستند.
وی به عنوان سومین راهکار افزود: اعتماد به نفس در میان بچه ها دارای اهمیت فراوانی است، زیرا هر چقدر اعتماد به نفس بچه ها به اندازه کافی باشد بچه ها کمتر گرفتار آسیب های اجتماعی منجمله بدپوششی می شوند.
استاد و مدرس حوزه و دانشگاه در خصوص گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیز گفت: در این باره اولین و مهمترین ابزار رسانه ملی است، زیرا همه‌ی رسانه ها در اختیار ما نیست گرچه بارها گفته شده است فضای مجازی باید مدیریت شود.
وی ادامه داد: دومین راه پالایش سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی جذاب از مواردی که افراد را به بدحجابی تشویق می کند، است. مانند هنرپیشه‌های نقش اول که بایستی حتما با حجاب باشند.
وی افزود: باید در سینما و تلوزیون هنرمندانی را به جامعه عرضه کنیم که تفکر دینی و پوشش مناسب داشته باشند نه این که پس از بازی در نقش های محجبه؛ در فضای بیرون و فضاهای مجازی غیر محجبه باشند که این موضوع می تواند آسیب های فراوانی را نیز به جامعه وارد می کند.
حجت‌الاسلام توانایی ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان سومین راهکار برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه عنوان کرد و گفت: اگر جامعه به سمتی حرکت کند که در برابر همه آسیب های اجتماعی بی تفاوت نباشد خصوصاً بد حجابی بانوان نسبت به بانوان و به وظیفه الهی و شرعی و قانونی خودشان که همان امر به معروف و نهی از منکر است به درستی عمل کنند می توان شاهد اثرات مفیدی باشیم.
وی افزود: نباید تذکر دادن ها به افراد به صورت مکرر و بر مبنای رو کم کنی باشد بلکه بایستی توسط افراد مختلف در جاهای مختلف، فضا برای مرتکبین و طراحان آسیب های اجتماعی در جامعه و همچنین هنجارشکنان محدود شود.
استاد و مدرس حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه هنجارشکنان باید خود را در مقابل تذکر همگانی ببینند عنوان کرد: همان طور که پدرها و مادرها در حین رانندگی با کمربند ایمنی باز مورد تذکر فرزندان خود به عنوان همیار پلیس قرار می گیرند، بحث بدحجابی هم به صورتی است که حتی بچه ها نیز میتوانند محترمانه به پدرها و مادر ها و بالعکس در موقعیت های مختلف با رعایت شیوه های صحیح انجام شود.
وی در پایان به عنوان یک محقق، پژوهشگر و سخنران آسیب های اجتماعی و مهارت های زندگی، استان سیستان و بلوچستان را در بین همه استان های کشور از نظر گستردگی رعایت پوشش اسلامی به عنوان استان دارای رتبه اول نام برد و گفت: به واسطه غیرت بالا، فهم و درک، تعهد و التزام به احکام شرعی و دین مقدس اسلام در رعایت حجاب و عفاف، این موضوع را به مردم استان تبریک می گویم.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد